Inlägg från: Hallonpaj |Visa alla inlägg
  • Hallonpaj

BF december 2015 :-)

MålaMittHjärta 

Fy va hemskt. Styrkekramar till dig Hjärta
  • Hallonpaj

Jag vill veta kön men inte mannen. Så vete tusan hur vi ska göra. 

För mig spelar det ingen roll vad det blir, men jag vill kunna handla på mig lite bebiskläder nu när sommarmodet är (eftersom vi bor utomlands med varmt året om). Får se om jag kanske lyckas övertala karln till att tjuvkika ändå Flört

• Hallonpaj

Jag fick just se vårt lilla frö sprattla omkring. Lyckan är obeskrivlig <3 
    Allt såg fint ut, men har inte gjort kub än så endast närmsta vännerna får veta nu.
    Min läkare trodde på bf ca den 9 december.

Var så nervös inför den här dagen, men nu känns det alldeles underbart bra {#emotions_dlg.flower}

• Hallonpaj
    evve88 skrev 2015-05-21 09:17:17 följande:
    Får man fråga varför du ska göra kub? Eller för de flesta de? Är lite ny på sånt här :)

Åh enligt min app (omställd efter bf) så är jag 10+6 idag :) Så då är vi lika på dagen, va kul! Glad

Kub var ett tillval här. Men jag vill gärna göra det för att förbereda mig på vad som väntar. Har växt upp med en nära anhörig med grav hjärnskada och assistans dygnet runt i mitt föräldrahem. Så jag vet inte om jag psykiskt klarar en ev funktionsnedsättning till i familjen. Vi vill veta, så vi kan ta ett beslut därefter.

Ska ringa och boka tid nu i eftermiddag :) 

• Hallonpaj
    evve88 skrev 2015-05-21 10:52:38 följande:
    Åh så kul :) vilket landsting tillhör du?

Ja det förstår jag verkligen! Lycka till! Hoppas du får tid snart då! Vet alla i din familj om graviditeten?
    Just nu genomgår jag mödravård utomlands. Men RUL kommer troligtvis bli i Sverige under semestern :) Östergötlands landsting, dudå?

Tack {#emotions_dlg.flower} Ja familjen vet, och nu även närmsta vännerna. Var väldigt roligt att äntligen få berätta :) 
  • Hallonpaj
    evve88 skrev 2015-05-21 11:23:38 följande:
    Åh ja förstår det! Vad skoj :) är de första barnet?

Om allt går vägen nästa vecka så ska ja berätta så fort jag får provsvaret. Måste vara underbart att berätta :) snart närmar ju sig "magiska" vecka 12 med. Nästa fredag! Känns konstigt då de kändes så himla långt bort för ett tag sedan!

Ja det är första för oss. Så det är riktigt spännande! För er med?

Hoppas innerligt att allt kommer gå bra för er <3 Man är ju så ängslig innan man vet hur det står till med liten... Men jaa, visst börjar tiden gå fortare nu! :) Tror det är lättare att slappna av och på riktigt njuta när väl 12e veckan är förbi. 

• Hallonpaj
    Astli85 skrev 2015-05-22 19:18:57 följande:

Äter ni tillskott?

Man ska väl äta folsyra å så i guess . Men blev rekommenderad apotekets gravid multivitamin. . Och jag hade tydligen förträngt att jag pallar ju inte sånna piller... alltid spytt av sånna ända sen jag va liten... vad borde man äta . Järn behöver jag tydligen inte . Massa i dipåerna. . Men om jag ska äta lixom enskilda vitaminer.. vad rekommenderar ni?

Jag åt enbart folsyra fram till mitt läkarbesök igår, då fick jag utskrivet Pregnacare plus omega 3 (förpackningen innehåller två tabletter; en med alla rekommenderade vitaminer o folsyra och en kapsel omega3) som ska börja ätas dagligen fr o m v12 och även under amning. 

Nu befinner ju jag mig utomlands, men tror definitivt det finns motsvarande i Sverige Glad

• Hallonpaj
    TessOphira skrev 2015-05-23 16:11:17 följande:

Det var väll själva fasiken att det ska vara så svårt att hitta snygga mammakläder. Extra svårt att hitta svarta mammajeans :/ Måste ha svarta jeans på jobbet så om ni har några tips på vart man kan hitta snygga förutom på hm så mottages dessa tips gärna :)

Jag tycker asos har mycket och fina mammakläder. Ett litet tips :)

Finns under maternity. Och det går bra o beställa till Sverige, ingen tull och inte så värst dyr frakt har jag förstått (ibland fraktfritt).

• Hallonpaj
    evve88 skrev 2015-05-23 21:17:04 följande:

Nu hejar vi på Måns mums!

Ååååh så grym han var!! Solig Vilken rysare det var inatt!
  • Hallonpaj
    summer13 skrev 2015-05-23 23:28:00 följande:

Har varit så ledsen sen inskrivningen för några dagar sedan. Jag är överviktig sen innan och kände mig så kränkt av bm när hon började diskutera min vikt. Absolut bra att de informerar om att det finns hälsorisker med övervikt och graviditet, men hennes kommentarer kändes elaka.

"Du får MAX gå upp fem kilo, helst bör du inte gå upp alls!", "går du upp lika mycket som i förra graviditeten kommer du inte kunna röra dig", "du får absolut inte äta socker, möjligtvis fuska nån kväll i månaden", "vi kommer hålla koll och väga nog noga vid varje tillfälle".... jag är mycket väl medveten om min vikt och vill inte känna ångest inför varje besök!

har bestämt inför nästa besök att jag ska säga nej till vägning och jag gör så gott jag kan men vill inte gå hit under ångest och jag behöver inga pekpinnar.

så himla besviken och ledsen! Nu får jag nästan ångest varje gång jag ska äta istället..

Fy vilket tråkigt bemötande :( Tycker antingen du ska byta eller att framföra att det är ett väldigt känsligt samtalsämne för dig nästa gång ni ses. Stå på dig och hoppas det ordnar sig <3

Svar på tråden BF december 2015 :-)