• Dakine

BF december 2015 :-)

Mitt illamående började nu ikväll. Går in i v 7 imorgon. Inte spytt än så försöker intala mig själv att det nog bara är för att jag åt mig så mätt idag! ;)

• Dakine

Idag gick jag in i v 7. 6+0. Bara 5 veckor kvar till min milstolpe!

• Dakine
    petronellla skrev 2015-04-11 19:13:13 följande:

Hej, jag plussade för 2 veckor sedan, enligt gravidappen är jag i v.7 (6+2). Är mitt första barn och första graviditet. Är jätte lycklig men samtidigt livrädd för att de inte ska gå vägen. Mår just nu pyton med starkt illamående kvällstid och när jag åker buss,bil och tåg. Vill skrika ut till hela världen att vi väntar barn meeen försöker hålla de hemligt. Men hoppas kunna prata o jämföra med er andra här som är i liknande period:)

Jag gick in i v 7 idag och illamåendet kom som ett brev på posten inatt! Inte kul alls... Är vårt andra barn, men tog nästan 2 år denna gång! Så jag är rätt orolig också och kan inte riktigt glädjas. Hoppas såklart att allt ska gå bra. Har även en övervikt på typ 20 kg så vill inte gå upp nå i onödan. Hur tänker ni andra kring det?
  • Dakine
    petronellla skrev 2015-04-11 19:25:23 följande:

Men är det normalt man bara mår i,la hela tiden och är jätte trött menman kräks inte?

Jag har en övervikt på ca 8 kg, har redan ökat 2 kg men tror det är för jag äter konstant ch för trött för att röra mig. Har dock läst i alla gravidböcker att de med övervikt inte går upp lika många kilon som de med undervikt. Däremot går alla upp och de bästa är att tänka att du ska gå upp i vikt då mår ditt barn bra, övervikt som är kvar får du ta tag i sen och att äta nyttigt ändå för barnet behöver minielefanter och vitaminer.

Just nu är de inte svårt för mig att äta varierat, tarmarna har gått på strejk och ger mig gaser till tusen och hård mage. Därför äter jag nu mycket fibrer i form av grönsaker, fröer och frukt som hjälper.

Ja det är väl klart att det är normalt.

Ja man får väl tänka på att man får ta tag o vikten sen! Jag är också väldigt gasig och hård i magen.
  • Dakine

Nu är jag så jävla orolig och nojig. Fick orgasm i sömnen inatt och fick världens kramp i livmodern! Är detta farligt? Kan man framkalla missfall? Kommer aldrig förlåta mig själv om något skulle hända nu....

• Dakine
    Beya skrev 2015-04-13 09:35:21 följande:

Jag har berättat för min mamma och min bror. De allra närmsta är så involverade i mitt liv så det hade jag aldrig kommit undan med skönt att ha deras stöd också om det inte skulle gå bra.

Blev livrädd igår, var i affären och jag kände att det rann ut något varmt från mig. Fick nästan panik, innan jg kom hem och kunde kolla så all var bra och det var det tack o lov! har en del flytningar, har ni det? blir orolig ibland om nätterna också när jag känner det rinner för är så rädd att det ska var blod.

Skulle absolut inte våga köpa saker redan. jag tar dag för dag. Önskar bara jag kunde slappna av mer för det här tar på mig

Känner igen det där. Har också mycket flytningar och tror varje gång att det är blod! Springer på toa stup i kvarten. Önskade också att jag kunde slappna av mer, men tror det löser sig när man börjar känna bebisens rörelser.
  • Dakine

Jag vill inte gå upp onödigt mycket i vikt denna grav. Hur tänker ni kring träning? Vad är okej och vad är inte okej?

• Dakine
    fantasy06 skrev 2015-04-14 19:53:01 följande:
    Jag gick upp 25 kg förra gången och hadeassa vätska i kroppen och såg ut som en flodhäst typ. Vill absolut inte det denna gången. Jag har ett löpband som jag börjat gått så smått på. Så länge allt känns bra i kroppen tror jag man kan träna det mesta. Jag har en kollega som gick på skivstång/intervall på Friskis till ca v 30. Så så länge kroppen känns ok så träna på :)
    Jag gick upp 20 kg och svällde pga vätska i min förra graviditet. Gick ner allt, men sen när jag slutade amma har jag gått upp alla 20 igen. (under 4 år). Vill inte gå upp ett enda kg ;) haha. 

Jag har också ett promenadband som jag går på, sen går jag utomhus 1 tim/dag. Känner mig osäker vilka styrkeövningar man kan köra... Men ska försöka ta tag i det så fort illamåendet släpper! 
  • Dakine
    JenvonT skrev 2015-04-17 11:59:21 följande:

Var på tidigt VUL idag på grund av minimalt blodblandade flytningar (helt ofarligt var det) Dock visade det sig att vi ska ha tvillingar!!! Otroligt chockerande men jättekul

Är det fler som väntar tvillingar här?

Wow!! Vad spännande. Har ni tvillingar i släkten? Jag har inte gjort vul än, men ska den 27 april. Har gått på hormonbehandling så man vet ju aldrig, men tror bara det är en. Är ju rätt ovanligt att få tvillingar :P
  • Dakine

Jag kände ingenting förutom foglossningen med första sonen. Den här gången började jag må illa i v 7, gick in i v 8 idag och mår illa till och från. Brösten är fortfarande ömma som fan! Känner dock ingen trötthet denna gång, vilket jag gjorde första grav. Kändes som att jag bara sov och sov då...

Olga Rönnberg tipsade om att smörja magen med ren kokosolja. Vet någon här inne någon bra sådan och vart man kan köpa det? :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)