• Dakine

BF december 2015 :-)

Misshjb skrev 2015-04-27 17:49:57 följande:

Hur gick det på vul? Hoppas det gick bra för er.

Gick super! :) Själv??

• Dakine
    Misshjb skrev 2015-04-27 18:57:32 följande:

Vilken fin och tydlig bild. Det måste kännas skönt och släppa oron nu, symptomen kommer att komma och gå :). Var på vul i onsdags för att jag gick hjärnskakning. Då såg vi en liten med tickande hjärta. På måndag ska vi göra ett vul som var inplanerad då är jag i v 8+6 så borde se mer då.

Hur känns det nu efteråt ?

Det känns jätte bra!!
  • Dakine
    Anniiica skrev 2015-04-27 19:02:55 följande:

Vilken fin och tydlig bild.

Frågade dom om du ville ha bilder eller frågade du sj?

Läkaren bara gav mig 3 bilder :)
  • Dakine
    Pyret 85 skrev 2015-04-27 19:14:32 följande:

Härligt att allt gick bea. Vilken vecka?

Enligt mina beräkningar v 8+2 enligt läkaren 7+5
  • Dakine

Jag ska till Cypern i aug och kommer då vara I v 24. Hur ska jag tänka med kläder? Kommer ma ha någon mage då? Kommer inte riktigt ihåg hur det var med första! Fick stor mage men har för mig den kom sent, sen var jag smalare då före än vad jag är nu... känns som att jag bara kommer se fet ut. Haha.

Tänkte beställa lite mammakläder men undrar hur jag ska tänka kring storlekar?

• Dakine

Jag är 160 lång, vägde 79 när jag blev gravid och väger redan 84 i v 11 :( Vill inte gå upp!!!

Har blivit jätte hård i magen också dessutom...

• Dakine

Själv har man som inga tecken förutom illamående ibland, och sedan har jag börjat bli så himla trött! Men känner aldrig någon växtvärk eller liknande. Ibland hugger det till i sidorna, men har ingen aning om vad det kan vara. För mig känns det också som att skaffa barn för första gången, då sonen hinner bli 5 år. 

Känner mig större redan nu. Är i v 10+3. Men jag vet inte om det bara är tarmarna som gör att jag är mer svullen. är andra barnet, och visst brukar det börja synas fortare men tror inte det syns så här snabbt, speciellt inte på mig som redan är ganska mullig runt magen (från min första grav) som jag tyvärr inte lyckats tränat bort. Är ju en annan sak om man är väldigt smal, då syns det ju som fortare! 

Jag ska försöka tänka att inte äta så mycket kakor, godis, glass, skräpmat och läsk. Just nu känns det ganska enkelt, då det enda jag är sugen på är päron, tomater, kiwi, äpple och apelsin. Typ syrliga saker! Gick upp över 20 kg med sonen, och vägde då 63 kg som startvikt. Gick dock ner till 59 kg redan 2 månader efter förlossningen, så det mesta var vätska. Men sen blev man sjuk, och slutade att träna och nu har jag en startvikt på 80 kg, och har redan gått upp 2 kg. Har panik. Vill att vågen ska stå på +-0. Att jag kan få gå ner i vikt, medan bebisen frodas ;) 

Jag vill få en hård bebiskula nu så man slipper se "fet" ut! Kan knappt hålla in magen nu heller, så känns bara jobbigt. 

• Dakine

Jag är omföderska och har känt sedan v 13. Är i v 15 nu. :) Min mage går inte heller att dölja längre, riktigt jobbigt när jag ska jobba imorgon och ingen vet om det än! Hade inte tänkt berätta något förrän efter RUL vilket blir första veckan i juli... Men frågar de får de väl veta, annars förblir det osagt tills sen ;)

• Dakine

Är i v 15 (14+3) och har känt rörelser sedan 2 veckor tillbaka. Nu känner jag nästan ingenting... bör jag vara orolig? 

• Dakine
    summer13 skrev 2015-06-09 21:14:24 följande:

Det tycker jag inte alls du ska vara! Det är helt normalt att det hoppar över ett par dagar hit och dit. Det är inte förrän i slutet man bör känna varje dag. Mitt kommer å går!

Okej! Skönt att höra. Vilken vecka är du i?
  • Dakine

Jag ska också få göra en glukosbelastning, men inte förrän v 28. V 15+3 idag! :)

• Dakine

Jag har RUL på tisdag och vi tänkte göra det offentligt då. Nu vet de närmaste redan och även en del andra eftersom min mage absolut inte går att dölja längre och jag går redan som en kärring pga foglossning ;)

• Dakine

Tack allihopa. Är bara i v 18+6 så jag undrar vart den här magen kommer sluta... :O

• Dakine
    ardagan skrev 2015-07-03 15:25:30 följande:

Jag har inte varit direkt aktiv i tråden på ett tag för jag har inte orkat men jag vill bara meddela att jag lämnar er då KUB visade stor nackspalt på barnet men absolut inga kromosomfel men mest troligen en lillhjärna som inte var tillräckligt utvecklad. Nackspalten var på 8,4 mm och svullnaden täckte halva huvudet, gick ut över öronen och ner för skuldrorna.

Avbröt det hela igår (fruktansvärd hemsk upplevelse, både beslutet och själva avbrytandet).

Jag önskar er lycka till och njut av graviditeten.

Kram

Fy vad hemskt!! Vad är en nackspalt? Och är proverna verkligen 100% säkra? Har hört talas om de som fått massor med information men där de ändå tagit beslut att fortsätta grav och ut kom en frisk bebis. Vilken vecka var du i ?

Önskar er lycka till i framtiden!
  • Dakine
    fantasy06 skrev 2015-07-13 10:13:21 följande:

När man fått reda på könet på rul och bm säger "om det är en pojke döljer han det väl" hur säker kan man va på att det stämmer då?

Har hittat en jättefin Emmaljunga vagn med rosa detaljer. Men det är 2015 års modell o de nya modellerna har inte den färgen. Ev kan man ju inte lämna tillbaka o byta OM en pojke tittar ut pga utgående modell. Vågar man chansa?:)

Fungerar väl även på pojke? Är ju bara en färg!
Svar på tråden BF december 2015 :-)