• Astli85

BF december 2015 :-)

Anniiica skrev 2015-05-13 10:01:43 följande:

Okej!

Nej jag skulle aldrig stoppa i mig lightprodukter, har aldrig gjort kommer aldrig göra.

Jag är inte så stor i kolhydraterna heller, förutom nu, då jag i princip bara kan äta rostat bröd när jag mår dåligt.

Jag har ätit mediumwell kött 1 gång. Inte gravid äter jag köttet rare, så det är tufft för mig, då jag längtar efter en riktigt blodig biff!

Ja jag är så sugen på kött. Mmm en blodig pepparbiff ???? haha

Ja man får helt enkelt frysa då ^^
  • Astli85

Oh imon (idag) har jag inskrivning ???? känns overkligt. .. ska försöka få ett UL för å kolla så det är rätt karl jag informerat om att jag är gravid. ... ja jag är singel. .. å kanske lite för pilsk för mitt eget bästa..

Går runt å tänker att fan.. nu får jag säkert missfall bara för jag bestämt mig att ta hand om det här pyret själv.... är det ovanligt att tänka den tanken? :O

• Astli85

Å så svullen.. och mina boobs typ dödar mig.. snart gått 8 fulla veckor. .. vafan ska boobsen redan vuxit så mkt så jag knappt kan ha några bhar längre. .. dom är all over the place änna... :P

Känns som hela jag kommer va en valross om bara några veckor.. gah :/

• Astli85
    evve88 skrev 2015-05-19 15:09:04 följande:

Hahaha tack!! Det där hjälpte mig, Mina bröst är så stora så ja tänker att folk måste märka nått enbart genom att titta på dom. Försöker dölja dom i sport BH.. Gillar dom inte alls! Tänk då sen.... Haha

Enda positiva är att sambon också tycker det är trevligt att dom är större. Haha

Haha.. ja jag ska åka utomlands om 2 veckor. . Precis fått köpa ny bikiniöverdel. . Damn 75D. . Helloo boobies... har ingen karl som kan utnyttja dem då... hahah mem fan dör på att inte kunna använda alla kläder.. lixom redan :P usch känner mig inte i bikinimoode. .haha tur det är all inklusive annars hade jag nog svält ihjäl. .. så kan man skylla svullenheten på all mat ????
  • Astli85
    evve88 skrev 2015-05-19 19:23:16 följande:

Haha I hear ya :p ska utomlands om 4 veckor, känner mig liksom inte direkt fit, nu i början är man ju bara svullen med. Hade vart bättre om man hade lite gullig gravidmage istället ser man svullen ut ända upp i ansiktet.. Haha jaja bara att gilla läget! Vart hittade du bikini?

Jag köpte på halens.se faktiskt. . Bra storlekar och modeller där tycker jag.. om man behöver lite bygel och vadd för att hålla härligheterna på plats ^^
  • Astli85
    velvet skrev 2015-05-20 07:12:53 följande:

Jag är SÅ spänd och förväntansfull när det gäller könet. Kan knappt vänta till RUL (men vet ju såklart att jag måste, hehe). Någon annan som har tankar om kön? Kommer alla att ta reda på det om det går att se? Vi har ju en dotter sen innan. :)

Nä inte jag heller.. kommer lätt ta red på det om det går... tror på pojk.. av nån anledning son kag eg inte vet.. alla säger att man mår så illa med tjejer. . Jag mår inte illa alls... det lixom känns pojk :P haha
  • Astli85

Äter ni tillskott?

Man ska väl äta folsyra å så i guess . Men blev rekommenderad apotekets gravid multivitamin. . Och jag hade tydligen förträngt att jag pallar ju inte sånna piller... alltid spytt av sånna ända sen jag va liten... vad borde man äta . Järn behöver jag tydligen inte . Massa i dipåerna. . Men om jag ska äta lixom enskilda vitaminer.. vad rekommenderar ni?

• Astli85
    Beya skrev 2015-05-22 19:42:19 följande:

Ja jag började äta det redan när vi försökte bli gravida.

Folsyra finns annars i gröna bladgrönsaker bland annat. Det är den viktigaste vitaminen när man är gravid, sen är c-vitamin, d-vitamin och magnesium viktiga.

Ah magnesium och dvitamin äter jag redan separat.. får helt enkelt köpa c och folsyra separat ist och testa :)
  • Astli85

Åh.. då är vi i precis samma sits... skulle aldrig ha barn.. kan yup inget om barn för jag har aldrig lyssnat på alla mina vänner när de snackar barn... haha.. å mitt Rul är 4/8 och antagligen bf 31/12 ????

Misstag.. och killen är inte medverkande... Hej ensamstående????

Ensamstående1980 skrev 2015-07-04 23:25:35 följande:

Hej :)

Smiter in här med mitt andra inlägg någonsin på Fl :)

Väntar mitt första barn (jag som ALDRIG skulle ha några) så det är ett litet "misstag" men ack så välkommet även om jag får ställa in mig på att bli ensam förälder :)

Var på KUB i onsdags och allt såg fint ut, livlig liten krabat där inne och kan knappt bärga mig tills jag faktiskt kan KÄNNA den rumla runt :) :)

Kan absolut INGENTING om barn så försöker nu lära mig så mycket som möjligt...

Bf beräknad 30/12-15

• Astli85

:)

Ja himla kul :D

Och ang ditt andra inlägg.. jag ska ta reda på könet... bara för man kan.. och jag är alldeles för nyfiken för att inte ta reda på det. . Haha. Såklart spelar det absolut ingen roll vad det blir.. men nyfikenheten tar överhanden :D

Ensamstående1980 skrev 2015-07-07 21:19:02 följande:

Haha exakt samma här! Absolut inget intresse när folk omkring mig pratat/skaffat barn osv, har aldrig tänkt i de banorna alls :P

Den sista och enda gången på mååånga år jag ens har hållt en bebis var en väns dotter på 2v och det var över ett år sen nu haha

Kul att vi "ligger" en dag efter varandra både på rul & bf :D

• Astli85

Oh ja.. men jag har fått gå till dietist det första pga mina ätstörningar... blivit remitterad till ätstörningsenhet oxå som jag ska på bedömningssamtal på måndag... ooochjag är oxå en sån som har förlossninsskräck och ska gå t Aurora... jag har även stor panik för att amma... så här är en som har mkt Me :'D

velvet skrev 2015-08-15 08:45:37 följande:

Någon mer som ärr stressad över vikten? Jag vet att det inte borde vara någonting man fokuserar på när man är gravid, men med gamla ätstörningar i bagaget är det inte så himla lätt. Jag trodde att jag hade ätit nyttigt och har tom börjat ta en powerwalk på runt 5 km varje dag (stor grej för mig som inte är så van vid att röra på mig regelbundet) men då har jag istället gått upp 1,5 kg på EN VECKA. Om någon sitter inne med lite pepp så mottages det tacksamt. :(

Svar på tråden BF december 2015 :-)