BF december 2015 :-)
Åkte in igår på förlossningen då jag tyckte de var så lugnt i magen och jag blev såå orolig. Då låg bebis på tvären. Någon fler som varit med om det?Kändes era rörelser annorlunda då?
Åkte in igår på förlossningen då jag tyckte de var så lugnt i magen och jag blev såå orolig. Då låg bebis på tvären. Någon fler som varit med om det?Kändes era rörelser annorlunda då?
Jag var inne en vända för några veckor sedan pga mindre rörelser. Då låg hon precis som din på tvären o "sparkade" inåt o då kände jag ju mindre.
Hur förhåller ni er till att simma så här "sent" I graviditeten? Jag har så ont I höften på natten så tänkte att det skulle vara bra att simma och stärka sätesmusklerna så mycket det bara går. Men det finns ju infektionsrisk ifall man börjat öppnas...
Oj! Hade ingen aning om att det fanns risker med att gå och bada. Hade tänkt att gå och simma med mina pojkar nu i veckan :O gått in i vecka 35 idag
Va hos BM idag och frågade henne ang bad och simning. Hon sa att det inte är någon fara eller risker så länge inte vattnet gått (för då finns inga hinnor). Hon sa att efter v 38 kan vattnet gå när som helst så då kanske man bör undvika det. Angående om man öppnar sig så ska ändå hinnorna skydda.
Gah!! Tycker att jag känner mindre rörelser sedan igår i magen.. Vet ju att rörelserna förändras nu när det inte finns lika mycket plats, men tycker inte att det är så mycket hålligång som innan.. :/ men tror han vänt sig så hans ben ligger mot ryggen till. Har förstått man inte känner lika mycket då.
Han rör sig bara inte lika intensivt. Tror jag måste ringa kvinno kliniken imorgon och fråga om jag får komma in (total glömde bort min tid hos bm imorse).
Oron har släppt. Han har nog lagt sig bättre till nu så jag känner mer sparkar! Men usch man blir verkligen orolig.
Nu har jag istället börjat inbilla mig att han kommer födas med downsyndrome. Man har sett att en liten liten procent av de som föds med bäcken dendilation också har ds. Hatar denna oro av att något är fel. Vill bara att han ska komma ut NU, helst igår!
Nä, jag hade haft täta och rätt regelbundna sammandragningar/förvärkar på söndag kvällen, på natten fortsatte de och även på måndagen trots vila. Åkte in till spec.mvc på måndags eftermiddagen för att kolla upp alla förvärkar. Blev förflyttad till förlossningen där de fortsatte med ctg. Där noterade de att bebis puls konstant låg runt 170 hela tiden. De valde då att lägga in mig för att fortsätta hålla koll på hjärtljuden. Blev kvar på sjukhuset med massa prover och undersökningar de kommande dagarna, och under ett UL där de ville kolla flödet upptäcktes "felet" efter tvådagars letande. Då blev det fart med sprutor och grejer. Så på måndagen lades jag in och på fredagen plockades min lilla tös ut med KS.
En fundering angående rörelser (igen).
Nu när det bara är ett fåtal veckor kvar, hur ofta känner ni era små och hur länge kan de vara lugnt åt gången.Å vilken typ av rörelser känner ni?
Åh nej va jobbigt!! :( Det där slipper jag gärna. Vågade knappt gå hemifrån idag. Tror absolut inte jag åker till gekås heller med den här magen.. "/ ovissheten alltså..
Hoppas det går bra imorgon och att du får din tid snart.Min tjej brukar vara väldigt aktiv i 3 dagar för att sedan hålla sig lugn i 3 dagar. Känner väldigt mycket sparkar och buffar och hon lever verkligen rövare så hela magen flyttar sig.