• Anny123

BF december 2015 :-)

emelieen skrev 2015-11-25 17:24:18 följande:

Var inne på fl i måndags pga minskade fosterrörelser under helgen och helt knäpptyst i magen under måndagen... Dem kopplade ctg och skickade sen hem mig. Glad att allt såg bra ut såklart, men har ändå en dålig magkänsla. Det är fortfarande väldigt lugnt i magen och rörelserna känns svagare/dovare...

Allt såg bra ut hos bm idag och hon sa att jag helt enkelt får åka in om oron sätter in igen. Men då får jag ju läggas in, för jag är orolig hela tiden. Innan har det räckt att jag pickat lite med fingret så har en hel fot (vad jag tror) pressats ut. Får ingen reaktion när jag småbuffar på magen längre. SUCK. Vecka 35+1 idag, nu vill jag bara att tiden går!

Fy jag förstår din oro. Har känt och känner samma som du rätt ofta. Man får ju försöka lita på det dom säger, men jag tänker att ett UL där dom kollar fostervatten och flödet i navelsträngen skulle kunna hjälpa dig i din oro (om dom inte redan kollat de). De har jag fått göra när jag varit som mest orolig..

Lycka till!!
  • Anny123
    emelieen skrev 2015-11-26 01:25:06 följande:

Nej, dem har inte kollat det alls :/

Har varit inne av denna orsak två ggr under graviditeten och båda gångerna har dem "bara" kopplat ctg, tagit en kurva och sen skickat hem mig.

Är liiite lugnare nu för hon har varit rätt så aktiv under kvällen. Tror du man kan be bm att hon bokar in tex ett ul/tur till en? Känns som det är så lätt för alla att få :p min bm är toppen men verkar väldigt sträng och bestämd när det kommer till ul. Det verkar inte ens vara något hon vill diskutera haha.

Ok, vad skönt att hon sparkat igång igen. Tycker absolut du kan fråga din bm om ett tul pga din oro och att du inte kan släppa den. För mig har det hjälpt mkt, iaf ett tag
  • Anny123
    moruri skrev 2015-12-03 01:20:14 följande:

Hej världen!

Första värken 21.30 ute var han 22.40 snabbaste förlossningen ever! Fortfarande helt chockad!

Och det bästa av allt var att deras skitmätning var fel, han väger perfekta 3290g och är 51cm lång! Helt perfekt <3

Åh men stort grattis, så underbart!!
  • Anny123
    velvet skrev 2015-12-03 08:52:52 följande:

Exakt så upplever jag det också. Det är andra barnet för mig men vår dotter föddes med ett planerat kejsarsnitt i vecka 38+4 så jag har ingen aning om hur det känns när någonting sätter igång.

Hur upplevde du det planerade snittet med dottern? Hur stor var hon är hon kom? Jag har fått tid för planerat snitt 21/12 och är då i v 38+2. Börjar bli nervös
  • Anny123
    velvet skrev 2015-12-03 10:07:30 följande:

Jag tyckte att hela upplevelsen var jättefin och positiv, även om jag stundvis var både rädd och överväldigad. Lite svårt att beskriva. Smärtan var verkligen inga problem och jag var uppe och duschade efter några timmar.

Hon var 49 cm lång och vägde 3240 g. Hon mådde toppen och var jättefin när hon kom ut. :)

Oroa dig inte, det kommer att gå jättebra!

Tack för ditt svar Behövde höra en positiv historia tror jag såhär sista tiden innan. Har tidigare fött vaginalt och har positiva upplevelser av det. Hur lång tid tog läkningstiden på ett ungefär? När kunde man anstränga sig lite mer dvs typ ta en promenad? När har du be?
  • Anny123
    velvet skrev 2015-12-04 13:29:02 följande:

På måndag har jag tid för igångsättning (pga extremt förlossningsrädsla så känns det något bättre att det iaf kommer att ske "planerat") och jag börjar bli riktigt nervös och orolig. Mest för att jag inte ska vara mogen nog. Var hos barnmorskan i måndags som gjorde en undersökning och sa att jag var mjuk och att hon nästan kunde nå tappen. Då borde det väll gå bra på måndag, en vecka senare? Om någon har några positiva erfarenheter eller tankar så dela gärna med er! :(

Det kommer gå jättebra, om inte annat blir du mogen när du blir igångsatt. När har du ditt riktiga bf? Vilken vecka är du i på måndag?
  • Anny123
    velvet skrev 2015-12-04 22:31:45 följande:

Tack! BF nästa söndag. Jag kommer alltså att vara i vecka 40 (39+1) när jag blir igångsatt.

Vår dotter föddes med planerat kejsarsnitt i vecka 38+4 så jag har aldrig gått längre tidigare.

Okej, men vad spännande! Åh vad mysigt att äntligen få träffa den lilla krabaten i magen Har som jag skrev planerat snitt 21/12 och jag längtar ihjäl mig nu. Räknar ner dagarna..
  • Anny123
    emelieen skrev 2015-12-04 23:31:50 följande:

Nu vill jag höra vad ni tror/har erfarenhet av. Haft en del sammandragningar och samtidigt "mensvärk", detta är väl förvärkar? Jag har några st sådana per dag, är det vanligt att ha så "tätt"? Det handlar inte om minuter emellan men jag tänker ändå att det är rätt ofta när de kommer några st per dag. Ni som fött eller har barn sen tidigare, hur lång tid drog det igång efter att ni börjat känna såhär? :)

Några per dag har jag haft i flera veckor innan fl satte fart. Denna grav började det nog v 34. Men sen när de blivit fler så är de fl som satt fart på riktigt. Har aldrig gått m mkt sammandragningar långt innan fl.
  • Anny123
    estmat skrev 2015-12-09 06:38:55 följande:

Igår kom hon! Fick en liten flicka som skulle tittat ut den 2/12. 3250 och 52 cm lång. Allt gick jättebra och vi lever verkligen i en liten bubbla just nu.

Åh grattis! Vilken lycka! Njut i bubblan så mkt ni kan!!!
  • Anny123

Grattis alla som fått, det är såå roligt att läsa. Det gör att längtan efter krabaten i magen blur olidlig, men SNART så

• Anny123
    skt1982 skrev 2015-12-11 19:24:21 följande:

2770 gram

50 cm

37+0

Men åh grattis! När var du beräknad? Planerat snitt eller vanlig fl? Har planerat snitt i v 38+2 och funderar mkt på hur stor/liten den lille kommer vara då? Klädstorlek? Passar 50 på er lillskrutt?
Svar på tråden BF december 2015 :-)