![Beya](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Tack så mycket! Visst ja, glömde jag det också, har en pojk sedan innan:)emelieen skrev 2015-12-03 14:24:09 följande:Sådär, men visste inte om du har fler barn :)
-
Stort grattis!:) kändes förlossningen ok eller? När hade du bf?summer13 skrev 2015-12-03 18:07:56 följande:
Imorse kom vår dotter till världen!
4590 gram och 54 cm lång
Vattnet gick i tisdags, blev inlagd pga hon ej var fixerad och det var blod i vattnet. Igår kl 10 startade värkarna och 04.31 föddes hon!
-
Åh va spännande att du har bf imorgon! Hoppas du får en fin upplevelse. Tror vi ska föda på samma sjukhus, csk, eller?fantasy06 skrev 2015-12-04 06:21:53 följande:Jag jobbade min sista dag den 11 november så har varit ledig ett tag. O sömnen går upp o ner. Ibland sover jag gott med "bara" toabesök då o då. Andra nätter kan jag inte somna, somnar kanske vid 1-2 på natten. Så tur man sen kan vila på dagarna, det är guld värt.
O nu går jag bara o väntar på att värkarna ska dra igång, bf imorrn :) -
Ja det gör jag:) ja hoppas verkligen det inte är fullt där. Ska du testa det nya badet förresten? Tycker det låter skönt, min bm rekomenderade det.fantasy06 skrev 2015-12-04 09:07:24 följande:Jajamen Csk blir det om där inte är fullt :) bor du med i Kristianstad eller? Födde där förra gången med o då hade jag inget att klaga på.
Ja spännande är det men önskar man vetat att hon verkligen kommer i dagarna. Har dessutom sonen varannan vecka o han kommer på söndag o det bästa o enklaste hade ju varit om lillasyster kan titta ut innan dess :)
Förstår hur du tänker, jag har också min son varannan vecka och han kommer ikväll och jag vill verkligen hinna vara med honom. Dessutom har han mycket viktiga och roliga händelser den här helgen som jag absolut inte vill missa. Så lillasyster får gärna komma tidigast bf:) -
Ah ok:) ska kolla vid senare tillfälle när jag har tillgång till en dator, kan inte se det via mobilen.fantasy06 skrev 2015-12-04 09:57:29 följande:Skrev ett meddelande till dig istället :)
-
Kan förstå det när det gick så fort! va mysigt att snosa:) då mår lillgrabben bra och allt då?moruri skrev 2015-12-05 09:13:50 följande:
Era kämpar! Har svårt att förstå att bebisen är här fortfarande, känner typ en oro i kroppen inför förlossningen (som redan är över :p, gick liksom för fort för hjärnan att hänga med att han faktiskt är ute.)
Försöker mig på att få igång amningen iaf, såklart vill han ligga tryckt mot bröstet hela nätterna, är dödstrött då jag tycker det är svårt att liggamma. Men att få snosa på denna lillkille är tamigfan det mysigaste någonsin. Älskade bebisdoft man blir som i trans!
Ja den tröttheten är inte all leka med.. -
Åh va mycket sammandragningar jag haft idag som inte alls varit speciellt sköna. Men som ni andra skriver det behöver ju inte betyda så mycket egentligen. Är dödstrött också skulle bara vilja sova hela tiden,
-
moruri: vad skönt att det är bra med pojken:) ni är värda att ha det bra nu.
Till övriga, ja man kanske inte ska vara så övertygad att bebis kommer på bf. Har jag nog räknat kallt med men det ska nog inte jag heller göra. Mitt första barn kom på bf, och därför tror jag väl att det ska bli detsamma plus att det är andra barnet men inser nu att det säger egentligen ingenting. Har blandade känslor eftersom jag är så rädd för smärtan samtidigt som jag är nyfiken på henne o är trött på att vara tjock o klumpig. -
Men åh grattis! :)velvet skrev 2015-12-08 17:50:14 följande:
Jag hade ju tid för igångsättning igår ochdet gick SÅ BRA. Nu är han äntligen här, lilla Frans. 3,8 kg och 51 cm lång i vecka 39+1.
-
Hur känns det alla ni som redan fått bebis?:) känns det overkligt eller som om de alltid funnits där? Hur känns sömnbristen?