BF december 2015 :-)
Inatt kl 02 började värkarna, kl 04 var dem regelbundna, kl 10 var vi välkomna in och då var jag öppen 7 cm. Kl 13:51 tittade vår lilla flicka ut och nu myser vi för fullt på familje bb. :)
Inatt kl 02 började värkarna, kl 04 var dem regelbundna, kl 10 var vi välkomna in och då var jag öppen 7 cm. Kl 13:51 tittade vår lilla flicka ut och nu myser vi för fullt på familje bb. :)
Igångsättningen påbörjades kl 10 igår morse. Inte mycket hände förens inatt. Kl 23 var jag öppen 1,5 cm och livmodertappen fortfarande 1,5 cm. Kl 01 hade jag onda värkar och ville gå bort till förlossningen för smärtstillande. När jag kom in på förlossningsrummet gick allt jättefort. På 30 minuter öppnade jag mig fullt och hade krystat ut vår fina dotter.
Åh jag är helt slut idag! Börjar ta ut sin rätt med att amma 3-4ggr per natt. Min kille matar med ersättning 1g per natt men man vaknar ju ändå. Känner mig nedstämd idag för jag är så slut.
Hur har det gått för er andra, har ni börjat med ersättning ngn gång på natten?
Måste bara få gnälla av mig lite. Vi har en dotter på fyra år som jag aldrig fick igång amningen med (extremt såriga bröstvårtor och kasst allmäntillstånd hos mig pga blodförlust och kejsarsnitt bla) vilket jag sörjde i efterhand. Det har därför varit viktigt för mig att få det att funka nu. Men jag vettefan om jag tycker att det är så himla bra eller mysigt som jag hade förväntat mig? Bebisen äter hela tiden och är ganska missnöjd annars. Jag får inte sova någonsin känns det som och jag börjar bli rejält trött på att inte ens kunna gå på toa utan att behöva göra det i full panik pga bebisskrik. Någon som ammat tidigare som kan peppa och lova att det blir bättre? :(
Hur har ni det tjejer? Hoppas ni har det bra och det är därför det blivit så tyst i tråden:)
Jag är så orolig att min lilla ska få RS-viruset :( alla runt omkring och nu är även jag förkyld.
Hur mycket isolerar ni er? Jag åker iaf inte iväg och handlar med henne eller vistas bland stora folkmassor.
Nu ska vi ev få besök av några i helgen som känner sig något rossliga i helgen men det vågar inte jag o jag förstod på dem att de tycker jag överdriver.
Kan dom få RS av en vanlig förkylning? Sambon och stora tjejerna har varit förkylda och halsfluss i en vecka här men den lilla, som nu fått namnet Amilia har klarat sig helt. *peppar peppar* 2 snabbisar har hon hängt med till affären men jag tror hon sitter rätt skyddad i babyskyddet och vi är såå noga med handhygien här. Här går det över förväntan annars. Träffar ju henne knappt för det känns som om hon sovit i 3 veckor och vaknar bara för 10 min amning då och då. Någon lite skrikig kväll bara och en himlans massa bajsblöjor. 3 barnet måste vara lugnast. ;) Mer jobbigt med dom två stora (4,5 och 2,5) som varit hemma nu i en månad och har tappat öronen och är ganska rastlösa.. :)
När kan man börja ha sex igen? :o
Har ni varit på efterkontrollen? Hade ni då ert barn med er eller hade ni någon med er? Tänkte att det är ju inte så lätt om bebis börjar skrika när man sitter i gynstolen:)
Min lilla är 7 veckor idag och jag har börjat blöda igen. Antagligen mensen som är tillbaka? Jag har varit utan avslag sen 3 veckor tillbaka..
Trodde inte mensen skulle komma tillbaka så fort? Med stora tjejerna helammade jag också och då kom den efter 9 månader med båda.. Hade hoppats på att slippa lite till. :) När har er mens kommit tillbaka efter fl när ni helammat?
Hoppas allt är bra med er alla och med era små.