• Snobi

BF december 2015 :-)

Allt såg bra ut på vul idag. Så himla skönt!

• Snobi
    Beya skrev 2015-05-08 09:59:35 följande:

Åh va härligt! kan du pusta ut lite nu då

Hoppas det jag försökte få honom att säga att missfallsrisken är lägre nu men han svarade bara att de brukar säga att risken minskar efter v 12. Men men.. får väl ta till mig av vad andras gyn har sagt
  • Snobi
    Beya skrev 2015-05-08 11:40:10 följande:

Jag vågade inte ens fråga det, töntigt av mig! så gör jag när jag är rädd för att få ett svar jag eventuellt inte vill ha Ja så gör jag också, det är ju många som skrivit det så

BM sa först att jag var tvungen att göra ett gynekologiskt ultraljud för det var nog för tidigt för ett vanligt, men det räckte med ett vanligt så glad för det för jag var inte alls förberedd på att det skulle få ett ultraljud överhuvudtaget

Jag fick välja men han sa att det skulle synas bättre vaginalt så vi körde på det. Lite awkward inför sambon men det är väl bara att vänja sig

Och grönsaker.. näe. Jag var duktig i början men sen illamåendet började har det mest blivit bröd och sånt. Men idag belönade jag lill*n med sallad till lunch. Blev som en hönsmamma direkt av att se den ligga och boxa där inne, haha. Men det är kämpigt med maten..
  • Snobi
    Beya skrev 2015-05-11 13:18:34 följande:

Ja jag känner likadant! åt också lågkolhydratkost förut men det funkar bara inte nu, det är väl därför jag gått upp så mycket i vikt. Lyckas du äta lågkolhydrat ändå?

Här är en till som åt lågkolhydratkost och mådde jättebra av det, men nu äter jag det som går ner. Väldigt mycket bröd t.ex... Är alltid hungrig utom just när jag mår illa och är ganska svullen och dålig i magen också. Svårt att veta vad som beror på graviditeten och vad som är kolhydraterna.
  • Snobi
    Astli85 skrev 2015-05-11 13:48:54 följande:

ja man vet ju inte riktigt.. käner mig oxå fluffig å svullen.. gillar det inte alls, men är väl det dÄr jäkla brödet :P i samband med pluppen i magen ;)

Precis Får försöka tänka att det är värt det ändå. Och jag tycker nästan att jag är liite mindre svullen redan (v. 11) så hoppas det fortsätter åt samma håll!
  • Snobi

Vet inte vilka ni syftar på men jag skriver om kosten bara för att jag är svullen och dålig i magen. Vikten har jag inga problem med.

Har för övrigt inte uppfattat att viktdiskussionen handlar om utseende utan om hälsan för både den som är gravid och fostret. Känns ju som ganska relevanta funderingar. Vill man inte delta i en diskussion kan man väl bara låta bli?

• Snobi
    frida1991 skrev 2015-05-11 17:27:36 följande:

Snobi: absolut så länge det handlar om hälsan så ja! :) menade inte något negativt bara allmänt att det är tröttsamt med vikthetsen som kan ske även när man är gravid.

Jo, det är klart. Var inte meningen att låta gnällig. Jag var extremt hungrig, men nu är jag mätt och nöjd igen haha
  • Snobi

Oj, ska alla utom jag göra kub? Känns som att jag har missat något.

Min bm rekommenderade förresten lightprodukter för att de är d-vitaminberikade. Tror jag struntar i det rådet för det känns så jättefel för mig som annars har kört på mer (nyttigt) fett och mindre kolhydrater.

• Snobi
    Beya skrev 2015-05-13 13:34:50 följande:

Kanske har med din ålder att göra? där jag bor erbjuds det först efter 34 år tror  jag hon sa.

Så kanske det kan vara? Jag är trots allt "bara" 29.
  • Snobi
    Lizzie09 skrev 2015-05-13 18:04:39 följande:

Usch, nu har jag gått och blivit orolig. Tog ett graviditetstest för några timmar sedan "bara för att", och tänkte att det borde ju ge maximalt utslag (alltså att teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket). Men det var det inte. Det visade ju rätt starkt, men inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Testade med graviditetskollens sticka, men tänkte att testremsan kanske inte innehåller så jättemycket färg? Eller kanske det var dåligt med färg på just det testet? Usch, tankarna är många just nu. Är i vecka 8 så det borde ju visa jättestarkt. Eller? Vad tror ni?

Mina teststickor från testlagret visade svagare från v. 7-8 någon gång. Det kan tydligen bli så när man får för höga hormonnivåer så jag bestämde mig för att inte testa mer efter det. Och allt såg bra ut på vul i v. 11. Så oroa dig inte
Svar på tråden BF december 2015 :-)