BF december 2015 :-)
Jag känner mig ganska låst här hemma eftersom jag inte har nån bil på dagarna. Jag vill hellre att min man har den om nåt händer. Annars hade jag gärna åkt iväg och handlat. Men jag drar mig för att åka kollektivt.
Jag känner mig ganska låst här hemma eftersom jag inte har nån bil på dagarna. Jag vill hellre att min man har den om nåt händer. Annars hade jag gärna åkt iväg och handlat. Men jag drar mig för att åka kollektivt.
Stackare! Nästan så jag inte vågar skriva nu med risk för att provocera er! :p
Vägningen igår såg jättebra ut, ska till Bvc om en vecka igen och kolla. Kämpar på med amningen men mannen har fått ge lite extra ersättning när jag behövt lite avlastning. Känns helt konstigt att veta att man nu ska stanna hemma ett år, jag hade just kommit ut i skola/arbetslivet igen. Men känns så otroligt skönt att veta att det enda man behöver fokusera på nu är den lille bebisen. :) är helt kär i min lilla prins. <3
Han har dock inte fått något namn än, inget av alla de namn jag hade känns helt rätt. Blir tokig av att gå igenom namn efter namnlistor för att försöka hitta något som passar.
Jag hade ju tid för igångsättning igår ochdet gick SÅ BRA. Nu är han äntligen här, lilla Frans. 3,8 kg och 51 cm lång i vecka 39+1.
Idag har nog delar av slemproppen lossnat. Har ff lite blodblandat när jag varit på toa. O ikväll när jag får sammandragningar har det börjat göra lite ont hoppas hoppas. Men med den vanliga turen blir det väl en sömnlös natt följt av en morgondag utan en enda känning :)
Igår kom hon! Fick en liten flicka som skulle tittat ut den 2/12. 3250 och 52 cm lång. Allt gick jättebra och vi lever verkligen i en liten bubbla just nu.
Fick massa blödning o är nu inlagd. Knappt nåt fostervatten heller + mer blod än vad som är "normalt" hoppas de bara sätter igång mig.
Öppen 3 cm men tappen kvar om jsg fattade det rätt.
Fantasy06: Jag va 2 c, öppen och hade en del tapp kvar när jag blev igångsatt, hoppas du får ligga kvar, hade jag "krävt"
ALLTSÅ FÖRÄLDRAPENNINGEN...... :'(
Jag har haft så sjukt mycket i livet senaste veckorna att jag typ helt glömt detta. Jag har sedan i juni jobbat som vikarie varje månad och senare haft ett vikariat för en kollega. Alltså tjänat väldigt olika sedan i juni. Jag har trott att det bara var att klicka i sin årsinkomst så får man det man ska, men nu sitter jag här helt förvirrad.
Jag har inte fått något arbetsintyg från min arbetsgivare...? Ska jag ringa dom och be dom skriva ett som jag sedan skickar in till försäkringskassan? Och sedan räknar de ut vad min dagsersättning blir? Alltså, blir såååååå förvirrad av deras information på hemsidan. Snälla någon själ? Lust att hjälpa?
Grattis till alla er som fått era små juveler!
Jag håller mina tummar och tår för er som går och väntar på att något ska hända.
Igår blev min dotter 1 vecka. Helt otroligt! Jag är så förälskad i vår lilla Alice <3 trodde inte man kunde känna så här. Tredje barnet och kärleken flödar.
Om en liten stund kommer Bvc hit för ett hembesök sen ska jag baka mera saffranssmörbullar. Så otroligt goda!
Alice sover en hel del om dagarna så jag får chans till lugn och ro medan dom andra två är på förskolan. På vår förskola får syskonen behålla sitt ordinarie schema första månaden efter att bebis kommit. Så värdefullt för oss alla. Sen får dom långt jullov :)
Jag är så lycklig just nu. Förra veckan som höggravid vägde jag 93kg, skrev in mig på 77. Så en viktuppgång på 16kg. Igår visade vågen 81,7kg!! Jag har alltså bara 5kg kvar till inskrivningsvikten.
Magen har nästan gått tillbaka helt, endast lite extra kvar mitt på magen. Men det försvinner förhoppningsvis snart.
Förlåt för mitt "äckliga" lyckoinlägg. Men just nu svävar jag på rosa moln trots mindre sömn :)
Kl 17.21 kom vår lilla flicka till världen. Kl 16.45 var jag öppen 5 cm så det gick galet fort på slutet. Hennes hjärtljud sjönk så det var läkare här o hon fick hjälp ut med sugklocka. Har ff inte fått reda på vikt o längd men bm sa att hon säkert väger 4 kg o att hon såg lång jt ??
I förrgår fick vi äntligen vår dotter. Nu kämpar vi för att få igång amningen och senaste dygnet har verkligen inte varit roligt. Lite pepp från någon som hade det jobbigt i början?
Tack alla!
Jag hade nog inte fattat att det kunde vara så krångligt att amma. Har också använt amningsnapp pga sår och har pumpat en del. Och haft en trött bebis. Hon har fått ersättning efter amningarna för att bli nöjd, men nu på morgonen lyckades jag för första gången amma på båda sidorna tills hon blev nöjd och somnade. Helt underbar känsla! Bara att hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll.
Har med jobbigt med amningen. Hon lägger tungan i gommen och tar för litet tag. Har blivit bättre men går fortfarande inte smidigt direkt.. och äter helt oregelbundet, ibland tre timmar i sträck, ibland sover hon fyra timmar. Går inte att förutspå när hon tänker bli hungrig mycket mat har jag iallafall, men att amma är kämpigt i början!! Längtar tills hon är nån månad och det förhoppningsvis rättat till sig..
Just nu gör det mest ont och amningsnappen avskyr hon!
Jag tror att det går ganska bra för oss med amning nu. Iaf om man tänker på att det bara har gått 5 dygn. Men som ni säger så är det svårt att veta vad som är normalt ont och krångel och vad som skulle behöva korrigeras. Har ni varit på återbesök? Jag fick nämligen visa upp när han tog tag och sen en amning och enligt den barnmorskan så såg det bra ut, men hon gav mig några tips för att det ska "finslipas". Hon borde väll sett om det var riktigt illa?
BF + 12 nu
Det ska inte va såhär... alla julplaner o allt är ju förstört känns de som. Har inte handlat julklappar, ingenting. Allt är förstört. Jag vet att jag kanske överdriver men är så hormonell!!
Idag har jag inte mått bra. Känner mig yr hela tiden.
Vi fick äntligen komma hem idag. Superskönt! Har mest bara legat i sängen och ammat och myst. Jag lyckas dock inte så bra med att sova när bebisen sover, blir max en timme här och där. Någon som känner igen det? Jag är ju så på minus att jag borde sova varje minut jag får men det går bara inte. Hormoner? Bara uppe i varv? Med tanke på att lillan hittills varit som mest vaken under nätterna blir det nog en tung natt till. Och givetvis måste vi tillbaka till bb för nytt gulsotsprov imorgon kl 9... Snark.
Här blev det barn igår några dagar tidigt. Lång förlossning, men helt underbart!
Har inget som helst med varandra att göra. Jag läckte inte ett dugg men amningen funkar ändå.
Men funderar starkt på att börja ge ersättning på natten. Började amma kl 23 o hon håller ff på med ett uppehåll på 30 min när vi försökte få henne att somna. Jsg sitter o gråter för jag inte orkar mer. Har jag sen otur vaknar hon om en 2,5-3 timmar o ska äta i 2 timmar igen.
Nu var det verkligen evigheter sen men ibland tänker jag på denna tråd och tiden som gravid.
Lillen är 1,5 år och är världens finaste. Superbusig och helt underbar.
Jag hoppas ni alla har det bra också <3