Inlägg från: lillaknytet |Visa alla inlägg
  • lillaknytet

BF december 2015 :-)

Anniiica skrev 2015-08-25 21:55:06 följande:
    Ja fruktansvärt.
    Dock jobbar jag på förskola så det lär ju inte hjälpa tillfrisknandet.
    Vi har just nu 90% av barnen hemma med förkylningar.
    Hoppas bara det snart ger med sig så man kan börja röra på sig.

Det måste också vara frustrerande? Hur många barn har du?
    Kan ju vara en av orsakerna :) Märker det på mina döttrars dagis, tycker det snoras en hel del.
    Jag har 3tjejer födda 02-10-12 och nu kommer killen :) sen är det färdigt för mig :)
  • lillaknytet
    SsJj skrev 2015-08-26 08:52:36 följande:

Jag nojjar lite över en sak. Jag känner fortfarande knappt min bebis. Ibland blir det som den där hickan vi pratade om och då känns det rytmiskt men endast 6-7 ggr och ganska tätt inpå varandra. Och jag minns att jag kände livmoderkanten precis under naveln för omkring 4 veckor sedan och jag tycker kanten fortfarande är där och att den inte vuxit något sedan dess.. Så jag är orolig över om hon inte växer.. Min tandläkare igår trodde jag var i 3e månaden och en annan bara att jag blivit lite kraftig medan andra säger jag är stor som ett hus.. ?!

Ska till barnmorskan på tisdag så ska bli skönt att prata lite och kolla sf-måttet..

Usch känner med dig. Jag känner knappt något men har moderkakan i framvägg. Igår kände inte jag något alls :/
    Men kan du inte åka iväg till gynakuten el bm för att kolla.

Kram
  • lillaknytet
    Anny123 skrev 2015-08-26 12:53:33 följande:

Känner mer er och kan känna igen oron. Vilka veckor är ni ì? Har också moderkakan i framvägg och oroar mig ständigt över hur mycket/hur ofta man bör känna. Vissa dagar är det lugnt i magen =(

Jag är i v23 (22+3) och hela dagen igår kände jag inget men dagen innan var det full aktivitet med hicka.. Mina tidigare grav har moderkakan vart i bakvägg så då har jag känt från v17 nu kommer det lite till och från och började känna något för bara nån vecka sen.. Riktigt nojig pga framvägg
  • lillaknytet
    Carolinetellebo skrev 2015-08-31 16:18:59 följande:

Hej på er!!

Jag tänkte också skutta in här jag, bf 18 december. :)

Vad kul att läsa om er som är i samma stadie!

Man är ju väldigt grön på detta område iom att det är första barnet så alla delade tips mm är ju väldigt välkomna.

Jag håller precis på med gravidpenning jag med och fk o allt man ska fylla i, jösses. Jag jobbar i butik där vi e tvungna o jobba 4-6 timmar ensamma/dag och utan möjlighet till rast eller toalett då. Vilket e ohållbart snart... Men kan man gå ner i halvtid o få penning för resten from 1a oktober tro o sen från 1nov kanske få gravpenning helt o gå hemma?

Vet ni hur man kommer i kontakt med mammagrupper? Är det något man kollar upp och "bildar" själv? Några Stockholmare här förresten eller tom norrortsbor?

/Carro

Hej och välkommen.
    Fy låter ju inte sunt att jobba själv utan toalettbesök el rast.

Jag är norrorts bo bor i Upplands Väsby med maken och 3barn 2heltid och äldsta dottern varannan vecka
  • lillaknytet
    Carolinetellebo skrev 2015-08-31 22:54:10 följande:
    Åh se där. Jag bor också i Väsby :) bollstanäs. Hur gamla e barnen?

Nä det e inte optimalt direkt..
    Se där, bor i sjukyrkoberget precis vid sandaspåret. De är 3 & 5.
  • lillaknytet
    moruri skrev 2015-09-04 09:11:38 följande:

Inga magbilder än? :)
    På dagen ser jag inte särskilt gravid ut alls men så framåt kvällen så börjar det puta ut!
    V 27. phpjNQDdH56307.jpg

Jag går in i v25 på söndag
  • lillaknytet

Har BF den 26/12 men tror dock (hoppas på tidigare) 4e barnet.. Mannen hoppas dock på 1januari :)

• lillaknytet
    Beya skrev 2015-09-15 11:22:45 följande:

Nu är jag orolig för lillan igen. Hon har inte gjort så mycket väsen av sig.. Hur var det nu, ringer man direkt till förlossningen, eller till barnmorskan?

Du ringer till förlossningen.. Hoppas hon bara sover.. Drick iskallt vatten och buffa <3
  • lillaknytet

Ja det är väldigt tyst. Det är bra här med, dock sjukskriven och kommer vara det fram till BF 26/12. 

Har ni köpt klart allt till bebis?

Kram

• lillaknytet
    Beya skrev 2015-10-02 17:58:00 följande:
    Får man fråga vad du blivit sjukskriven för? Skönt det är bra med dig iaf

Nej har inte allt klart, tror inte jag har fattat hur nära det ändå är nu. Lite stressad av det faktiskt.
    Jag har blivit sjukskriven för ligamentet i vänster bäcken funkar inte som det ska, har jättesvårt att gå i trappor och stegar bla. och med tanke på att jag pluggar till elektriker och ljusdesigner så är det mkt steg klättrande så läkaren satte mig på sjukskrivning till BF. 

Jag vill ha hela huset kart egentligen innan bebis kommer, men det kommer nog inte hända.. vill renovera kök och göra om vår matsal till sovrum och då måste vi sätta in dörrar, men det rummet har jag som prio och hoppas att mannen förstår att det är ett prio :)
  • lillaknytet
    Beya skrev 2015-10-05 12:51:25 följande:

Är det någon mer än mig som det är riktigt jobbigt för med och andas? Innan kände jag bara det om jag låg på rygg men nu är det även när jag ligger på rygg eller sitter..

Jag är där nu, tycker det är en pers att sitta, får ont att andas och får ont i rygg och gärna höger sida. 
  • lillaknytet
    joseffin skrev 2015-10-05 20:31:07 följande:

Jag hoppar gärna in här och gör er sällskap nu i slutet! Har BF 29/12 och det är mitt första barn. Hur har ni andra upplevt eran graviditet so far? :)

Hej och välkommen! I det stora hela är denna graviditet helt okej, dock sjukskriven men får tid att vila upp mig och boa ordentligt istället då :)
  • lillaknytet
    joseffin skrev 2015-10-06 22:50:26 följande:
    Tacktack! Vad är du sjukskriven för? Jag blev sjukskriven för foglossning i v 16-18 ungefär. Är i v 29 nu. Hur långt gången är du? :)
    Jag är oxå i v29 (28+3)
    Ligamentet i vänster bäcken funkar inte så jag går gärna inte i trappor och jag pluggade till elektriker och ljusdesigner så det funkar inte att klättra på stegar och krypa på golv nu.
  • lillaknytet
    SsJj skrev 2015-11-03 20:31:03 följande:

Någon som dricker eller kommer dricka hallonbladste? :)

I vecka 35 började jag dricka hallonbladste och även smörja med Weleda Perineum Massage Oil när jag väntade barn förra gången.. Blir väl likadant även denna gång gissar jag mest bara för att.. Kroppen är helt fantastisk men kan jag hjälpa lite på traven så gör jag gärna det. :)

Jag köpte clippers idag men får vänta två veckor, är bara i 33 nu.
    Dricker du 100%ig?
Svar på tråden BF december 2015 :-)