BF december 2015 :-)
Nu går det undan :) fick ändrad tid för tillväxtultraljudet. Ska dit den 18/11 istället :)
Nu går det undan :) fick ändrad tid för tillväxtultraljudet. Ska dit den 18/11 istället :)
Jag tycker jag är sugen på mat och tilltugg lite hela tiden. Machésallad är en favorit :)
Var hos bm nu på morgonen, blodtrycket är fortfarande högt i hennes ögon. Så jag måste tillbaka och mäta nästa vecka efter vi varit på tillväxtultraljud.
V36+1 idag. Helt galet vad tiden går fort. Kan bero på att jag redan har två barn hemma :)
Åh underbara känsla till ens barn. Kärleken är oändlig :)
Jag är så tacksam över att få må tipp topp som höggravid, dessutom en tredje gång. Inte en bristning på magen, endast några små på höften sen tidigare viktuppgång /-nedgång. Det får jag leva med :)
Beräknad till 9/12 men jag tror och hoppas att hon kommer vid månadsskiftet november-december istället. Eftersom dom flyttade mig bakåt 10 dagar vid rul, det kan inte stämma.
Har blivit sugen på läsk och annat onödigt också. Snart är det över ;)
Hej tjejer! Hur mår ni?
I morse var jag på tillväxtultraljud. Min lilla tjej ligger på -7,6%. Beräknades väga ca 2700gram idag. Om hon kommer enligt rul 9/12 så beräknas hon väga 3300gram. Jag blev flyttad totalt 10 dagar bakåt, så jag hoppas hon kommer tidigare än 9/12. Men det gör inget om hon kommer då nu när hon ligger på minus och inte plus. Om hon väger 3300 när hon föds vid fullgången så väger hon 1kg mindre än sonen när han kom. Vilken lättnad :)
I morgon är det besök hos bm för att kontrollera blodtryck och eventuell äggvita i urinen samt lyssna på hjärtat och mäta mage.
Åh vad jag känner mig lättad och bättre inställd till förlossningen nu :)
Går ni på privata tul eller ingår det i eran landsting? Finns ju iofs andra orsaker till det också... Där jag bor får vi "bara" ett och det är RUL :/
V 37+3 och har varit på tul idag. Bebis väger redan fyra kg så blir ingen liten bebis här inte.. Ska till bm på måndag och diskutera igångsättning. Gissar att det blir novemberbebis..
Hur har ni andra gjort med vaccin? Jag har känt att något är på gång i kroppen de senaste dagarna och idag vaknade jag dunderförkyld. Det kan ju vara en vanlig förkylning, men hur påverkas bebis av det?Och vad gör jag om det visar sig vara influensa? Finns det ens något att göra eller det är bara att gilla läget att det helt enkelt är för sent för vaccinet?
Idag har jag min första dag som mammaledig . Dock utan bebis än så länge. 16 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum.
Jag har typ redan packat klart bb-väskan. Ska komplettera med lite hygienartiklar artiklar till mig och någon tröja.
Funderar på hur jag spendera mina dagar. Baka lite lussebullar kanske :)
Mår toppen och önskar att bebis kommer om en vecka ;)
Idag gick jag in i v39 (38+0). Sf-måttet ligger på 35 och lilltjejen ligger högt och rörligt. Inget ovanligt för en omföderska intygande barnmorskan.
Jag har fortfarande högre blodtryck 140/90, hon skulle prata med läkaren o se om dom ville göra några fler undersökningar eller om det räcker med besök 1gång/veckan.
Har gått ner 1kg sen förra veckan, gör ingenting känner jag. Kunde tydligen vara vanligt i slutet av grav.
Annars mår jag bra, vaknade dock upp med ont i halsen. Det släpper säkert :)
Nu håller jag tummarna för att lillprinsessan kommer på söndag-måndag. Vore skönt med en novemberbebis :) var ju först beräknad till 29/11, sen 1/12 på tidigt vul och på rul flyttade dom till 9/12. Har fött dom andra två barnen dagen innan bf. Så 30/11 skulle passa bra :)
Idag blir det ett besök hos frisören för att göra mig lite mera fräsch :)