Inlägg från: Frankie86 |Visa alla inlägg
  • Frankie86

BF december 2015 :-)

Wow vilken dag! den 1/12 kl 20:22 föddes våran dotter på bb sthlm. Vi hann vara inne på förlossningen i 1timme och 40min innan hon kom ut. Öppnade mig snabbt och hade rätt intensiva värkar men som verkligen gjorde gott.

Tog inte många krystvärkar innan hon var ute. Helt fantastiskt! Den enda bedövning jag hann med var lustgasen. Fick endast ytliga skrapsår som hon sydde igen lite lätt så jag inte skulle få det så besvärligt när jag kissar.

50cm lång och 3135gram, 8dagar innan bf. Detta var det första datumet vi fick på det tidiga ultraljudet. Jag sa ju att rul hade fel :)

• Frankie86
    moruri skrev 2015-12-02 07:03:00 följande:

Franky86: stort grattis!!!

Tack så mycket!
    Och stort lycka till till dig idag. Jag ska hålla mina tummar!
  • Frankie86
    moruri skrev 2015-12-03 01:20:14 följande:

Hej världen!
    Första värken 21.30 ute var han 22.40 snabbaste förlossningen ever! Fortfarande helt chockad!
    Och det bästa av allt var att deras skitmätning var fel, han väger perfekta 3290g och är 51cm lång! Helt perfekt <3

Stort grattis till er lilla pojke!

Det gick undan trots igångsättning. Va skönt ändå :)

Njut av underverket!
  • Frankie86

Den som kan får gärna lägga till mig på listan också. Bf 9/12 tredje barnet födde en flicka 1/12 :)

Vi är hemma sen igår lunch med lilltjejen. Valde att åka hem då vi alla mådde bra och dom stora barnen fick vara kvar hos farmor o farfar en natt till.

Vi ammar på men jädrar vad ont det gör nu i början, det hade jag typ glömt av. Men det är bara att härda ut :)

Hon sover mestadels av tiden, men såklart på någon av oss vuxna. Inte så konstigt kanske när man inte ens är 2 dygn gammal :)

• Frankie86
    Honsomvill skrev 2015-12-03 20:40:35 följande:

Hur känns en värk/förvärk? Vet liksom inte vad jag ska känna efter?

Förvärkar känns som en sammandragning då magen blir hård men att du även får som "mensvärk" och att du blir påverkad av den. Jag var tvungen att fokusera och "pusta o flåsa" mig igenom den. Sen slappnar magen av igen.

Så upplevde jag dom iaf :)

Värkar blir mer intensiva än förvärkar och du måste fokusera mera på andningen och hur du står/rör dig :)
  • Frankie86

Grattis till alla er som fått era små juveler!
    Jag håller mina tummar och tår för er som går och väntar på att något ska hända.

Igår blev min dotter 1 vecka. Helt otroligt! Jag är så förälskad i vår lilla Alice <3 trodde inte man kunde känna så här. Tredje barnet och kärleken flödar.

Om en liten stund kommer Bvc hit för ett hembesök sen ska jag baka mera saffranssmörbullar. Så otroligt goda!

Alice sover en hel del om dagarna så jag får chans till lugn och ro medan dom andra två är på förskolan. På vår förskola får syskonen behålla sitt ordinarie schema första månaden efter att bebis kommit. Så värdefullt för oss alla. Sen får dom långt jullov :)

Jag är så lycklig just nu. Förra veckan som höggravid vägde jag 93kg, skrev in mig på 77. Så en viktuppgång på 16kg. Igår visade vågen 81,7kg!! Jag har alltså bara 5kg kvar till inskrivningsvikten.
    Magen har nästan gått tillbaka helt, endast lite extra kvar mitt på magen. Men det försvinner förhoppningsvis snart.

Förlåt för mitt "äckliga" lyckoinlägg. Men just nu svävar jag på rosa moln trots mindre sömn :)

• Frankie86
    fantasy06 skrev 2015-12-09 09:53:50 följande:

Fick massa blödning o är nu inlagd. Knappt nåt fostervatten heller + mer blod än vad som är "normalt" hoppas de bara sätter igång mig.

Öppen 3 cm men tappen kvar om jsg fattade det rätt.

Oj vad otäckt!
    Va bra att du är inlagd, då har dom koll på dig! Om du är öppen 3cm så är du ju iaf mogen för igångsättning.

Jag håller mina tummar för dig idag och skickar över positiv energi! Lycka till!
  • Frankie86
    fantasy06 skrev 2015-12-09 20:01:30 följande:

Kl 17.21 kom vår lilla flicka till världen. Kl 16.45 var jag öppen 5 cm så det gick galet fort på slutet. Hennes hjärtljud sjönk så det var läkare här o hon fick hjälp ut med sugklocka. Har ff inte fått reda på vikt o längd men bm sa att hon säkert väger 4 kg o att hon såg lång jt ??

Hurra! Grattis till flickan! Va skönt att hon är här nu. Hoppas ni mår bra!
  • Frankie86
    Zandiii skrev 2015-12-10 15:02:07 följande:

Hej alla ni! Grattis till er som redan fått er julklapp i år! Tänkte bara passa på att höra med er som har bf tidigare än mig ( bf 2/1-16) är det någon av er som hade brun slempropp? Rejält brun med bruna flytningar? Fick det nämligen redan igår, och ännu mer idag! Är mest orolig över färgen! Är det normalt tro? Tacksam för nåt svar ????

Hej. Jag tror att slemproppen kan ha lite olika färger. Delar av min slempropp gick samma eftermiddag som jag födde dottern. Det var som brunblandat slem. Typ som dom sista dagarna på mensen där gammal blod kommer ut. Hoppas du förstår min förklaring :)
    Slemproppen kan ju börja släppa men sen återbildas om det är för tidigt. Så det behöver inte betyda att din bebis är på gång nu.
    När min slempropp började släppa så hade jag haft värkar halva dagen till och från.
  • Frankie86
    Beya skrev 2015-12-15 08:00:18 följande:

Igår kväll började jag få sammandragningar o mensvärk och det har hållit på hela natten. Magen har verkligen varit stenhård och det har känts som den jobbat mycket. Hoppas det betyder att det är något på gång, men det behöver det ju inte alls vara:/

Det är ju definitivt mera än vad det var innan!
    Heja bebis, välkommen ut nu!

Lycka till! :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)