BF december 2015 :-)
Tack :) helt grym känsla, tårarna bara sprutade ha ha. Nej det gick med vanligt ultraljud nu. Kändes så häftigt!
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Tack :) helt grym känsla, tårarna bara sprutade ha ha. Nej det gick med vanligt ultraljud nu. Kändes så häftigt!
Var nere på kliniken idag för ultraljud men det gick inget bra. Det var tomt och hon kunde se något som kanske var fosterliknande men det hade inte utvecklats. Fick remiss in till kvinnokliniken för ett ultraljud nästa vecka, men det känns verkligen helt kört nu Smiley frown Så nu ska jag bara vänta på blödningen ska starta....
Ni som har haft lutinus hur långt tid tar det innan det försvinner ur kroppen ?
Extra pissigt att vi måste vänta till augusti för att starta ett FET....
Jag var nog inställd på att ta reda på kön vid rul, men sambon förstår inte poängen med det. Han blir lika glad vad det än blir och föredrar överraskningen. Och då tänkte jag nog om för det var så fint sagt vi väljer ändå inte kläder eller inredning efter kön så shoppa kan vi göra ändå.
Skönt att se/höra att det är fler som inte kan dölja magen. Jag tänkte vara hemlig på jobbet till efter rul nästa vecka, men det var flera som avslöjade mig trots löst sittande kläder och indragen mage... så nu klär jag mig som vanligt (fast med mammabyxor) och blir gratulerad till höger och vänster ;)
Har förresten inte varit så aktiv på ett tag eftersom vi har varit utomlands i två veckor. Superhärligt!
Min går inte heller att dölja :p men ändå vågar folk knappt fråga :p
Jag kände första rörelsen i slutet av v. 16 men då var jag väldigt osäker på om jag kände rätt. Sen började jag känna tydligare i v. 17 och i v. 18 gick det att känna utanpå magen. Ganska förvånad eftersom det är första barnet. V. 19 nu och rul på fredag
Tänk att det är sista månaden som inte är "vår månad" nu! Tycker det känns som att sitta i en bergochdalbana och näästan vara uppe på toppen. Jag är i v. 35+1 idag och har känt något som liknar mensvärk nästan hela dagen. Eller lite som träningsvärk kanske, och så känns det ner mot ljumskarna också. Fler som har så?
Jag! Blir lite nervös av det för bebis känns inte lika intensivt som förr, men beror ju på att det börjar bli trångt nu. Jag är 35+2. Idag i affären när jag bockade mig fram kunde jag knappt sträcka på ryggen igen, inte ont, mer tog emot nästan som du skriver träningsvärk, men när jag väl var uppe igen så gick det över hyfsat snabbt.
Drack hallonbladste förra gången, man skulle ju blöda mindre stod det... jag fick blodtransfusion med ett par påsar blod för det inte slutade blöda så vettitusan om de hjälper
Så denna gången har jag hoppat över det!
Jag har med mensvärk till o från, ont ner i ljumskarna och det svider till som tusan i urinröret (haha) känns det som. Är nog bebis som trycker på med huvudet neråt! Har mycket sammandragningar med. Hoppas den kommer om 2 veckor :-P