• Snobi

BF december 2015 :-)

Frankie86 skrev 2015-12-01 15:22:29 följande:

Ja det är verkligen konstigt med förvärkar och smärta. Man ser fram emot dom men sen när dom kommer så inser man att det gör så jävla ont och ännu värre kommer det att bli när dom blir mer intensiva och tätare inför förlossningen.

Dom jag har haft idag gör så fruktansvärt ont att jag blir lite rädd för vad som komma skall.

Upptäckte att slemproppen har börjat släppa nu dessutom. Bebis känns vild i magen mellan förvärkarna.

Ladda med vila och det man är sugen på att äta :)

Känns nästan som en fördel att inte veta vad som väntar. Kan tänka mig att det är mer nervöst när man vet hur ont det kommer göra.. Men det låter ju väldigt lovande för din del! :)
  • Snobi
    moruri skrev 2015-12-01 16:59:07 följande:

Skitnervös. Såklart googla jag låg födelsevikt och down syndrome, och det är tydligen vanligt! >_< missförstå mig rätt, kommer älska barnet lika mycket, men fy fan vad orolig/ledsen jag är. Vill ha honom på utsidan nu så jag vet hans tillstånd och så han kan gödas med massa ersättning.

Förstår att du är orolig. :( Håller tummarna för att igångsättningen går bra och att lillkillen också mår bra!
  • Snobi
    Frankie86 skrev 2015-12-02 00:17:42 följande:

Wow vilken dag! den 1/12 kl 20:22 föddes våran dotter på bb sthlm. Vi hann vara inne på förlossningen i 1timme och 40min innan hon kom ut. Öppnade mig snabbt och hade rätt intensiva värkar men som verkligen gjorde gott.

Tog inte många krystvärkar innan hon var ute. Helt fantastiskt! Den enda bedövning jag hann med var lustgasen. Fick endast ytliga skrapsår som hon sydde igen lite lätt så jag inte skulle få det så besvärligt när jag kissar.

50cm lång och 3135gram, 8dagar innan bf. Detta var det första datumet vi fick på det tidiga ultraljudet. Jag sa ju att rul hade fel :)

Oj, grattis!! Vad skönt att det gick så fort men ändå bra :)
  • Snobi
    PlusLängtan skrev 2015-12-02 13:26:28 följande:

Stort GRATTIS till alla bebisar som har kommit :) 

Här går man fortfarande och väntar. Men har ju BF (enligt RUL) den 16:e, så inte konstigt. Hoppas att det tidigare VUL som sa 11:e är mer rätt. Vill ha bebisen ute nu! Vi längtar så mycket :) 

Borde nog packa den där BB väskan åt mig och mannen. Vi har bara packat för bebisen än så länge. 

Skönt att höra att det är fler kvar som väntar. Kändes som att det bara small till och alla fick sina bebisar helt plötsligt :P Längtar också väldigt mycket!
  • Snobi
    PlusLängtan skrev 2015-12-02 14:13:45 följande:

Ja, tyckte det jag också! Och här bara väntar och längtar man... 

När har du BF? 

På söndag! Kände ev. några förvärkar en natt men i övrigt känner jag inte så mycket, så jag är ganska inställd på att gå över tiden. Känner du något? Är det första barnet?
  • Snobi
    summer13 skrev 2015-12-02 14:18:33 följande:

Vattnet gick igår och har haft lite värkar men det drar inte igång ordentligt.. är inlagd och väntar mest.. uttråkad!!!

Men då är det iaf nära! Vad kul! Hur länge kan man vänta efter att vattnet har gått?
  • Snobi

Egentligen borde vi ju göra en ny bf-lista och lägga till de som redan har fått. Men själv vet jag tyvärr inte hur man gör.. någon annan?

• Snobi
    Elin87 skrev 2015-12-02 14:26:44 följande:

Haha precis det jag undrade och skrev :D

Haha :D Jag vet att det fanns en i början men den behöver nog uppdateras en del. Kanske lika bra att göra en ny med alla som är kvar i tråden?
  • Snobi
    moruri skrev 2015-12-03 01:20:14 följande:

Hej världen!

Första värken 21.30 ute var han 22.40 snabbaste förlossningen ever! Fortfarande helt chockad!

Och det bästa av allt var att deras skitmätning var fel, han väger perfekta 3290g och är 51cm lång! Helt perfekt <3

Vilka fantastiska nyheter! Lillsötisen Tråkigt att du behövde oroa dig så mycket i onödan men skönt att de hade fel.
  • Snobi

Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke

Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka

Snobi: BF 6/12, första barnet.

Syndrom: BF 14/12, första barnet.

BowserSchnauser: BF 16/12, första barnet, pojke

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka

Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka

Deaniemi; BF 27/12, första barnet, pojke

Emelieen; BF 29/12, första barnet, flicka.

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.

Skakan: BF 31/12, andra barnet, kön okänd.

Svar på tråden BF december 2015 :-)