BF december 2015 :-)
Alltså mina bröst gör såå ont! Vaknar flera gånger per natt av att det gör fruktansvärt ont om jag ligger minsta lilla på bröstet. Och det är inte lätt att undvika eftersom de växer i rasande takt, haha!
Alltså mina bröst gör såå ont! Vaknar flera gånger per natt av att det gör fruktansvärt ont om jag ligger minsta lilla på bröstet. Och det är inte lätt att undvika eftersom de växer i rasande takt, haha!
Hu, är ett riktigt hormonmonster idag! Min stackars sambo har det inte lätt idag, haha!
Hej!
Jag hänger på här jag med. Plussade 2/5 och ska enligt egna beräkningar ha BF 27/12. Detta är vårat första barn och mycket tankar går genom huvudet nu kan jag säga. Jag är fortfarande bara i v 7 så mycket tankar kring mf hägrar... Kan det inte bara vara efter v 12 NU?! Jag har redan(!) fått lite mage, vet att det inte är barnet som syns men ändå : ) ska bli roligt att följa er andra!
Här har vi inget sex heller, skönt att veta att vi inte är ensamma :P Är så jäkla trött på kvällarna och har oftast växtvärk då också, så har inte varit sugen alls. Men hoppas det blir bättre med det snart :P
Idag har jag haft ilningar "down there", någon annan som haft det?
Det är väl klart man ska få prata om sin vikt för vi kommer gå upp alla en massa och innan den riktiga bebismagen har kommit känns det jobbigt att bara se tjock ut.
Det handlar inte om att gå ner i vikt utan om att få ventilera sina tankar. :)
Jag har jätte svårt med kläder nu då alla vet om att jag går eller gått på Viktväktarna och vill inte att det ska synas att jag börja bli tjock förens bebismagen kommer och jag kan berätta för alla att jag går upp i vikt på grund av att jag är gravid.
Tycker vi ska stötta varandra i detta forumet även om man inte alltid håller med eller har samma bekymmer. Vi kommer bli tjockisar och det är okey för vi ska bli mammor :)
Jag älskar min bebis och allt som hör till men måste få gnälla också hihi
Hallå alla härliga människor :)
Jag hoppar in här jag också. Är just nu i vecka 7+2 med första barnet och allt känns så nytt och spännande.
Var på mitt första besök hos Bm förra veckan och plötsligt känns allt så verkligt.
Jag jobbar som timanställd i butik och min sambo studerar. Är det någon annan som är i en liknande sits och hur tänker ni i sådana fall ekonomiskt sätt? :)
/Johanna
500-1000 kr skulle det stå* :)
Någon annan som ska göra KUB? Var precis och lämnade blodprov till det. Det måste ju göras i vecka 9+0 - 9+6 tydligen.
Usch, nu har jag gått och blivit orolig. Tog ett graviditetstest för några timmar sedan "bara för att", och tänkte att det borde ju ge maximalt utslag (alltså att teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket). Men det var det inte. Det visade ju rätt starkt, men inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Testade med graviditetskollens sticka, men tänkte att testremsan kanske inte innehåller så jättemycket färg? Eller kanske det var dåligt med färg på just det testet? Usch, tankarna är många just nu. Är i vecka 8 så det borde ju visa jättestarkt. Eller? Vad tror ni?
Ursäkta för något ofräsch fråga, men hur ser era flytningar ut? Jag har nämligen fått betydligt gulare flytningar än vanligt. Borde jag vara orolig?
Jag är SÅ spänd och förväntansfull när det gäller könet. Kan knappt vänta till RUL (men vet ju såklart att jag måste, hehe). Någon annan som har tankar om kön? Kommer alla att ta reda på det om det går att se? Vi har ju en dotter sen innan. :)
Nån som har nån känsla av vad ni kommer få för kön?:)
En rätt ingående fråga till er:
Hur känns er livmodertapp? Jag kände på min imorse och nu ikväll (brukar dock inte vara där och känna på den) och märkte att den är mycket större än vad den varit innan, den kändes nästan som en boll och öppningen gick knappt att känna och var mycket bakåtlutad. Mycket svullnar ju när man är gravid i dessa regioner, men kan även livmodertappen bli så förändrad?
Var på ultraljudet idag och det gick åt helvete, så tyvärr lämnar jag gruppen..