• Snobi

BF december 2015 :-)

Jag kände också vibrationer då och då för några veckor sen och såg samma sak när jag googlade. Har inte känt det på samma sätt på ett tag däremot..? Antar iaf att det inte är något att oroa sig för. :)

• Snobi
    sosso08 skrev 2015-11-13 07:57:33 följande:

Idag blir min lilla tös 1 vecka gammal :) hon plockades ut i v.33+5, hade BF 19/12.

Är det några fler som redan fött?

Grattis! Vad mysigt :) Får man fråga varför hon plockades ut i förtid?
  • Snobi

Alltså hjälp, mina fötter! Upptäckte just att fotlederna ser ut som bollar! Annars har jag inte känt mig så svullen så det kom verkligen plötsligt. Men om det går ner under natten ska det väl inte vara nån fara?

• Snobi
    sosso08 skrev 2015-11-14 17:17:48 följande:

Flödet i navelsträngen var påverkat så efter de två sprutorna för lungmognad valde de att plocka ut henne då hon skulle må bättre på utsidan än i magen. Navelsträngen skulle aldrig klarat av att fungera hela grav. ut, det handlade bara om dagar så därför togs det beslutet att låta henne möta oss :)

Då förstår jag. Skönt att de har koll på sånt och att det går att lösa :)
  • Snobi
    Polly 98 skrev 2015-11-16 18:28:20 följande:

Vecka 37 (36+4) idag. Är heeeelt slut idag. Har legat på soffan och halvslumrat mest idag. Eller så mycket det har gått med 3 barn hemma. Som tur va kom min man hem tidigt idag så jag har verkligen kunnat vila. Hoppas bebis vill komma snart! Hur har ni andra det?

Jag har haft första semesterdagen idag och kommer vara hemma till bf (6 dec) nu. Känns såå skönt! Jag har också vilat en massa men orkade göra middag och pyssla med lite annat också. Stor skillnad jämfört med när jag kommit hem från jobbet och bara däckat i soffan.

Hoppas också på bebis i förtid men försöker ställa in mig på julafton ändå för att inte bli besviken.
  • Snobi
    taramn skrev 2015-11-20 13:06:29 följande:

Min bebis låg inte fixerad då jag var till bm i måndags. Men han ligger med huvudet ner. BM sa att han troligen inte kommer nästa vecka då han ligger så högt upp och huvudet fortfarande är rörligt . Är i v 39 (38+2).

Jag vill inte gå över tiden... jag tror inte att jag pallar det. 12 dagar kvar till BF.. hoppas han tittar ut snart <3

Min var inte heller fixerad igår (37+3) men ligger med huvudet ner. Trodde första barnet brukade fixera sig tidigt men det är väl inte så för alla kanske. Är det ditt första också?
  • Snobi
    Tokstollen skrev 2015-11-24 06:40:01 följande:

Inatt kom lillebror. Tredje förlossning sägs ju vara lurig och det var den sannerligen. Värkar som kom och stannade av och sen hände inget på ett tag. Och plötsligt drog det igång igen och tog ca 3,5 h. Min längsta förlossning så hade inga problem att hinna in i tid :)

Lycka till ni andra som inte fått ännu!

Åh, grattis! Skönt att ni hann in gick allt bra i övrigt?
  • Snobi
    Cheysa skrev 2015-11-27 22:56:22 följande:

I tisdags skulle jag på rutin kontroll igen, dock var trycket högt och de talade om för mig att det var dags för igångsättning! Den startas direkt vattnet går på natten kl 01:30 och det fortlöper på fint. Öppnar mig 3 vid lunch 5 och tidig em 9,5 sedan.... Händer inget! Bebis vägrar flytta sig ändan ner hur mycket jag än kryster värkarna är intensiva och på kvällen 20 timmar efter vattnet gått är jag så slut. Vid kl 00:30 kommer läkaren och talar om att ks är det naturliga valet nu efter allt "jobb" jag lagt ner och jag håller med har inte mer att ge! Självklart så tar inte bedövningen som den ska på mig på ks så jag får bli sövd. Kl 01:50 26/11 föds vår dotter och kl 05:00 får jag se henne för första gången! Läkaren på tisdagens ultraljud hade skrivit att hon skulle väga 3850 gram och hon kom ut på 3940 gram så det får man kalla godkänt! Jag är så tacksam för alla bm och hela förlossningen som peppat och stöttat under denna tid.

Grattis! Förstår att krafterna tog slut där på kvällen.
  • Snobi
    Beya skrev 2015-11-29 09:25:03 följande:

Vem har Bf i dagarna? :) jag har ju den 10:e men någon här måste ju ha tidigare.

6:e här! Precis en vecka bort alltså. Men första barnet och inte så mycket känningar så du hinner säkert före. ;)
  • Snobi

Jag vet ju inte hur någonting ska kännas, men jag undrar om jag kanske hade några förvärkar i natt? Låg iaf vaken framemot kl 2 med sammandragningar som molade lite och framför allt med ett tryck neråt. Har haft mycket sammandragningar i flera veckor men de har hittills inte känts så mycket alls, bara påverkat andningen lite. Hann såklart börja tänka att bebisen kanske kommer före söndag, men idag är det bara vanliga sammandragningar igen.. Jaja, får väl lugna mig lite. Känns konstigt att bli så peppad av att något gör ont och bara hoppas att det ska bli värre.

Svar på tråden BF december 2015 :-)