• Snobi

BF december 2015 :-)

PlusLängtan skrev 2015-12-03 08:44:22 följande:

Så nära :D Hoppas att du inte behöver gå över, iaf inte så många dagar! Jag känner bara ganska mycket sammandragningar (eller förvärkar? hur vet man skillnad?) på kvällarna framför allt. Annars som molnande mensvärk vid enstaka tillfällen. Ja, det är första barnet. Så spännande! 

Samma förvirring här :) Men smärtfria sammandragningar har jag haft i flera veckor så för mig verkar de inte betyda så mycket. Har fått för mig att förvärkar ska göra mer ont? I natt hade jag två sammandragningar som gjorde pyttelite ont, men sen inget mer. Så frustrerande! Sätt igång bara! ;)
  • Snobi
    PlusLängtan skrev 2015-12-03 08:53:48 följande:

Borde ju vara en lista med dom nyfödda också! Men dom kanske redan lämnat tråden nu? 

De som är kvar kanske kan lägga till "född x/12" efter övrig info i listan? Då ser man ju hur det blev i förhållande till bf.
  • Snobi
    summer13 skrev 2015-12-03 18:07:56 följande:

Imorse kom vår dotter till världen!

4590 gram och 54 cm lång

Vattnet gick i tisdags, blev inlagd pga hon ej var fixerad och det var blod i vattnet. Igår kl 10 startade värkarna och 04.31 föddes hon!

Grattis!
  • Snobi
    BowserSchnauzer skrev 2015-12-04 02:41:56 följande:

Åh, har haft någon vecka då jag sovit jättebra (bara gått upp enstaka gång på natten) men nu ligger jag klarvaken sedan 2 timmar - så frustrerande! Har sista dagen på jobbet imorgon så bara att kämpa sig igenom det ändå, sen kan man iaf ha sovmorgon tills bebis kommer...

Hur har ni andra med sömn såhär på slutet?

Jag har också vissa nätter då jag bara ligger klarvaken utan anledning, och även om jag inte gör det så är jag uppe på toa varannan timme nästan. Som tur är har jag varit ledig sen mitten av november, annars vet jag inte hur jag hade klarat mig. Det är så skönt att slippa stressen som blir när man är sömnlös och vet att man ska upp och jobba :)
  • Snobi

Här kommer en löjlig fråga... Visst vågar jag boka in ett biobesök imorgon, dagen före bf? Det värsta som kan hända är väl att vattnet går och sabbar stolen och att vi får lämna salongen utan att se slutet?

Nej, dum fråga som sagt. Det kan ju lika gärna dröja ett par veckor till och jag kan ju inte hålla mig inne hela tiden.

• Snobi
    fantasy06 skrev 2015-12-04 13:20:39 följande:

Absolut kan du det. Som du skriver, vad är det värsta som kan hända?:) en vän till mig, som var på dag 13 efter bf var på bio o då startade värkarna. Så det är kansle bio man ska gå på. :)

Haha ja, så kanske det är? Murphys lag brukar ju funka när det gäller andra saker så det är väl bara att börja besöka "olämpliga" ställen ;)
  • Snobi

Hej BF!

Jag härjade på ganska bra igår med julmarknad, Ica Maxi och bio i hopp om att lura ut bebben. Funkade uppenbarligen inte. Däremot fick det mig att sova som en stock med bara en (!) kisspaus på typ tio timmar. Väldigt skönt

Vill så gärna hinna få bebisen och landa lite innan det är dags att fira jul. Men det är väl bara att gilla läget..

• Snobi
    skt1982 skrev 2015-12-07 06:42:30 följande:

Det var längesedan jag skrev. En tuff graviditet har snart passerat. Kräkningar, kortison, pendlande blodtryck,GBS, dåliga levervärde, lågt hb, många ul för att utesluta dandy walker syndrom,sammandragningar sen v 30... Och en renovering som gått skit. Men - snart är lilltjejen här. På fredag om inget händer innan dess då jag har snitt planerat lite tidigare än vanligt. Jag har nämligen haft eklampsi i min första graviditet och varken jag eller dr vill att jag ska gå längre i graviditeten.

När man vaknar med huvudvärk är man inte så tuff. Men idag ska bli en bra dag. Våra andra barn kommer hem. Min sambo har två och jag två. Varannan v.

Vi längtar till fredag.

Oj, det låter riktigt kämpigt. Skönt att det närmar sig slutet. Får du föda utan snitt om det sätter igång före fredag eller snittar de ändå?
  • Snobi
    mammmiamaria skrev 2015-12-08 11:59:17 följande:

BF idag och mitt humör är i botten! Jag är arg som ett bi kan man säga. I helgen hade jag mycket ont som kom och gick men sen min man gick till jobbet igår har det lugnat sig. Jag var hos BM igår och hon trodde inte att det skulle dröja så längre till och att det kanske avstannade för att jag inte är lika trygg när mannen inte är hemma. Idag ska han vara borta till sent (visserligen bara 30 min bort) så jag har gett honom dåligt samvete med. Inte nog med det så fick en kompis barn igår som var beräknad till den 13. Grrrrrr!!! Första personen som ringer mig och frågar hur det går kommer att få en avhyvling som heter duga. Nu kryper jag ner under täcket igen och grymtar vidare.

Känner med dig! BF+2 här och blev väckt av telefonen när jag äntligen hade somnat på soffan. Direkt efter det såg jag att en bekant som var beräknad till 14 dec fick sin unge idag. Känner mig arg och ledsen och orättvist behandlad och... ja, möjligen lite fånig också. Men i det här flodhästläget vill man ju inte gärna höra att andras barn slinker ut (givetvis väldigt smidigt dessutom) i förtid.
  • Snobi

Himla skönt att fler känner lika. Man känner sig inte lika knäpp då. Tyckte ändå att det kändes ganska ok i morse och funderade på att åka och handla lite senare, men nu vet jag verkligen inte. Sova och äta kolhydrater känns som min grej också! Har för övrigt också varit hemma en månad snart och blir helt förvirrad ibland. Kan få för mig att julen redan har varit osv. Går ju bara runt i den här bubblan och väntar.

Svar på tråden BF december 2015 :-)