Inlägg från: gällka88 |Visa alla inlägg
  • gällka88

BF december 2015 :-)

Glad midsommar på er allihopa!! Jag har nyss varit ute och tittat på midnattssolen, den är så vacker! Har också fått för mig att jag känt lillärtan i magen nån enstaka gång de senaste dagarna. Men måste nog inbillat mig!
    Skickar med en bild på den fantastiska solen!

• gällka88

Glad midsommar på er allihopa!! Jag har nyss varit ute och tittat på midnattssolen, den är så vacker! Har också fått för mig att jag känt lillärtan i magen nån enstaka gång de senaste dagarna. Men måste nog inbillat mig!
    Skickar med en bild på den fantastiska solen!

• gällka88

Jag jag lagt en beställning på HM med bla mammaleggings å nåt linne, amningsBH å lite annat smått å gott som ja kände skulle va skönt att ha på.
    Har inte haft en vanlig BH sen plusset 17 april då boobisarna inte ryms längre!! Har endast använt sport-bh å även dom börjar kännas lite sådär..

Angående gravid försäkring så har jag tänkt teckna nu i veckan.. Ska kolla runt på olika bolag å se vilken som verkar "bäst"... Har hört att man måste teckna innan RUL för att om utifall ultraljudet skulle visa något täcker inte försäkringen de... Men vet inte om de stämmer förstås....

• gällka88

Jag har känt fladder några gånger men de känna mest som jag inbillar mig.. Gått in i vecka 15 idag..

Har fortfarande inte berättat för min mamma, hon bor 40 mil bort å känns som ja vill säga de här face to face... Nog för att de blir hennes fjärde barnbarn.. Men första gången hon blir mormor å jag är hennes minsta av 4... Nästa gång vi ses är efter RUL så finns kanske en risk att hon blir sur :p

• gällka88

Någon mer som är väldigt varm å svettig? Brukar vanligtvis ha en temp runt 36 å nu när ja kolla hade jag 37,3!
    Sa idag till en kompis att jag känner mig som en mänsklig floatingtank eftersom jag är så varm å har en liten människa i mig som flyter runt å tar de lugnt...

• gällka88
    JJ15 skrev 2015-06-24 17:45:05 följande:

Pollyboy: nej men usch vad jobbig kommentar! Men samtidigt måste jag erkänna att det är skönt att höra att jag inte är ensam på att bli less på svärmors kommentarer ibland ;) du ska absolut inte skämmas för magen, den bär ju på din dyraste skatt! (Precis som moruri skriver) :)

Vi gick in i en affär för att kika på vagn och poff.. nu äger vi en emmaljunga duo edge, det gick fort :D har inte ens vågat kika på babykläder än men så köper vi vagn? Tror jag blivit galen!

Jag är också sugen på en Emmaljunga duo edge... Vilket chassi tog ni? Vi har kollat på de med luftdäck men såg att dom ha slutat tillverka dom!!
  • gällka88
    JJ15 skrev 2015-06-24 19:32:34 följande:
    Vi köpte den med luftdäck, kändes som bästa alternativet :) undrar varför de slutat tillverka dem?
    Eller hur! Kanske inte säljer så bra... De står på hemsidan att de ska sluta tillverkas...men att de kan finnas kvar i butik.. Måste nästan åka till närmsta affär å kolla :p
  • gällka88
    JJ15 skrev 2015-06-25 08:26:45 följande:
    Vi tämkte också bara kika och köpa efter RUL mem fkck så bra pris nu så blev lite impulsköp. Sa precis åt mannen att det är komiskt eftersom jag inte köpt nåt åt bebis före så första köpet blev vagn + tillbehöe samt bilbarnstolen :D
    Va blev de för bilbarnsstol då?
  • gällka88

Åh jag är så deppig!! Har bara legat i soffan hela dagen.. Solen skiner utanför å ja borde gå ut å röra mig, för min och bebis skull, men jag pallar inte. Jag orkar inte duscha, orkar inte "göra mig iordning", orkar ingenting!!. Så fort ja tänker på att kliva upp ur soffan börjar ja gråta.. Gubben har varit ute å cyklat och ville jag skulle följa men de gick inte, han har varit å ätit hos sina föräldrar och jag tog mig inte upp för att följa med. Han fick ta med mat till mig därifrån.. Och just nu är han och handlar....
    Känner mig så dålig...

• gällka88

Jag känner mig inte gravid, de syns ingenting på mig å allt känns bara piss!
    Har kollat på #decemberbebis på instagram å sett massa fina gravidmagar.. Varför får inte jag nån? :(
    När ska man få glädjas över graviditeten?

Svar på tråden BF december 2015 :-)