BF december 2015 :-)
bebba83 - vad fick ni för resultat? :( Vet ni vad det beror på att ni fick dåligt?
bebba83 - vad fick ni för resultat? :( Vet ni vad det beror på att ni fick dåligt?
Beya - varför tyckte din BM att du borde förbereda dig på det? :( Jobbigt.
Beya - Ja självklart är det så, tänkte mer om det fanns någon riskfaktor.
Vi gjorde KUB med dottern också och minns att jag var jättenervös då också. :(
Beya - Får jag fråga hur gammal du är? Är säker på att det kommer gå bra ändå, oddsen är ju ändå med er.
Det står ju att dessa tester är ca 99% säkra!
Jag sover också jättedåligt, är mer lättväckt än vanligt och vår treåring som samsover med oss för det mesta är inne i en jobbig utvecklingsfas där hon sover dåligt hon också... Gah!
Polly 98 - Det borde vi också göra, haha
Jag åt enbart folsyra fram till mitt läkarbesök igår, då fick jag utskrivet Pregnacare plus omega 3 (förpackningen innehåller två tabletter; en med alla rekommenderade vitaminer o folsyra och en kapsel omega3) som ska börja ätas dagligen fr o m v12 och även under amning.
Nu befinner ju jag mig utomlands, men tror definitivt det finns motsvarande i Sverige
Det där är SÅ känsligt. Under min förra graviditet blev jag "tillsagd" av min barnmorska att jag gick upp för mycket för snabbt i början av graviditeten. Jag blev både ledsen och orolig, men det visade dig senare att jag inte gick upp speciellt mycket mer och totalt slutade jag på +10 kg från 63 kg till 73 kg. Alltså ingenting att oroa sig över! Man kan mao gå upp mycket i början utan att det "skenar iväg".
Min mage syns också rejält! Vågar man berätta på jobbet efter v. 12 och KUB? Eller hur gör ni andra?