• Anniiica

BF december 2015 :-)

Var och handlade idag, jag hatar shopping! Magen har växt men bara som en ful fet mage och inget passar, och ingen butik som jag var in i hade mammakläder...
    Tillslut blev det några toppar men inga byxor.. Längtar verkligen tills det blir en kula av magen..så man ser gravid ut iaf!
    Hormoner! Tur att mamma var med, annars hade jag säkert suttit o gråtit i något omklädningsrum fortf.

• Anniiica
    Beya skrev 2015-06-23 10:42:37 följande:

Jag blev lite nojig idag jag också när jag läste i en app att nu börjar man känna sparkar! Det har jag då inte känt... lite fladder någon gång men det var ett tag sedan nu smile4.gif
    Är det någon som känt en spark? är inte det lite tidigt?

Jag har också känt fladder 2 ggr. Förklarade för bm igår och hon sa att det troligtvis var fosterörelser.
    Men man behöver inte vara orolig om man inte känner något fören framåt vecka 25, då ska man känna dagligen :)
  • Anniiica

Jag är större sen tidigare, men får höra av dom som vet " ska man inte bli tjock när man är gravid, du blir ju bara mindre?"
    Vilket ist gör mig nojjig, men fotar mig sj med några veckors mellanrum och ser nu själv att min kropp omfördelar sig, den tar från sidor och lår och ger till magen. Förhoppningsvis kanske jag har tillräckligt sen innan och inte behöver gå upp så mycket. Hittills +2.5 kg efter frukost. Önskedrömmen är ju 8-10kg.
    Men det återstår att se:) så länge bebis mår bra och bm och jag är nöjda:)

• Anniiica

Såg också lite större bikini toppar på Lindex och Kappahl, men så himla dyra dom ska vara då >.<
    Behöver också storlek som till 99% inte finns i "vanliga" affärer då jag har större byst normalt och ännu större nu.
    Så om någon har tips vart man kan hitta bikini som är större än E. Som inte kostar skjortan så tar jag tacksamt emot dom :)

• Anniiica
    sosso08 skrev 2015-06-26 12:34:20 följande:
    Har E i vanliga fall och behöver iaf F nu och gärna 70 som typ aldrig finns i stora kupor :(
    Svårt att hitta bikini som sitter vettigt och som inte kostar allt för mycket. Hoppas kunna ha mina vanliga nästa sommar igen :)
    Jag har EE i vanliga fall, och växer ur den sista nu, så ligger snart på f också. Men det är ju omöjligt att hitta något för vettig peng.
  • Anniiica
    moruri skrev 2015-06-26 23:19:48 följande:

Innan har jag bara känt av lite fladder men ikväll är det full aktivitet i magen! :D underbart att få känna det igen! V16+6 idag!

Åh va härligt! :)
  • Anniiica
    Honsomvill skrev 2015-06-27 10:01:22 följande:

Vad tror ni att ni får för kön på bebis?
    Jag vill nog tro pojke.

Jag tror på tjej och alla andra kille.
    Så spännande på BB o se vem som har rätt:)
  • Anniiica
    SsJj skrev 2015-06-28 09:54:52 följande:

Nu vet alla på min sida släkten om bebisen.

Vissa är glada men jag hade aldrig räknat med så mycket fula kommentarer..

Hur dåligt planerar ni? (BF 24 efter kub). Vem vill fylla år i december?

December som redan är så dyrt!

Tänk om det blir en pojke, stackaren som får två storasystrar.

Hur stor ska du bli denna gången?

Jag var rätt matt sen..

Försökte med att december är en mysig månad med tända ljus och snö och pulkaåkning och marknader men det tyckte ingen..

Till slut tänkte jag kläckt ur mig att ja sambon kanske skulle fått sin abort igenom då om det nu är så fel. Så hade det kanske inte varit så illa med en decemberbebis ändå.

Har fortfarande inte berättat för någon på sambons sida. Trots att vi bor så nära alla så träffas vi sällan. I värsta fall så får dom en överraskning vid nästa familjesammankomst när jag är i vecka 19 och kulan är ett faktum... Usch så gnällig man kan bli ibland! :) ;)

Men vilken släkt!
    Usch, det är väl hur underbart som helst att få en pojke som får två storasystrar som älskar honom!
    Hoppas det kommer mer glada kommentarer för er och allt går bra! :)
  • Anniiica

Ibland får vi frågan om man vågar äta Grana Padano eller Parmigiano Reggiano när man är gravid ? de är ju opastöristerade! Svaret är självklart! Ostarna mognar långsamt och länge. Det ger dem ett lågt pH och så låg vattenhalt att bakterierna inte kan växa till i osten.

Detta hittade jag ang, parmesan på zetas hemsida tror jag det var!

Svar på tråden BF december 2015 :-)