• MålaMittHjärta

IVF syskonförsök under 2015

Hej här hoppar jag in :) 
    Har en son på 3 år och hoppas på ett syskon till honom.

Vi började vårt första syskonförsök i april/maj allt gick bra och jag plusade. Men vid ultraljudet i v 8 upptäckte läkaren att det inte fanns något foster, remiss till KK i för nytt ultraljud 1,5 vecka efter med samma besked. Fick tid för att ta bort "det" med tabletter på klinik och nu är det mesta borta. 

Vår plan är att göra nytt FET i augusti när jag/vi har fått vila och läka i sommar, är livrädd att behöva gå igenom ett MA igen. 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Solhem skrev 2015-06-05 08:23:23 följande:

Usch vad hemskt för er hoppas det går vägen i augusti.

Tack :)
    Har några fina blastocyster i frysen så det ger lite hopp. 
  • MålaMittHjärta

solhem: grattis :) 

Vårblomman: Åh vilket tråkigt besked! Vad är den nya frysmetoden? 

• MålaMittHjärta
    vårblomman skrev 2015-06-08 22:24:06 följande:

[quote=75398110][quote-nick]MålaMittHjärta skrev 2015-06-08 08:57:31 följande:[/quote-nick]solhem: grattis :) 

Vårblomman: Åh vilket tråkigt besked! Vad är den nya frysmetoden? 

Den nyare heter vitrifiering/vitrifikation. Det är visst lite olika om klinikerna använder denna eller sk långsam nedfrysning. Jag pratade med kliniken idag och det är nu bestämt att jag gör ett nytt ivfförsök efter sommaren, men då med korta protokollet, det ska vara mindre risk för överstimulering då. Det kommer även bli vitrifikation om vi får något till frysen.

Fick frågan av er om vilka doser jag haft tidigare. Jag har haft låga doser men är visst väldigt känslig.

Det känns ju i alla fall bättre nu när jag har en plan, men jag känner mig bara såå besviken att det inte blivit syskon än på snart två års försök. Jag har inte gett upp helt dock.

Då tror jag min klinik använder den nya metoden, det pratade något om 80-90 % chans att embryona överlever. 

Jo visst känns det bättre med en plan och man hinner vara mentalt förberedd inför nästa försök. 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-06-09 07:35:18 följande:
    Jo, det sägs det (om överlevnadsgrad). Ändå dör embryon vid upptining och jag tycker att ser det ganska ofta i trådarna här. Och mina klarade inte upptiningen trots vitrifiering. Det kan ju tänkas att de helt enkelt inte tillräckligt bra dag 6, kanske inte hade det i sig att utvecklas vidare eller att de hade varit i ett labb för länge (och kanske hade blivit barn om de hade satts in i "normal" miljö lite tidigare).

Jag vet hur besviken man blir när embryon som man hoppats på inte klarar upptiningen. Tror dock att det kan finnas fler faktorer än val av frysteknik som spelar in.

Vi provar en ny klinik nästa gång. Ny omgång, ny behandling, ny chans.
    Jo får väl se i augusti/september hur många som överlever, vill verkligen inte börja om från början igen!

Vilken klinik blir det denna gången? Hoppas på bättre resultat då :)
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-06-14 17:43:36 följande:

Ingen glad gubbe här idag, så ikväll blir det Ovitrelle!

Lycka till :)
  • MålaMittHjärta
    snobben00 skrev 2015-06-16 10:24:03 följande:
    Är helt chock just nu!
    Testade i morse på rd 7 och fick ett svag men klart synligt streck...... jag är gravid.. tror jag...
    Grattis :)
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-06-18 13:24:49 följande:

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

Men nej fy vad tråkigt att ingen klarade upptiningen :(
    Har kliniken get någon förklaring till varför?
    Låter ju väldigt märkligt att ingen klarade sig :/
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-06-18 22:22:26 följande:
    Ne ingen förklaring... Dessa var tvådagars. Kliniken har övergått till 5dagars helt numera som jag förstod det. Så det blir nya tag efter sommaruppehållet.
    Eller om vi ska testa en ny klinik. Har endast 40 mil till bägge så.....
    vJag trodde alla kliniker bara fryste ner 5-6 dagars. Men trist för er att ingen överlevde.. Har du hört bättre rykte om nya kliniken? 
  • MålaMittHjärta
    camilla1979 skrev 2015-06-20 09:16:52 följande:

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)
    var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"
    Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.
    Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna Hjärtaatt lilla pyret vill stanna också

Tusen tack för alla tummar, jag håller dem för er också både vad det gäller isättningar, äggplock, utredingar och slutligen plus på stickan

Grattis :)
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015