• MålaMittHjärta

IVF syskonförsök under 2015

I måndags var jag på vul på kliniken inför fet och läkaren trodde på äl förra veckan, är på dag 17 och ingen glad gubbe... Har bara kört cb digital och på morgonen,. Alla test är tagna vid nästan samma tid runt 6 på morgonen och kl 8 på helgen... Kan jag ha missat äl ??!!! 
    Blir tokig orkar inte vänta en månad till......
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-09-21 15:11:57 följande:
    Jag fick glad gubbe dagen efter dom sa att vi skulle avblåsa. Lite snopet men så typiskt.
    Åh vad trist :/ Ska ni få stimulerat fet nästa gång eller ostimulerat?

Ska fortsätta tills onsdag sen ska vi ringa om det inte blir en glad gubbe. Men så jobbigt när man inte kan styra det heller, är ett kontrollfreak och gillar när kroppen strular.
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-09-21 20:52:19 följande:
    Detta var i våras när vi skulle göra FET. Som slutade med att inga av de sex st i frysen klarade upptining... Så vi är mitt uppe i nytt försök med långa protokollet. Planerat ÄP på fredag.
    Aha. Men fy vad tråkigt :/ 
    Håller tummarna att detta försök ska gå bättre :) Åh spännande hoppas på många fina ägg.

Pratade med kliniken igår och ska testa tills imorgon blir det ingen glad gubbe så avbryts det troligtvis... Hatar denna väntan..
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-09-22 10:04:46 följande:
    En ständig v ä n t a n. . . .

Vi fick tillslut ovitrelle utskrivet så slapp vi den där glada gubben som gjorde som han ville :P
    Borde nästan ha vant mig med denna väntan..

Vad bra ! Hoppas jag får en stimulerad cykel nästa månad!
  • MålaMittHjärta
    Gweny skrev 2015-10-02 13:01:46 följande:

Jag har plusat!! Ofattbart, vi är i chock. 2a FET.

Grattis :)
  • MålaMittHjärta

Igår kom blödningen så började med progynon tabletter och på fredag ska vi på VUL för att se när jag ska börja med lutinus :) 

Efter så mycket strul känns det skönt att vara igång igen :) Och hoppas att detta försöket går hela vägen :)

• MålaMittHjärta
    Gweny skrev 2015-10-02 16:30:59 följande:
    Tack! Hoppas detta försök kommer lyckas för dig!
    Tack :) 
  • MålaMittHjärta
    Velveteen skrev 2015-10-02 17:42:31 följande:

Jag plussade tidigt och hade den officiella testdagen för några dagar sedan! Men tänker inte ta ut något i förskott för har en uppsvullen äggledare som är fylld med vätska och den kan ha dragit till sig ägget (är tydligen vanligt) och då blir det utomkved... Ska på UL om två veckor på kliniken. Kommer vara så nervöst att jag inte vet vad jag ska ta mig till!

Grattis till pluset och förstår din oro!
    Det där visste jag inte, har varit på gränsen till att bli överstimulerad och svullna äggstockar vid båda mina ivf:er och det hade jag ingen aning om.

Håller tummarna för goda nyheter om två veckor ! 

• MålaMittHjärta

Ebbster: Spännande :) 

På fredag är det vår tur att få tillbaka en blasto från frysen :) 

• MålaMittHjärta
    Ebbster skrev 2015-10-14 13:11:50 följande:
    Håller tummarna för er!
    Lycka till :)
  • MålaMittHjärta

Idag blev jag ruvare till en fin blastocyst. Så fort vi kom in till kliniken hämtade läkaren oss för blaston hade redan börjat "knäcka sig", så det var bara att köra och är nog den snabbaste återföringen jag gjort. Vi hade tid kl 13 (kom nog 10 min innan) och gick ut 13:07 från kliniken.

Efteråt sa läkaren att både slemhinnan och embryot var väldigt fina och att vi hade goda förutsättningar. 
    Testdag om två veckor, den 30/10.

• MålaMittHjärta
    Ebbster skrev 2015-10-16 20:16:08 följande:
    Va spännande! Håller tummarna för er :)
  • MålaMittHjärta
    Linnsan skrev 2015-10-28 07:01:41 följande:

Hoppar in i denna tråden om det är ok. håller tummarna för alla här inne

Vi ska sätta in ett fryst ägg på måndag om det klarar upptining i falun på ivf kliniken och vi har en dotter som föddes 2012 som oxå var en frysis från början.

känns som det var jätte länge sen nu????

Min son är med född 2012 och kände med när vi började i april med syskonförsök att det var längesen man gjorde detta. Är på vårt andra försök med en blasto från frysen och har testdag på fredag, bara två dagar kvar :)

Åh spännande håller tummarna för er eskimå :)
  • MålaMittHjärta
    Velveteen skrev 2015-10-29 09:04:47 följande:

Satte in två ägg. positivt graviditetstest. Låååång väntan.. Var på VUL för två veckor sedan då jag var i v 7+1 och då fick vi se att ett av äggen hade tagit sig och vi kunde till och med se ett litet pickande hjärta! <3

Åh vad underbart, ett stort grattis till er :)
  • MålaMittHjärta

Det blev ett plus, vi är fortfarande i chock men så otroligt glada. Nu ska det bara stanna kvar och längtar efter vul och att få se ett tickande hjärta :)

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-11-21 20:31:24 följande:

MålaMittHjärta: Grattis efter VUL! Vilken lättnad! Det ser ut att bli ett litet sommarbarn då?

Tack :) Har varit så nervös och tack och lov såg vi ett tickande hjärta. Så runt den 2 juli blir det en bebis <3
  • MålaMittHjärta
    Gweny skrev 2015-12-15 12:06:57 följande:
    Så härligt!!

Fick själv tid idag för RUL i januari. Har varit på flera vul redan, men detta är stort.
    Tack :) Efter missfallet i somras har det varit svårt att tro att det blir en bebis så det kändes så skönt att få det bekräftat. På fredag blir det inskrivning på mvc och bokning av rul :) 
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2016-01-01 23:08:27 följande:

Vårat år slutade med MF nu i vecka 16. Nu undrar jag om någon vet när man kan köra igång ett nytt försök, långa protokollet? Nästa mens? Eller en mens emellan så näst-nästa mens?

Åh vad tråkigt! 
    Fick ma i somras i v 11 då skulle vi få vänta ut missfallsblödningen och börja efter nästa mens. Håller tummarna för ert nästa försök <3
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015