• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Gina43 skrev 2015-05-03 21:52:57 följande:

Nu har jag ju inte jättemycket erfarenhet av FET, men det låter snålt att de inte kontrollerar ÄL och slemhinna. Min klinik gjorde ju det. Det är väl särskilt viktigt att kolla din slemhinna eftersom du nyligen varit gravid? Då kan det ju vara en del oregelbundenheter?

Jag har aldrig kollat slemhinnan vid FET i naturlig cykel, antar att det är olika rutiner på olika ställen. Däremot har jag ju fått kolla efter förlossningen att allt ser ok ut.
  • snobben00

[quote=75247425][quote-nick]Kingston skrev 2015-05-03 21:02:42 följande:[/quote-nick]

Hoppar gärna in här om det ok?

Fick tillbaka en 6-dagars idag efter FET.

Frysen är nu tom och vi hoppas innerligt att ett syskon skall komma till oss :)

[/quot

Välkommen

Tror vi har följts åt i någon tråd tidigare. Lycka till nu! När är det testdag?

• snobben00
    Gafsan skrev 2015-05-04 13:14:42 följande:

Det måste ha varit fruktansvärt påfrestande att göra 9 återföringar! Så jag förstår verkligen din rädsla nu. Sedan är man ju alltid två om det här och ibland vill inte ens partner detsamma som en själv. Min man tyckte inte heller att vi skulle fortsätta försöka men han var så rädd för min skull. Att jag skulle bli ett vrak om vi nu inte lyckas. Vi är så oerhört tacksamma för vårt mirakel men vi kan inte sluta att hoppas. Pengabiten är inte rolig, frågan är om man fortsatt kämpa längre om man hade haft obegränsat med pengar?

Hur många hade ni i frysen (är det 9)? Och får ni lova att börja ny behandling om ni har kvar i frysen? 

Ja, vi har 9 i frysen.

När vi höll på för att få sonen (landstingsfinansierat) så var man tvungen att använda allt i frysen innan man fick börja om på nytt men vet inte hur det ser ut när man är betalande. Som läget är blir det FET för vår del eftersom mannen är inne på det.
  • snobben00

Idag på cd 20 har jag haft känningar i magen och tog ett billigt ÄL-test som visade 2 lika starka streck så jag tog även Clearblues digitala som visade glad gubbe (!)

Känns jättemärkligt.... testade dag 13,14,15 och 16 eftersom jag hade tydliga ÄL-flytningar och känningar redan på cd 12 men det gav aldrig utslag så jag antog att jag missat ÄL och  testade sen inte dag 17-19.
    Fattar inte vad som händer i kroppen?! 2 ägglossningar har man ju inte...
    Hur som helst så ringde jag Akademiska och dom tyckte inte det kändes aktuellt med något UL eftersom jag tidigare haft oregelbunden ÄL och även haft det dag 20 förut. 
    Så måndag kl.13.30 är bokad nu men funderar på om vi ska eller inte... fattar ju inte vad kroppen håller på med. Men vet inte om vi hinner före sommarstängning om vi väntar en månad.

• snobben00

Ja, jag tror att vi kör på måndag.

Ska försöka att slappna av och inte tänka för mycket den här gången (lättare sagt än gjort ).

Jag har också hört att det kan vara lättare att bli gravid efter missfall eller graviditet men vet inte vad jag ska tro kring det. Fick missfall efter mitt 5:e återförande men blev inte gravid förrän efter 9:e.

Känns så tråkigt att oddsen är ganska små :( och att det är såna pengar det handlar om. .. man blir ju inte jätterik av att gå hemma föräldraledig just nu heller och så har ena bilen lagt av och vissa saker som måste fixas med huset och en längtan om att köpa större hus. Suck! Inte utan att man känner en viss press.

Men men... inte tänka för mycket var det!

Gina43; när var det du fick barn? Vår älskade plutt kom 21 okt och är dryga 6månader nu :)

• snobben00
    MariaMaria01 skrev 2015-05-06 10:06:15 följande:

Hej,

också. . Gud vad skönt för dig! !!!krev i tråden tidigare. Fick vår son via ivf september 2014 på akademiska i Uppsala. Vi hade tänkt göra FET innan sommarstängningen med vårt enda frysta embryo. Men i fredags fick jag helt plötsligt plus på Stickan. Mirakel!

Hoppas det var ok att skriva detta i denna tråden. Vill inte trampa nån på tårna. Kände bara att jag ville dela med mg. Kämpa på tjejer. Jag tänker på er och vet hur mycket man längtar

Åh grattis! !!! Bli så glad av att höra att det faktiskt är möjligt trots att man tidigare fått göra ivf . Min syster blev spontangravid efter 2 barn via ivf och vet en annan tjej i en tidigare tråd också. Gud så skönt för dig! !!!
  • snobben00

Ja det här med kostnaden är inte någon rolig historia alls. Det är verkligen svindyrt och helt utan garantier. Nästan lite som att köpa lotter... en del har flyt och andra inte.

Har funderat massor idag. Skulle det bli en till bebis snart så skulle det innebära en spjälsäng till , 2 bilbarnstolar av samma sort eftersom sonen inte hinner byta till den tredje och sista stolen. Barnvagnsproblem lär det ju också bli....

• snobben00
    Popparn skrev 2015-05-07 10:28:41 följande:

Oj vad tiden går fort. Har missat massa ser jag nu!
    Jag var på kliniken i tisdags och tog blodprover och gjorde VUL för att kolla slemhinnan och att allt såg bra ut efter graviditeten. De ville kolla eftersom att jag fortfarande ammar dottern och de rekommenderar egentligen att man slutat amma 2-3 månader innan nytt försök. Dock har min mens varit tillbaka och regelbunden sedan 5 månader så det ska inte påverka våra chanser nu sa dom:) Allt såg bra ut. Så nu väntar jag på glad gubbe och sen blir det FET 6 dagar efter omslag.

Vilken resa detta är. Många av er har fått kämpa länge. Hoppas att det vänder snart! Jag hoppas och tror att det ska gå bra för mig denna gången men förstår att det kan bli kämpigt även för mig som ändå haft en lätt resa som faktiskt lyckades på första försöket med dottern. Än är hoppet stort:)

Som ni skriver är det kämpigt att få ihop det ekonomiskt.. Vi ville inte vänta i kö förra gången så vi betalade privat direkt. Och skulle det inte lyckas med de blastocyster vi har kvar i frysen nu så handlar det ju genast om mycket pengar. Utöver det mentala kämpandet.. Vi bygger hus just nu och när bara ena parten jobbar blir det svårt att samtidigt spara ihop stora summor.
    Som flera av er skriver har vi ju faktiskt redan ett barn vilket är helt fantastiskt. Men jag har svårt att tänka mig att inte få fler. Hade jag haft obegränsat med pengar hade jag definitivt kämpat på längre än vi kommer ha råd med nu. Hoppas innerligt att det inte behövs!

Jag håller med dig, vi hade också kämpat längre om det inte vore så dyrt. Trots allt så ska man ju ha råd att leva också.

Förstår att det är dyrt med labb och all teknik men kan ändå känna att det är så orättvist ibland när en del får fler barn än dom vill ha och att en del så lättvindigt gör abort medan en annan kämpar för att få ihop pengar och lägger ner hela sin själ i att få en liten bebis.
    Vet en del i vår närhet som inte vet något om vår ivf och som utan tvekan hade tyckt vi är korkade som lägger sådana pengar på att få barn.

Just nu är väl den ekonomiska räddningen att vi får tillbaka på skatten för det blir inte några pengar att lägga undan när jag går hemma föräldraledig.
  • snobben00
    Gina43 skrev 2015-05-06 15:46:57 följande:

Snobben00: Jag fick barn i somras. Det var ingen lätt graviditet. Det blev även ett tråkigt slut på den samt en mycket tuff start för mitt barn (sjukdom), men allt är underbart och fint idag och jag har verkligen njutit av att få vara nära mitt barn under min föräldraledighet. Så om det blir det enda barnet så vet jag att jag tog tillvara på tiden och möjligheten att ha det så bra som det gick. Kanske har jag njutit lite extra just för att det blev så hårt i början.

Jobbigt men skönt att höra at allt blivit bra till slut.
    Själv hade jag inga direkta besvär i och med graviditeten men har problem med täta migrän-attacker vilket gjorde det väldigt jobbigt då jag låg hemma 2 dar ca 3-4 ggr/mån.
    Så blir jag gravid igen så blir det jobbigt eftersom sonen ska tas om hand....

och tyvärr har vi ingen barnvakt alls, mannens mamma är storrökare så det går bort, hans pappa är död och mina föräldrar bor 30 mil bort och syskonen är utspridda långt bort här och var i landet.

Så bara en sån sak som att ha någon som kan ta sonen vid en eventuell framtida förlossning blir ett stort problem för vår del...
  • snobben00
    Kingston skrev 2015-05-08 12:45:53 följande:

Är på ruvdag 6 nu och jag känner då absolut inte ett smack =\

Förra gången så blev jag ju gravid (men mf) och hade då olika känningar sedan dagen efter insättning. Men det var ju efter hormonbehandling och jag vet inte hur mkt (säkert massor!) som berodde på vagiatorerna man tog då.

Nu är det ostimulerat men jag hade önskat att det åtmn. kändes liiiite... Någonstans!

Börjar känna mig nervös! Den eviga väntan...

Är det en blastocyst eller en 2 dagars?

Jag har varit gravid 2ggr ( tyvärr missfall ena gången ) båda gångerna på färskförsök men hade helt olika känningar. Första gången kände jag verkligen av det men när jag väntade sonen kände jag absolut ingenting alls.

När tänkte du testa?
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015