• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Kollade prislistan på vår klinik och ringde och frågade lite om kostnaden på 4000kr om FET uteblir och fick veta att det är vad jag får betala om det till slut inte blir någon återföring för att embryot/embryona dör. Luften går verkligen ur. Man ska visst ha gott om pengar om man inte kan få barn på egen hand. Suck!!!! Vad less jag blir Har varit jättenere idag och gråtit en del och har insett att hela den här ivf - karusellen berör mig minst lika mycket eller mer som när vi kämpade för sonen. Skillnaden var att man inte hade någon pengapress då. Frunihuset; stort grattis!

• snobben00

Gina43: Hur har det gått för dig? Har du testat? När har du testdag?

Har ni fåtta någon förklaring till er ofrivilliga barnlöshet?

I vårt fall är det "oförklarligt " men vet att det är hos mig problemett ligger eftersom min syster har samma problem.

4000kr får vi betala om återföringen uteblir pga dött embryo. Kostnad för "upptiningshantering".

Suck allt ska man visst betala !

Är mer och mer inne på att gå privat och ta ett lån för ett 3-pack men jag har inte lyckats övertala mannen än. Han vill att vi kör på våra frusna och därefter får vi se. ... själv vill jag ha en plan. :(

• snobben00

Gina43: Hur har det gått för dig? Har du testat? När har du testdag?

Har ni fåtta någon förklaring till er ofrivilliga barnlöshet?

I vårt fall är det "oförklarligt " men vet att det är hos mig problemett ligger eftersom min syster har samma problem.

4000kr får vi betala om återföringen uteblir pga dött embryo. Kostnad för "upptiningshantering".

Suck allt ska man visst betala !

Är mer och mer inne på att gå privat och ta ett lån för ett 3-pack men jag har inte lyckats övertala mannen än. Han vill att vi kör på våra frusna och därefter får vi se. ... själv vill jag ha en plan. :(

• snobben00
    Gina43 skrev 2015-05-19 09:28:42 följande:

Och nu när jag skrev inlägget passade lilleman på att plundra barnvagnen på en rulle blöjpåsar

Ja visst är dom underbara, guldklimparna vi ändå lyckats få ? ?

Jag har också insett att det är kört nu men vi satsar på ett till FET före sommarstängning tack vare kommande skatteåterbäring.

Fast jag tycker det känns lite som bortkastade pengar med FET för vår del. Har allt för många misslyckade bakom mig men försöker tänka bort pengarna och se positivt på det.
  • snobben00

Någon som har någon erfarenhet av "babyglue"som används som standard vid ivf i Norge och Danmark? Finns ju att köpa i dansk hälsokost. Ska få embryot lättare att fästa tydligen. (Fast å andra sidan handlar det ju inte om det ifall embryot avstannar eller har kromosomfel och slutar i missfall ) Tar ni andra något efter återföring? Jag tar prednisolon för att sänka immunförsvaret folsyra en kvarts albyl minor för bättre blodgenomströmning i livmodern man griper till slut efter alla halmstrån känner jag. ....

• snobben00

Rd 9 med negativt test och mens. ..... roligare kunde det ju ha blitt för 11 000kr Försöker igen i mitten av juni då,..

• snobben00

Jag

Gina43 skrev 2015-05-20 11:38:35 följande:
    Vad tråkigt att mensen kom! Nya tag nästa gång! Kram! Men..att tänka "kunde haft roligare för 11 000 kr" är inte så konstruktivt. Om du fortsätter att tänka så blir du bara deppig och till sist deppigare än deppigast! Försök att blanka bort det. Jag har precis lagt mer än 35 000 kr och gick inget till frysen. Snart hostar vi upp 60-70 000 kr till. Om jag tänker "vi kunde nästan ha fått ett nytt badrum för det" blir jag förstås jävligt bedrövad. Men blir det barn då tänker man inte längre på kostnaderna. Barn har inget pris!

Jag vet, du har helt rätt. Men det är en rejäl berg och dalbana det här med ivf . Jag kan ha rejäla dalar för att några dagar senare tänka positivt igen. Tycker det är det som gör det så jobbigt. Önskar jag kunde ta det hela lite mer avslappnat som mannen gör. Men det är svårt det är ju trots allt min kropp det handlar om.
  • snobben00

Jag kommer också göra ett FET i mitten av juni. Är på cykeldag 8 nu och ska snart börja med ägglossningstesterna.

• snobben00
    missmissis skrev 2015-05-28 12:20:54 följande:

Rätt stor brunaktig flytning. Nu verkar mensen va på väg. Snyft. Därav huvudvärken säkert. Jag som började tro...

Testa ändå, jag håller tummarna!
  • snobben00

Ägglossning idag på cd 15 Glad
    Ringt Akademiska och ska dit för FET på tisdag eftermiddag.
    Det blir andra försöket till syskon nu.

längtarefterbarn78: Jag har totalt gjort 7 FET vid det här laget och ingen har tagit sig trots att de sett jättefina ut, så det är hurvida embryot fortsätter att utvecklas eller ej plus om det fäster som är avgörande.
    Min läkare sa vid ett tillfälle att det är lite som med lotter... inte kul att höra men det är mycket som ska klaffa Obestämd

• snobben00

Åh grattis, vad roligt att läsa.

På tisdag är det dags för FET för mig, hoppas på samma tur!

• snobben00

Gjorde ett FET nu i eftermiddags och har varit positivt inställd hela förmiddagen men väl på plats visar det sig att slemhinnan inte är optimal utan bara 6mm.... och den bör vara 7-8 och förra gången var den 1cm. Vet inte om det beror på att jag fick tidigare ÄL den här gången? ..,

Känns inget vidare längre, jag hatar verkligen den här kommande ruvtiden. Blir lika besviken och ledsen efter varje misslyckat försök och nu känns det som att jag tar nederlaget i förskott dessutom.

Trodde verkligen att det skulle kännas lugnare när sonen nu finns... men där hade jag fel!

• snobben00

Tussebus;

Dom mätte för att jag frågade och för att det är ganska avgörande för om embryot kan fästa.

• snobben00
    Är helt chock just nu!
    Testade i morse på rd 7 och fick ett svag men klart synligt streck...... jag är gravid.. tror jag...
  • snobben00
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-24 13:18:20 följande:

Nu är jag ruvare till en 5 dagars blastocyst! Det såg jättefint ut, sa embryologen. Nu börjar den jobbiga ruvartiden. Testdag först 7 juli. Hoppas så på ett plus nu efter två minus.

Lycka till nu!!!
  • snobben00
    camilla1979 skrev 2015-06-20 09:16:52 följande:

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)

var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"

Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.

Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna att lilla pyret vill stanna också

Tusen tack för alla tummar, jag håller dem för er också både vad det gäller isättningar, äggplock, utredingar och slutligen plus på stickan

Stort grattis!
  • snobben00
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-25 15:57:27 följande:

Stort tack Och ditt plus håller i sig va?

Jo, nu är det ett starkt streck och idag ringde jag kliniken och fick tid för ul när dom öppnar efter sommaren 3 augusti och då är jag i v.10....om det nu håller i sig.
  • snobben00

Under min första graviditet hade jag jätteömma bröst, under andra som resulterade i vår son kände jag nästan ingenting och nu känner jag heller ingenting men under de 2 sistnämnda blev jag tidigt andfådd av trappor och uppförsbackar.

• snobben00
    Gina43 skrev 2015-09-02 07:54:18 följande:

Tittar in i tråden igen. Har haft en del att stå i, men har varit inne i andra trådar.

Vi hostade upp pengar till ett tre-pack i augusti, trots att vi hade mycket kring oss i sommar. Körde långt protokoll denna gång för att kunna styra dag för ÄP till när kliniken öppnade efter sommarperioden. Mådde bra under nedregleringen men kände mig sprängfylld och i ganska dåligt skick inför ÄP. Det blev det mest smärtsamma ÄP:t hittills (av totalt tre färskförsök). Det blev ett topp-embryo till mig på dag 5 som verkar ha tagit sig! Jag har VUL nu i mitten av september och är ganska nervös.

Hur har det gått? Är allt okej? Hoppas på bra resultat!!
    Har inte varit inne och läst på ett tag nu men vad kul att du är gravid!!! Stort grattis!
    Jag är gravid i v.15+5 och inväntar rul 23september, kub gjorde vi i augusti och fick låg risk.
    Mådde strålande bortsett från migränen när jag väntade sonen men den här gången har det varit 100 ggr värre som maginfluensa som varat i 7-8 veckor, det har dock börjat bli bättre nu.
    Det blir tätt, sonen kommer vara 1 år och 4 månader när nästa kommer så det lär bli en utmaning.
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015