• Gina43

IVF syskonförsök under 2015

Kram till dig, snobben00. Jag vet precis hur det är. Jag hade min största dipp hittills RD4. Då rullade det tårar här också.

Vad är det som de tar 4000 kr för? Jag vet att man lägger upp kostnaderna på olika sätt mellan klinikerna (fryskostnad och hantering, ibland transport). Vi gick ju privat direkt och vi betalade för att få embryona frysta. Vi har inte betalat någon "hanteringsavgift" utöver det. Eftersom våra embryon inte klarade upptiningen så blev det inga kostnader för vårt uteblivna FET (inte ens för det UL som gjordes inför återföringen).

Om de inte ens gör ett UL vid FET för att kolla att allt är okej innan återföring, så vad är det exakt som kostar 11 000 kr (priset för ett FET på er klinik)?

• Gina43

missmissis: Bra! Stå på dig! Kolla villkoren ordentligt så att det inte står något finstilt där som ger svar på varför det var nej. Jag tror att min klinik medger halva kostnaden åter, men bara en gång.

Vad har ni för skäl till varför ni gör IVF? Vi har manlig faktor. Det är såpass att bara ICSI funkar.

• Gina43

Men skulle insemination verkligen funka då? Det låter ju tyvärr som om ni har ett logistiskt problem som ställer till det (och förutsättningarna för er kunde ha varit sämre (inga/få ägg, låg kvalitet på äggen osv)).

• Gina43

Jag har testat negativt idag på RD9, så det ser tyvärr inte så positivt ut här. Om jag är gravid så borde det synas nu. Jag tror att TD är RD14 här, alltså 5 dagar bort. Men det ser alltså ut som om jag kan dricka lite vin på altanen i sommar då!

Det blir troligen ett 3-pack och förhoppningsvis ny behandling igen i augusti/september. Jag vet inte riktigt hur vi ska få ihop det utan att må alltför dåligt över kostnaderna (det är mycket nu), men vi får väl se. Livet är ju ganska långt. Det spelar ingen roll om vi skjuter lite på renovering/ändring av vårt hem.

Jo, vi har manlig faktor, så det är ICSI som gäller.

• Gina43

Och nu när jag skrev inlägget passade lilleman på att plundra barnvagnen på en rulle blöjpåsar

• Gina43
    Kingston skrev 2015-05-19 16:02:30 följande:

Tråkigt att inte få se något plus... Men än lever hoppet lite!

Jag har precis spenderat en semester utan en endaste liten droppe alkohol... Känns ju lite surt såhär i efterhand (man var ju aningens avis på gubben som kunde dricka gott till alla middagar) men sånt är livet.

Får ta igen det i sommar istället som du säger ;)

Ja återigen... Kostnaderna är skit! Inge kul att snåla och snåla år ut och år in. Men det är våran lott i livet...

Dags för dig att springa ut och köpa nya blöjor då! Allt med ett leende på läpparna ;)

Här firar vi dagen med en kaskadspya på halvsmält lunch, klämmis och ersättning. Har just moppat golvet och konsumerat en halv rulle hushållspapper. Det är fullt kalas idag! Jippi!!

Ja, vi får avvakta några dagar innan vi vet hur det har gått. Jag kanske kan vara en låghormonare. Det var svagt plus på RD9 med sonen och lågt med hormoner på KUB när jag var gravid.

Hur vi löser det ekonomiskt får vi diskutera. Tror inte det är någon idé att tänka vad annat kul vi kunde ha gjort för pengarna. Prioriteringen nu är barn. Vi får skjuta lite på de andra sakerna i livet. Det blir bra ändå, bara vi får balans i det hela.
  • Gina43
    FrunIHuset skrev 2015-05-20 07:05:33 följande:

Idag ska klinikens test ta, sitter och är nervös.

Man har ju analyserat de andra testen och gårdagens var svagare än måndagens. Suck.... så trött på mig själv ibland! 

Tänk om det är negativt nu!!

Det går säkert jättebra och det blir positivt igen!! Man analyserar så mycket under hela processen och det är helt normalt!
  • Gina43
    snobben00 skrev 2015-05-20 11:08:16 följande:

Rd 9 med negativt test och mens. ..... roligare kunde det ju ha blitt för 11 000kr Försöker igen i mitten av juni då,..

Vad tråkigt att mensen kom! Nya tag nästa gång! Kram!

Men..att tänka "kunde haft roligare för 11 000 kr" är inte så konstruktivt. Om du fortsätter att tänka så blir du bara deppig och till sist deppigare än deppigast! Försök att blanka bort det. Jag har precis lagt mer än 35 000 kr och gick inget till frysen. Snart hostar vi upp 60-70 000 kr till. Om jag tänker "vi kunde nästan ha fått ett nytt badrum för det" blir jag förstås jävligt bedrövad. Men blir det barn då tänker man inte längre på kostnaderna. Barn har inget pris!
  • Gina43
    snobben00 skrev 2015-05-20 22:33:02 följande:

Jag vet, du har helt rätt. Men det är en rejäl berg och dalbana det här med ivf . Jag kan ha rejäla dalar för att några dagar senare tänka positivt igen. Tycker det är det som gör det så jobbigt. Önskar jag kunde ta det hela lite mer avslappnat som mannen gör. Men det är svårt det är ju trots allt min kropp det handlar om.

Jag har de där topparna och dalarna också, ibland pendlar det hejvilt under dagen! Ena stunden tillfreds med att det inte blir barn nu och ett "det finns säkert någon mening med att det inte blev något denna gång". Andra stunden känns det värdelöst, ledsamt, stressande och "tänk om vi aldrig lyckas igen?" och den sorg som kommer med sådana tankar. Det är jävligt jobbigt att det pendlar så.

Att kämpa med infertilitet är för oss nu en förhållandevis "kort" men jobbig period i våra liv (förhoppningsvis lever vi ett tag till!). Det är lika bra att försöka härda ut nu när vi är fertila och fortfarande kan få barn. När vi är 42 (om inte tidigare) vet vi att vi gjorde så gott vi kunde efter de medel som stod till buds och kan med gott samvete släppa det här.
  • Gina43

Tack Kingston. Vill ödmjukt kommentera med att "en gör så gott en kan".

RD11 idag, negativt på stickan och rosa på toapappret. Nu kommer mensen. Och nu på morgonen unnar jag mig riktigt gott kaffe med koffein.

Idag ska jag unna mig att vara lite ledsen. Sedan blir det "stötdämpande insatser" i form av något nytt. Nytt projekt blir att förbereda inför att inreda det nya hemmet i sommar. Idag går jag till stora tygaffären för att se om jag hittar några inspirerande tyger till nya kuddar. Sedan ska jag fortsätta med sonens första fotoalbum.

Vilka är era "stötdämpare"? Jag börjar alltid med något nytt, något kreativt. Jag lägger planer och planerar nya tag.

För er som inte blev gravida nu, vad gör ni i sommar? Vad har ni för drömmar?

Jag ska köpa en cykel och utforska det nya området. I sommar finns massa nytt att utforska. Jag och min man får försöka hitta tillbaka till varandra i relationen.

Nu i juni har jag möte med ny klinik. Kanske byter vi klinik nu. Nya kliniken är isf dyrare. Kanske har de ett bättre labb. Hur kommer min nuvarande klinik att ta att jag begär ut journalkopior? Det är blandade känslor. Känner mig liksom "hemma" med min nuvarande klinik och de gav mig ju min son.

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015