• Liil

FET/IVF 2015 Maj

Hänger på jag med :) 3:e ivf försöket för oss i maj. Har 2 misslyckade et och ett fet det senaste halvåret. Så hoppas verkligen på detta nu!

• Liil
    Kaariin skrev 2015-04-06 16:16:26 följande:
    Som jag trodde... Tack för ditt svar :)

Men tror du jag kan välja att göra försök nr 3 i maj istället för FET? Och spara det enda embryot i frysen?
    Går du privat eller via landstinget? Via landstinget är jag rätt säker på att du måste använda det du har i frysen först.
  • Liil
    PD1984 skrev 2015-04-06 18:34:47 följande:

Hänger oxå på här! Har planerat ÄP v 22. Känns som en hel evighet tills dess men man får tänka positivt :)

Hoppas maj är VÅRAN månad så vi får många fina plus :)

Ja maj är månaden som ska massa plus! Glad
  • Liil
    louisemostert skrev 2015-04-06 21:31:34 följande:

Har tänkt lite på det här med Kub test etc. Jag är inte så bra insatt och först och främst måste jag se till att plusa vilket jag hoppas på snart men när det väl gäller...Hur gör ni? Jag har förstått att det kan leda till större risk för missfall. Hur tänker ni? :)

KUB-test är väl blodprov och ultraljud, det är vad jag vet helt riskfritt.
    Du tänker nog på fostervattensprov, där finns en ökad risk för missfall. 

VI kommer att göra KUB NUPP men är mycket osäker på om vi kommer att göra fostervattensprov, det beror på vad NUPP visar. 
  • Liil
    Bergamott83 skrev 2015-04-07 08:38:20 följande:

Hej, nu har jag kissat på stickan och det blev inget plus. Jag har ringt båda klinikerna Västerås och Uppsala och i Uppsala sa de att jag skulle få höra av mig till Västerås Och starta om behandlingen. Jag Har inga embryos i frysen.

Så idag "firar " jag med svart te och bada badkar.

Ja så blir det, att Västerås startar din nästa behandling. Du borde hinna ett försök till innan dom stänger utan problem. Det är ju över 2 månader innan det blir sommarstängt :) 
    Skönt att "fira" lite :) 
    Ha en fin kväll!
  • Liil
    Elfia skrev 2015-04-09 18:19:35 följande:
    Skönt att ha en plan. Här blir det ett ostimulerat försök. Så himla lättad att slippa lutinus samt sprutor denna gång.

Hur kommer det sig att du får göra ett stimulerat FET Gweny?
    Jag gjorde ett ostim FET som tyvärr blev minus, men vad skönt det var att slippa lutinus mm. Man mådde bra och slapp att passa tider hit och dit. 
    Det krockade med helg första månaden och jag bad att få göra stim månaden efter men dom sa bestämt nej, det var dom mycket hårda med. 
  • Liil
    Happyland skrev 2015-04-12 03:49:45 följande:

Har sprayat Suprecur i 12 dagar nu och ännu har inte blödningen kommit. Vid första försöket fick jag blödningen på dag 7. Kan det variera såhär från gång till gång? Hur har det varit för er andra?

De 2 gånger jag sprayat så fick jag mens på dag 11 båda gångerna. 
    Skiljer nog rätt mycket från person till person, kanske även från gång till gång. 
  • Liil
    Gweny skrev 2015-04-20 23:32:35 följande:
    Välkommen in. Här är vi många som kämpat länge och fällt många tårar. Det skuggar ens liv och man kommer liksom inte vidare i livet!

Hoppas vi alla ska få lyckas.
    Fina ord Hjärta
  • Liil
    mikaaaela skrev 2015-04-28 18:39:49 följande:

Hej, jag började spraya för 10 dagar sedan, direkt efter mensen var slut skulle jag börja. Nu har jag läst att man ska börja ca 1 vecka före mens och därför få en blödning på spraydag 12-14. Barnmorskan sa till mig att jag skulle ringa efter 14 dagar oavsett om jag fått mens eller inte, men jag kan ju inte få mens redan nu eftersom det bara var 2 veckor sedan sist? 

Hur har ni gjort? Vilken dag började ni spraya på? och vad händer om man inte får en blödning? 

All lycka till er i denna grupp!

Jag har vid mina försök börja spraya ca 6-7 dagar innan förväntad mens. Sedan har mensen alltid kommit några dagar senare än vad den normalt gör, vilket är vanligt när man sprayar. Sedan har jag sprayat mellan 14-17 dagar och sedan lagt till sprutorna. 
    Jag ska inte säga att du gjort fel för har ingen aning om det finns olika metoder i detta. Men jag har aldrig hört att någon gjort som du gjort. 
    Tycker du ska ringa din klinik och kolla upp hur du ska göra. Det är som du skriver du har ju redan haft din mens och den kommer ju inte att komma nu igen. Sprayen gör så att dina äggstockar "stängs" av och då kommer du inte att få någon mens alls, om jag nu har fattat rätt. 
  • Liil
    minna456 skrev 2015-05-07 10:02:38 följande:

Hmm, jag tog äggmognadssprutan Pregnyl igårkväll och idag känner jag mig riktigt uppsvälld och magen ömmar. Är det vanligt?

Jag har känt mig så alla gånger av pregnylen. Är fortfarande idag öm där jag stack in den, och det är tre dagar sedan. 
    Svullen och totalt uppblåst har jag också varit, dels under behandlingarna och kanske lite till efter pregnylen. 
    Hade äggplock igår och har redan tappat 1,5 kg. Har gått upp alla gånger men direkt efter tappat direkt. Tror att kroppen samlar på sig vätska som den inte gör annars. 
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj