• Liil

FET/IVF 2015 Maj

Pommac1 skrev 2015-05-08 19:14:45 följande:
    Vi gör ivf i Umeå. Ni? Jag tar 300 enheter menopur och sprayar med Suprecur 3 gånger om dagen. Sist jag hade menopur så svarade jag så segt på medicinen så därför är den så hög nu. Nu blir jag dock orolig då min man har lyckats bli sjuk i feber. Hag är rädd att spermiekvaliteten kan bli dåligt. Vi ska visserligen göra ICSI men ändå. :(
    När vi gjorde äggplock i veckan så fick mannen svara på om han haft feber de 3 senaste månaderna, den frågan i samband när han lämnade sitt bidrag.
    Ett annat par i rummet diskuterade just denna fråga med varandra. Förstod av deras samtal att den mannen sa att han inte haft fast att han hade det.
    Den frågan har aldrig dykt upp tidigare. 
  • Liil
    Gina43 skrev 2015-05-10 12:46:43 följande:
    Tack! Fick en blastocyst! Tre embryon odlas vidare. Det var kanske inte riktigt lika fina resultat denna gången som vid förra IVF, men är tacksam för att vi tog oss såhär långt!

Min klinik ringer alltid dagen efter äggplock för att berätta hur det har gått, hur många befruktade man har. Skönt, men spänt ändå!

Skönt att ha äggplocket i sikte!
    Jag känner mig nervös för morgondagen, fick 4 befruktade ägg som i morgon är odlade 5 dagar. Hoppas verkligen att det kommer att finnas ett kvar som fortsatt delat sig som det ska. 
  • Liil
    Gina43 skrev 2015-05-10 16:43:43 följande:
    Jag förstår din oro! Jag var hemskt orolig för samma sak. Vi får hålla tummarna!
    Tack snälla. Ja det kommer att vara en orolig förmiddag då vi hoppas att dom inte ringer och säger att det inte blir något.... Har ingen ringt vid kl 10.30 så borde det vara lugnt. 
  • Liil
    Längta skrev 2015-05-11 19:24:11 följande:

Hur jätte noga e de med synarelan?

Min sprayburk e trasig. Kommer inget ur den hur mkt ja än trycker.

Fick lite lite ur den ikväll.

Ska ju räcka till 60 doser och de har ja inte använt.

Måste ringa till umeå imorgon. Såg även att ja inte fick ut orgalutranen när jag hämtade ut allt annat. :(

Är det samma som Suprecur? Alltså används för att nedreglera äggstockarna? Om så är den viktig att ta. Kanske ingen fara att missa en gång. Om det nu är samma som Suprecur så blir det så att tar man den inte så antar jag att äggstockarna börjar att sköta sig själva igen. Jag kan dock ha fel. 
  • Liil
    minna456 skrev 2015-05-12 20:10:51 följande:
    Spännande! Jag ska sätta in ett 5-dagars imorgon!
    Lycka till i morgon! Jag fick tillbaka ett 5-dagars igår Skrattande
  • Liil

Tyvärr så har de flesta av oss flera misslyckanden bakom oss. VI är alla så otroligt starka som gång på gång orkar att resa oss och fortsätta. Kämpigt att kastas mellan hopp och förtvivlan, det måste vara det absolut jobbigaste och det som är allra mest psykiskt påfrestande i allt detta. 
    Då när jag upplever att det är som jobbigast är ruvartiden, den är rent ut sagt ett helvete. 
    Idag 2 rd med ett 5-dagars blastocyst, de andra 2 som dom hoppades kunna frysa igår gick ej så nu sitter vi här med en liten hopplöshet i allt detta. Känns som ännu ett misslyckande, hade känts så bra med ett eller två i frysen som ett plus.
    Detta är vårt 3:e ivf försök, om det kändes tungt de andra gångerna vad kommer det inte kännas om man skulle misslyckas i detta?  Törs knappt tänka tanken. 
    Vi är ALLA här inne riktiga kämpar!

• Liil
    faith88 skrev 2015-05-13 11:07:18 följande:
    5 dagars blastocyst är ju ändå ett ganska stort hopp! Jag fick ett 2- dagars..

Det sol är mest oroväckande för min del är att läkarna är så dåliga på att förklara.. det känns som allt sker per automatik. Hade man fått lite förklaringar på varför saker blir som dem blir hade man ändå fått bekräftelse och försökt påverka oddsen på nåt sätt..

Vi är alla kämpar och det är så skönt att man kan dela tankar och erfarenheter med andra Här inne
    Jag tänkte tills idag att vad bra med ett 5-dagars tillbaka, att det var ett plus på got vis. Men, det finns oftast ett men, nu när inte de anda klarade sig att bli frysta igår på dag 6 så får jag tanken att det vi fick tillbaka har stannat upp de med. Vet att hoppet inte är helt ute men det bara känns lite mindre hoppfullt. 
    Ska såklart försöka vara glad över det som jag nu ruvar på även om det känns svårt. 
  • Liil
    Bolih84 skrev 2015-05-13 16:07:07 följande:

Här blev det inget FET den här månaden då äl-stickorna inte visat omslag än... ???? dag 21 idag.

På vilken dag började du testa?
  • Liil
    Sjöblomman skrev 2015-05-15 17:46:45 följande:

Fick mens igår så nu tar vi en paus fram till i höst.

Jag önskar er andra all lycka till med hela mitt hjärta!

Kram till dig! Samla krafter till hösten! Hjärta
  • Liil
    Kingston skrev 2015-05-16 13:24:27 följande:

Jaha då var det kört igen :(

Känner mig helt tom i både kropp och själ!

Vet inte vad vi gör nu...

Vill inte inse att det är över...

Sänder dig en stor kram!! Herregud vad jobbigt! Var så ledsen som du behöver, försök att släppa ut allt och inte hålla inne. Stanna hemma från jobbet och ta hand om dig/er och gör det ni känner att ni orkar. Ta vara på varandra! 
    Känn efter hur ni vill gå vidare, kanske låta sommaren gå och bara vara? 
    Tråkigt att ekonomin ska vara ett hinder. Förstår att du tycker att de runt er skulle kunna erbjuda sig utan att ni ska behöva fråga, och jag håller med dig till fullo i det.

Tro mig att att jag vet hur denna besvikelse känns! på senaste ½ året lite drygt så har vi 3 fulla försök + ett FET, alltså 4 insättningar, sitter just nu med mensvärk med ett 5-dagars blastocyst på rd 5. Känner mig inte på topp om man säger så. 
    SÅ när mensen väl kommer så får vi vänta till hösten och då är det dags för oss att punga upp en hel del pengar. 
  • Liil

Jag har en fundering. 
    Ni som har haft "mensvärk" under ruvningen blev det just mens eller blev det ett plus?
    Ni som inte känt något speciellt fick ni trots allt mens eller plus?

• Liil
    Gina43 skrev 2015-05-17 09:50:47 följande:
    Jag har haft "mensvärk" (kramper i magen) sedan jag började med Lutinus. Det är en av de vanligaste biverkningarna (om du tar Lutinus, läs bipacksedeln). Det kan också vara tidiga tecken på graviditet, men i mitt fall är det helt klart Lutinus så jag analyserar inte kramperna så mycket.
    Vid de andra 2 ggr jag använt Lutinus har jag haft hemska livmoderkramper!  Jag menar mer som vanlig måttlig mensvärk - alltså inte kramper. 
    Denna gång har jag inte haft en ända kramp tack och lov!
  • Liil
    Mytime skrev 2015-05-17 09:56:31 följande:
    Ultraljudet vecka 7???

Gör man ul så tidigt?

Har läst att man ska meddela kliniken om man får plus el minus sen men vilken av klinikerna? Vi tillhör Västerås men kör ju plock o insättning i Uppsala.
    Du gör ul i Västerås runt vecka 7-9 
  • Liil
    Mytime skrev 2015-05-17 09:56:31 följande:
    Ultraljudet vecka 7???

Gör man ul så tidigt?

Har läst att man ska meddela kliniken om man får plus el minus sen men vilken av klinikerna? Vi tillhör Västerås men kör ju plock o insättning i Uppsala.
    Du ska meddela båda om ditt resultat är plus. Har du i frysen så räcker det med Uppsala om du kör fet i ostim, annars även Västerås. Men det skadar ju inte att meddela Västerås oavsett. 
  • Liil
    Gina43 skrev 2015-05-17 10:37:19 följande:
    Hur skiljer du på livmoderkramper och "mensvärk"? Är det inte samma sak?

Det kan vara olika varje gång! Förra gången hade jag inte dessa kramper/magsmärtor och jag var gravid. Den här gången tror jag däremot inte att jag är gravid.
    Ja kanske för vissa, men de kramper jag jag hade vid de andra 2 färskförsöken är bland det värsta jag känt. Är inte ens i närheten av det när jag har mensvärk. Att förklara hur en kramp/värk känns är nog svårt...
  • Liil
    Idis90 skrev 2015-05-17 12:34:31 följande:
    Jag har fått menskänningar idag på rd 5 med en fryst blasto. Fick det vid förra Ivfn oxå, som misslyckades :/ känns inte bra. När ska man lyckas?! Vilken ruvardag är du på?
    Jag är på rd 6, har haft från och till nu i flera dagar som lite mensvärk, som en olustkänsla att mensen ska komma. Känns att man inte är på topp...Håller tummarna för oss. 
  • Liil
    Blomster84 skrev 2015-05-27 14:43:04 följande:

Vi fick klartecken efter UL idag att göra ostimulerat FET i denna cykeln. Så vi väntar in ägglossningen om ca 2 veckor o sen kör vi :) nån med erfarenhet av ostimulerat FET?

Jag har gjort ett ostim FET. När ägglossningstestet gav utslag ringde jag kliniken och åkte dit 4 dagar efter. Hur många dagar efter beror på vilken dag det blev nedfryst. Första månaden jag skulle göra FET krockade det med helg så då bara att vänta ännu en månad..... blev dock minus som alla andra gånger....
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj