• PD1984

FET/IVF 2015 Maj

Hänger oxå på här! Har planerat ÄP v 22. Känns som en hel evighet tills dess men man får tänka positivt :)

Hoppas maj är VÅRAN månad så vi får många fina plus :)

• PD1984
    Pommac1 skrev 2015-04-11 23:49:05 följande:

Hej! Här blir det försök nr 3 med ivf i mitten på maj. Jag ska köra långa protokollet och starta den 24 april med sprayen. Vi har haft otur... Första ivf körde vi korta protokollet och gonal-f och då blev äggen inge vidare (fyra av fem befruktades men kvaliteten var inte så bra) andra ivf'n (långa protokollet menopur) fick ut nio fina ägg men inget befruktades!!! Tredje gången gillt hoppas vi nu. Ska få göra ICSI denna gång.

Jag börjar oxå spraya den 24:e och är inne på min andra omgång. Min första fick jag ut 8 ägg o 1 befruktades men delade sej inre som det skulle. Hade då menopur och denna gång ska jag byta till gonal-f. Har du nått ålanerat äp än? Jag har v22! Håller tummarna för oss att det går vägen nu! Lycka till
  • PD1984
    Pommac1 skrev 2015-04-17 06:48:21 följande:

Vad kul! Bara en vecka kvar tills vi kör! Trist att vi fick typ samma utgång vid förra ivf'n., varför får du byra från menopur till Gonal-f? Nej det har inte sagt när de tror att det blir men enligt mina egna beräkningar borde det bli v.20-21 nåt. Men det beror ju på när min blödning kommer osv. Jag ska höja dosen på sprutorna denna gång för att det ska gå lite fortare och inte bli så långdraget som det blev förra gången. (har ägglossning i helgen så mensen borde komma om två veckor).

Jag vet faktiskt inte varför jag fick byta. Tänkte jag skulle fråga när jag ska dit på vul. Åh jag skulle oxå vilja höja dosen så det går lite fortare.. hatar att vänta. Har ju inget tålamod hehe ;) lycka till
  • PD1984
    Pommac1 skrev 2015-04-23 22:48:45 följande:

Börjar spraya i morgon! Äntligen!

Dagen D är äntligen här för oss! Lycka till nu o hoppas du slipper alla nysattacker ;)
  • PD1984
    Pommac1 skrev 2015-04-24 16:38:16 följande:

Brukar du nysa? Än så går det fint. Men börjar känna mensvärk redan. Men det bör vara en vecka dit. Kan nästan tycka att jag saknat sprayen. Den smakade inte så dåligt som jag minns den.

Ja jag brukar nysa men det va inte så farligt igår :) nä jag håller med dej! Hade för mej det smakade värre haha
  • PD1984
    Grodisgroda skrev 2015-04-26 12:24:32 följande:

Happyland och PD1984, idag började jag spreja :) har för mig att PD1984 bara ligger nån dag före mig med sprejandet? Och Happyland, när började du? 

Har fått reda på att vi ev. inte kommer att få ta ut ägg i slutet av maj som det var tänkt, då de var överbokade. Fick en tid (inte spikat dock) till början av juni. De bara" ja men då kan du bara ta sprayen en vecka till"... Så tre veckor med spray. Âr det vanligt? :O hoppas att man inte får en massa jobbiga biverkningar som man sedan får dras med i en extra vecka!! Fick nu tid till 20 för ultraljud och då ska jag börja spruta. Så sprejandet kommer allt i allt att pågå i 24 dagar... Jaja vad gör man inte för att det ska bli nåt? hoppas på det bästa!!!

:)

Jag började i fredags, 24/4 så du ligger två dagar före mej. Men OJ vad länge du får hålla på med sprutorna om du får göra ÄP i början av juni. Jag har planerat ÄP vecka 22 så förhoppningsvis den 25/5. Jag själv sprayar i 18 dagar så nästan 3 veckor här så det är nog ganska lagom skulle jag tro. Gjorde det sist oxå. Lycka till :)
  • PD1984
    Pommac1 skrev 2015-04-25 10:48:13 följande:

Nu är det bara att vänta på blödningen. Tänk att man kan längta efter blod! :)

Haha ja det är helt sjukt att man kan längta så efter fröken röd
  • PD1984
    mikaaaela skrev 2015-04-28 18:39:49 följande:

Hej, jag började spraya för 10 dagar sedan, direkt efter mensen var slut skulle jag börja. Nu har jag läst att man ska börja ca 1 vecka före mens och därför få en blödning på spraydag 12-14. Barnmorskan sa till mig att jag skulle ringa efter 14 dagar oavsett om jag fått mens eller inte, men jag kan ju inte få mens redan nu eftersom det bara var 2 veckor sedan sist? 

Hur har ni gjort? Vilken dag började ni spraya på? och vad händer om man inte får en blödning? 

All lycka till er i denna grupp!

Jag har fått börja spraya på cd 21 o sen fått mens 7-8 dagar efteråt
  • PD1984

Börjar bli väldigt nervös.. min mens lyser med sin frånvaro o på fredag har jag sprayat I 2 veckor. Har världens mensvärk o har haft det i ca en Veck men inget händer. :(

• PD1984
    Längta skrev 2015-05-06 15:19:35 följande:

Ja har sprayat länge ja me. Trodde aldrig mensen skulle komma men hade fruktansvärd mensvärk mest hela tiden. Men till slut kom den. Så din kommer nog vilken dag som helst.

Ska till och börja med menopur ikväll men fortsätta med sprayen fast bara spraya i ena näsborren nu mär ja börjar med sprutan. Håller tummarna för dig/ er :)

Ja, jag hoppas verkligen den kommer nu! Har ingen lust att skjuta upp det hela i några veckor.

Jaså både spray o sprutor, varför då om man får fråga?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj