• PD1984

FET/IVF 2015 Maj

Mysan10 skrev 2015-05-07 08:01:59 följande:

Såhär blev det för mig: Började spraya 20/4 och hade inbokat samtal med kliniken 5/5 dvs när jag sprayat i 15 dagar. Jag hade inte fått nån blödning men hoppades att den skulle hinna komma innan dom ringde. Hon som ringde upp var lite sur att jag inte hört av mig men bokade in ett ultraljud till dagen efter för att se så det inte bildats nån cysta. Så igår var jag på vul men det såg bra ut förutom att jag måste blöda innan jag får börja med sprutor. Så fick en spruta som ska göra att det kommer en blödning och så ska jag skicka ett blodprov nästa vecka och om det går bra får jag börja med sprutorna efter det. Så allt blir en vecka försenat.

Men har läst om dom som fått mensen på spraydag 16 du kanske hinner få den utan att det blir föreningar. Jag tycker nog ändå du ska ringa din klinik imorgon om inte mensen kommit så att du kan få råd av dom vad dom tycker.

Aha sån spruta kanske man skulle be om! Mailade iaf min läkare idag o fick svar om att om inte mensen kommer innan den 12 maj så skjuts allt upp 1 till 2 veckor. Så jag hoppas den kommer nu under helgen så jag får börja med sprutorna den 12:e :)
  • PD1984

Gråter av lycka.. ÄNTLIGEN kom min mens o det betyder att allt går som planerat o jag får börja med sprutorna imorgon :) :)

• PD1984
    Ia84 skrev 2015-05-11 12:15:54 följande:

Då ligger jag bara en dag före dig. Börjar med sprutorna idag. Blev också överlycklig när jag såg mensen igår, fyra dagar för tidigt! Vart går ni? Första försöket?

Helt underbart ju :) detta är mitt andra försök. Går på CvL i uppsala. Är det ditt första? Vart går ni?
  • PD1984
    Pommac1 skrev 2015-05-11 12:40:06 följande:

Härligt!!! Vad skönt!

Ja helt underbart :)
  • PD1984
    Ia84 skrev 2015-05-11 14:34:10 följande:

Detta är vårt första försök på carlanderska i Göteborg. Hur tyckte du det var förra gången då? Hade du mycket problem och ont? Ägg kvar i frysen?

Jag tyckte det va helt ok med äp hade inte ont eller så heller men fick aldrig tillbaka något då mitt enda ägg som blev befruktat inte ville dela på sig. Så denna gång hoppas jag mer på bättre lycka :)

Och vi ska köra på ICSI denna gång så förhoppningsvis blir det fler befruktade denna gång
  • PD1984
    Ia84 skrev 2015-05-11 22:13:01 följande:

Okej. Vart trist med ägget. Fick ni ut många ägg annars? Gott att ditt äggplock gick så bra! Man är ju allt lite nervös inför äggplocket.

Vi fick ut 8 ägg så det känns lite surt att bara 1 blev befruktat men inte gick hela vägen. Ja visst är man nervös inför ÄP men det ska nog bra ska du se :)
  • PD1984
    Niskan15 skrev 2015-05-12 22:19:13 följande:

Hej alla blivande mammor!

Hoppar in här efter ett uppehåll. Är på min 3e Ivf behandling. Denna gång har vi bytt ut bemfola mot Elonva. Är det någon som har erfarenhet? Fick ni fler ägg? Själv har jag inte lyckats få något till frysen under de första 2 försöken.

Välkommen tillbaka! :)
  • PD1984

Första vul gjord! 6 små ägg på vänstra och 2 mogna o 1 litet på högra. Vul på torsdag igen o troligtvis äp på måndag

• PD1984
    Pommac1 skrev 2015-05-19 21:17:49 följande:

Sista sprutan är nu tagen. Äggplock på torsdag.

Härligt :) lycka till :)
  • PD1984
    Pommac1 skrev 2015-05-22 13:37:08 följande:

Vi skulle också få tillbaka två men nu blev det inget. Åter igen så blev inget befruktat trots ICSI. Tror jag går och dör!

Tråkigt att höra :( livet är så orättvist
  • PD1984
    Wero skrev 2015-05-30 02:32:08 följande:

Hej! Jag har gjort äp idag och fick ut 26 ägg och då testade jag elonva för första gången. Det är vårt 5e ivf försök men det andra med kort metod. Har bara fått ut 11 som mest innan men väntar på svar om hur många som är mogna och befruktade. Blir glad om vi har ett guldägg. Hur har det gått för dig?

Då håller vi tummarna att det går vägen för dej :)

Det har gått bra! Fick ett guldägg tillbaka igår o 4 till frysen :)
  • PD1984
    helnil_ skrev 2015-05-30 16:14:45 följande:

Då ligger vi lika, jag hade insättning idag :) 3 till frysen, 2 som skall odlas två dagar till och sen ev till frysen. När har du fått testdag? Jag har 12/6 :)

Vad kul! :) då håller vi alla tummar o tår :)

Jag har testdag den 14/6
  • PD1984
    JMD skrev 2015-06-03 06:17:45 följande:

Vad har ni haft för symptom efter insättning? Gjorde ju FET igår och nu på morgonen när jag gick upp så fullkomligt rann det ur flytning från mig (ursäkta detaljer) vattnigt genomskinlig flytning inte som ett lutinen. Någon mer med denna erfarenheten?

Jag hade så igår o va bombsäker på att det va mens som kom, men så va det inte, bara en jäkla massa flytningar
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj