• Pommac1

FET/IVF 2015 Maj

Hej! Här blir det försök nr 3 med ivf i mitten på maj. Jag ska köra långa protokollet och starta den 24 april med sprayen. Vi har haft otur... Första ivf körde vi korta protokollet och gonal-f och då blev äggen inge vidare (fyra av fem befruktades men kvaliteten var inte så bra) andra ivf'n (långa protokollet menopur) fick ut nio fina ägg men inget befruktades!!! Tredje gången gillt hoppas vi nu. Ska få göra ICSI denna gång.

• Pommac1
    Happyland skrev 2015-04-12 03:49:45 följande:

Har sprayat Suprecur i 12 dagar nu och ännu har inte blödningen kommit. Vid första försöket fick jag blödningen på dag 7. Kan det variera såhär från gång till gång? Hur har det varit för er andra?

Den kan ju utebli också. Jag har bara kört en gång än och då kom mensen på dag 10. Har du kollat så att du inte är gravid?
  • Pommac1
    Grodisgroda skrev 2015-04-13 18:16:45 följande:

oj ok!! hopaps att det blir så att ni får börja ganska så omgående!! Vi får iaf följas åt på vägen och hjälpa varandra med dessa IVF uttryck :)Jag ska starta med sprayen den 26 så vi kommer att vara ganska synkade där :), men det är mitt första Ivf 

Okej, härligt! Dags att sova lite nu när man börjar sprayen. Jag är ju van att sova åtta timmar men nu blir det sju timmar framöver. Ska ta sprayen kl 6 - 14 - 22. Ställ klockan på larm är ett bra tips! Jag hade glömt om jag inte hade gjort det vissa dagar. Det blir långa veckor framöver nu. Hoppas det är värt det!
  • Pommac1
    PD1984 skrev 2015-04-17 00:52:05 följande:

Jag börjar oxå spraya den 24:e och är inne på min andra omgång. Min första fick jag ut 8 ägg o 1 befruktades men delade sej inre som det skulle. Hade då menopur och denna gång ska jag byta till gonal-f. Har du nått ålanerat äp än? Jag har v22! Håller tummarna för oss att det går vägen nu! Lycka till

Vad kul! Bara en vecka kvar tills vi kör! Trist att vi fick typ samma utgång vid förra ivf'n., varför får du byra från menopur till Gonal-f? Nej det har inte sagt när de tror att det blir men enligt mina egna beräkningar borde det bli v.20-21 nåt. Men det beror ju på när min blödning kommer osv. Jag ska höja dosen på sprutorna denna gång för att det ska gå lite fortare och inte bli så långdraget som det blev förra gången. (har ägglossning i helgen så mensen borde komma om två veckor).
  • Pommac1
    PD1984 skrev 2015-04-17 21:37:15 följande:

Jag vet faktiskt inte varför jag fick byta. Tänkte jag skulle fråga när jag ska dit på vul. Åh jag skulle oxå vilja höja dosen så det går lite fortare.. hatar att vänta. Har ju inget tålamod hehe ;) lycka till

Ja, Man undrar ju varför man måste byta. Men gonal-f är ju enklare att använda tycker jag. Synd bara att det inte passade min kropp. Jag verkar svara lite segt på medicinen så därför måste jag höja dosen direkt denna gång. Så med snabbt menar jag att det blir som ett normalt ivf. Sist blev fyra-fem dagar mer och det var tydligen inte så bra.
  • Pommac1
    Grodisgroda skrev 2015-04-17 18:47:23 följande:

Ok, jag ska bara sparaya två ggr om dagen. På morgonen och på kvällen, och ingen bestämd tid bara det är vid samma tid på morgonen och kvällen (typ kl 08.00 och 20.00 eller nåt). Få ändå stola kl tror jag, speciellt på helger då :) 

Ja vi får hålla tummarna att allas (på denna tråd) uppoffring med hormoner, blodprover, läkarbesök, besvikelser, hopp, glädje, sorg ger utdelning till slut i form av ett litet liv! :)

Å vad skönt för dig som får sova! Vill också ha sådan lyx! Jaja. Det är bara att stå ut. Jag hinner nog sova sedan. Jag vaknade typiskt nog kl 06:00 nu idag. Precis som jag måste göra nästa helg. Jag kanske redan är inställd?
  • Pommac1
    louisemostert skrev 2015-04-18 08:55:36 följande:

Hej :)

På vilket sätt reagerar din kropp segt på Gonal F? Inga ägg? Tacksam för svar

Kram

Äggen blev väldigt ojämna och de blev dålig kvalitet på de som var mogna. Jag fick ut 8 ägg men bara fem var mogna. Alla blev befruktade två delade sig onormalt och de andra tre klarade sig inte till frysen. Fick tillbaka ett men de var ingen toppkvalitet på det. Så det gick inte vägen den gången. Men det här är ju väldigt olika. Man måste nog testa sig fram bland medicinerna. Man reagerar säkert olika på dem. Menopur gav mig bättre ägg (dock blev inga befruktade) därför ska jag köra menopur igen och då ska de befrukta dem åt oss.
  • Pommac1
    väntar2015 skrev 2015-04-18 18:35:33 följande:

Hej! Har en fråga om Gonal-F, Jag hade tidigare bemfola och den sprutan skulle man ta ut 5-10 min innan man skulle använda den. Denna gång ska jag använda gonal-f och ikväll är det dags för första sprutan :) Hur är det med den, kan man använda den på en gång man tagit ut den ur kylskåpet?

Kommer inte ihåg hur jag gjorde med den. Men det borde väl stå i biskrivningen? Eller googla? Tror inte det spelar någon större roll.
  • Pommac1
    PD1984 skrev 2015-04-24 07:44:50 följande:

Dagen D är äntligen här för oss! Lycka till nu o hoppas du slipper alla nysattacker ;)

Brukar du nysa? Än så går det fint. Men börjar känna mensvärk redan. Men det bör vara en vecka dit. Kan nästan tycka att jag saknat sprayen. Den smakade inte så dåligt som jag minns den.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj