• Pommac1

FET/IVF 2015 Maj

Gina43 skrev 2015-05-09 21:20:27 följande:

Jo, IVF är ju en sådan fysiskt och psykiskt påfrestande behandling att man inte har "råd" med missar. Det borde vara hängslen och livrem! ICSI är ju dessutom inga konstigheter idag, lite mer resurskrävande bara. Trist!

Vi har som sagt manlig faktor (endast, så vitt vi vet). Innan de släpper iväg min man vid äggplocket kollar de alltid spermierna. "Inte så många men pigga" brukar labbet hälsa

Har ET imorgon. Det känns jätteläskigt! Tänk om det inte finns några överlevare kvar efter odlingen..? Man kan ju aldrig veta i förväg.

Ja det är ju jobbigt och ett evigt väntande! Jag tycker att allt går bra. Hade ett grymt jobbigt första äggplock då ett ägg satt väldigt högt upp. Andra gången gick det bättre. Och denna gång hoppas jag att det går lika bra som sist. Det värsta är dagen efter tycker jag. Jag förstår att du blir nervös. Hur många har ni i frysen? Tinar man upp dem en och en?
  • Pommac1
    Pommac1 skrev 2015-05-09 21:54:15 följande:

Ja det är ju jobbigt och ett evigt väntande! Jag tycker att allt går bra. Hade ett grymt jobbigt första äggplock då ett ägg satt väldigt högt upp. Andra gången gick det bättre. Och denna gång hoppas jag att det går lika bra som sist. Det värsta är dagen efter tycker jag. Jag förstår att du blir nervös. Hur många har ni i frysen? Tinar man upp dem en och en?

Vad fick jag frysen ifrån? Tänkte att jag läste FET. Men om det hade sett dåligt ut borde de ju ha ringt idag. Det var ju ett sånt hemskt samtal som jag fick sist. :(
  • Pommac1
    Gina43 skrev 2015-05-09 22:14:26 följande:

Jag tror inte att de tittar till dem varje dag. Har fått höra att de inte vill "störa" dem i värmeskåpet. De kollade igår och då såg det okej ut. Imorgon får jag veta! Lär sova dåligt inatt..

Lycka till idag! Jag tror att det går bra. Jag är vaken kl 7 på en söndag. Jäkla nässpray ;). Jag ska fråga om de kan ringa denna gång (dagen efter äggplock) och berätta hur det gått så jag slipper vara så nervös över att telefonen ska ringa (min klinik ringer bara om det är nåt dåligt). Idag är det dag 4 med sprutorna och jag hoppas att det blir äggplock nästa måndag. :)
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-10 10:57:33 följande:

Man blir helt förstörd. Inte ens sovmorgon på en helg. :)

Inne på 5de dagen med spruta ikväll. Åh de känns verkligen som de börjar närma sig nu. Ska bli spännande och se på onsdag hur äggblåsorna ser ut. :)

Hoppas verkligen denna gång blir våran gång :)

Ja, det börjar dra ihop sig. Jag hoppas att det är dags om en vecka. Jag har börjat känna av äggen nu. Börjar bli lite öm och brösten börjar ömma. Hoppas inte att äggen växer för snabbt nu bara. Min klinik gör inte äggplock på helgen så det gäller att tajma. Får se på tisdag vad blodprovet säger. Ja, hoppas verkligen att det ska gå vägen nu.
  • Pommac1
    Gina43 skrev 2015-05-10 12:46:43 följande:

Tack! Fick en blastocyst! Tre embryon odlas vidare. Det var kanske inte riktigt lika fina resultat denna gången som vid förra IVF, men är tacksam för att vi tog oss såhär långt!

Min klinik ringer alltid dagen efter äggplock för att berätta hur det har gått, hur många befruktade man har. Skönt, men spänt ändå!

Skönt att ha äggplocket i sikte!

Å hoppas på den då! Att den vill utvecklasnoch fästa. Vad trist att det inte såg lika bra ut. Använde ni några andra läkemedel denna gång?
  • Pommac1
    Gina43 skrev 2015-05-10 20:55:26 följande:

Tack, vi får se hur det går! Min son var en 10/10 på graderingsskalan som blastocyst vid ET. Hur denna blastocyst är graderaded vet jag inte, men tydligen inte lika bra. Det hänger väl delvis ihop med hur utvecklade embryona är vid tidpunkten för ET. Läkaren sa att det såg bra ut och såg väldigt glad ut så jag får ju fasta på det!

Nej, samma behandling/preparat, men något lägre dos som fick höjas eftersom det gick lite trögare. Jag var väldigt lättstimulerad förra gången.

Okej. Men det verkar ju positivt om läkaren såg glad ut. För mig blev det en seg tid vid förra ivf då jag fick köra sprutor i 12 dagar. Optimalt verkar vara nio dagar och det är förhoppningsvis så det blir denna gång.
  • Pommac1
    PD1984 skrev 2015-05-11 09:48:38 följande:

Gråter av lycka.. ÄNTLIGEN kom min mens o det betyder att allt går som planerat o jag får börja med sprutorna imorgon :) :)

Härligt!!! Vad skönt!
  • Pommac1

Har blodprov tidigt i morgon (för att se hur jag ligger till). Sprutdag fem idag. Känner av äggstockarna och brösten ömmar ibland. Jag har VUL på fredag. Jag tror att jag har äggplock på måndag sedan. Men vi får se.

• Pommac1
    EricaSE83 skrev 2015-05-12 14:01:27 följande:

Pommac1: Såg att du gjort en omgång med Gonal-F innan och sedan bytte till Menopur. Fick du bättre äggkvalitet när du bytte? 

Vår första omgång fick jag fem ägg med Gonal-F men inget blev befruktat. Läkaren sa att det troligen berodde på att spermierna inte kunde ta sig in i ägget, men att embryologen också sett som bubblor på äggen vilket inte är bra. Så jag ska börja med Menopur inför nästa omgång och hoppas hoppas hoppas att det gör resultatet bättre. 

Hoppas det gick bra för dig idag!

När jag körde gonal-f så blev nästan alla ägg som var mogna befruktade. När vi körde menopur blev inget av äggen befruktade (dock var äggen bättre kvalitet och alla var mogna) så därför kör vi menopur igen och nu kör vi SCSI.
  • Pommac1

Snacka om att min kropp är seg! Hur mycket medicin ska den behöva?! Har haft en höjd dos på menopur 300 enheter redan från första sprutdagen. Nu efter blodprovet ska jag höja ännu mer. Nu blir det 450 enheter. Ojoj! Gäller att ladda sprutan nu.

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj