• Mysan10

FET/IVF 2015 Maj

Hej!

Har följt båda Gwenys trådar medan jag väntat på att det ska bli vår tur att starta med vår första IVF. Går på Sahlgrenska i Göteborg och har börjat spraya. Mycket väntan blir det men förhoppningsvis äggplock v 21. :) Som tur är fick vi en återbudstid för första mötet för annars tror jag inte vi hade hunnit göra något försök innan sommaren. Så skönt att vara igång nu!

Lycka till alla!

• Mysan10

Vad kul att vi är många som ligger ungefär lika! Började också spraya förra veckan och preliminärt äp v 21.

Tänkte tipsa om ett radioprogram om ni inte redan lyssnat på det, Klara Zimmergrens sommarprogram i P1, finns på sr.se Sjukt bra program, skrattade och grät när jag lyssnade på det! :)

Och ivfpodden är ju också jättebra såklart! Brukar ladda ner och lyssna när jag är ute och går :)

• Mysan10
    Schatz81 skrev 2015-04-27 21:52:06 följande:

Hej!

Idag var vi äntligen på vårt första besök på Akademiska i Uppsala. Åtta fina äggblåsor i höger äggstock och mycket bra slemhinna. Den vänstra gömde sig bakom en tarm så den kunde läkaren inte se, men hon sa att det såg bra ut och överensstämde INTE med mitt AMH-värde, som låg på 0,7 för fem månader sedan. Hon menade att jag snarare har 2 i värde att döma av antalet blåsor.

Jag fick Gonal-F 200 enheter som jag ska ta "2a eller 3e mensdag". Får man själv välja om man vill ta 2a eller 3e?

Nu till ett litet problem. Jag vet inte om vi kan köra igång i maj eftersom det KAN hända att jag måste på UL just då vi är på weekendresa till Berlin. Haha oh the irony! Om jag har tur får jag mensen den 6 maj eller tidigare. 7e eller senare är det kört eftersom enligt mina beräkningar ska jag då komma på koll den 14-15 maj (7-8 sprutdag) och då är vi som sagt i Berlin. Hur strikt är det att man just kommer dit 7-8 sprutdag? 

Jag kanske för min egen skull borde rikta in mig på att vi kör igång i juni istället (BM 1 juni) men då kanske man inte hinner med innan de stänger för sommaren. Snark...

Har aldrig tagit några sprutor (ska göra första ivf) så jag kan nog inte svara på dina frågor men jag tycker du ska ringa kliniken när mensen kommer och höra med dom om ni kan göra ett försök denna månaden eller om dom tycker att ni ska vänta. Men hoppas att ni kan köra igång nu i maj!
  • Mysan10
    väntar2015 skrev 2015-04-28 09:18:14 följande:

På fredag är det äntligen dags för äggplock (igen). Har tagit gonal-f istället för bemfola den här gången och känner mycket mer denna gång så jag hoppas på att det blir flera ägg nu, sist blev det ett till mig och inga till frysen. lycka till alla oavsett vilken fas ni befinner er i! :)

Lycka till på fredag! Hoppas på många fina ägg!
  • Mysan10
    mikaaaela skrev 2015-04-28 18:39:49 följande:

Hej, jag började spraya för 10 dagar sedan, direkt efter mensen var slut skulle jag börja. Nu har jag läst att man ska börja ca 1 vecka före mens och därför få en blödning på spraydag 12-14. Barnmorskan sa till mig att jag skulle ringa efter 14 dagar oavsett om jag fått mens eller inte, men jag kan ju inte få mens redan nu eftersom det bara var 2 veckor sedan sist? 

Hur har ni gjort? Vilken dag började ni spraya på? och vad händer om man inte får en blödning? 

All lycka till er i denna grupp!

Jag började spraya på cd 21 och då ska man få mensen ungefär som vanligt men har hört att man kan börja på cd 1 och då får man ju ingen mer blödning. Men som Liil skrev, ring din klinik och kolla! Detsamma hoppas det lyckas för er!
  • Mysan10
    Happyland skrev 2015-04-29 10:53:24 följande:

Då är jag på sprutdag 8 idag. Östradiolvärdet på dag 6 var bra, 1400 mot förra IVF:n då det var 240, så jag hoppas att mina höjda doser ger några fler äggblåsor. Ska in på UL imorgon och se hur det ser ut.

Är det någon mer som går på Sahlgrenska här?

Vad skönt att värdena är bra! Jag går också på Sahlgrenska :) Gjorde du nedreglering eller startade du med sprutorna direkt?
  • Mysan10
    väntar2015 skrev 2015-04-29 22:20:38 följande:

Tack snälla du! Jag hoppas också på många fina ägg :) hur ligger du till i behandlingen?

Har sprayat för nedreglering nu i 10 dagar. Kliniken ska ringa på tisdag och då får jag veta när jag ska börja med sprutorna! :)
  • Mysan10
    PD1984 skrev 2015-05-06 15:00:38 följande:

Börjar bli väldigt nervös.. min mens lyser med sin frånvaro o på fredag har jag sprayat I 2 veckor. Har världens mensvärk o har haft det i ca en Veck men inget händer. :(

Såhär blev det för mig: Började spraya 20/4 och hade inbokat samtal med kliniken 5/5 dvs när jag sprayat i 15 dagar. Jag hade inte fått nån blödning men hoppades att den skulle hinna komma innan dom ringde. Hon som ringde upp var lite sur att jag inte hört av mig men bokade in ett ultraljud till dagen efter för att se så det inte bildats nån cysta. Så igår var jag på vul men det såg bra ut förutom att jag måste blöda innan jag får börja med sprutor. Så fick en spruta som ska göra att det kommer en blödning och så ska jag skicka ett blodprov nästa vecka och om det går bra får jag börja med sprutorna efter det. Så allt blir en vecka försenat.

Men har läst om dom som fått mensen på spraydag 16 du kanske hinner få den utan att det blir föreningar. Jag tycker nog ändå du ska ringa din klinik imorgon om inte mensen kommit så att du kan få råd av dom vad dom tycker.
  • Mysan10
    Grodisgroda skrev 2015-05-07 09:31:35 följande:

Så trist att höra om er för blödning uteblir!! Är det vanligt?

Jag hade tur och fick mensen på spraydag 8....Är på spraydag 12 nu. Sprutsrart antagligen den 20.... Tiden sniglar sig fram....

Jag vet inte, kanske är så att jag inte hade ägglossning den här månaden så hormonerna är i fel nivåer. Är orolig för att det inte blir nån blödning nu trots sprutan, eller om jag inte är nedreglerad, då skjus allt fram ännu mer :(
  • Mysan10
    PD1984 skrev 2015-05-11 09:48:38 följande:

Gråter av lycka.. ÄNTLIGEN kom min mens o det betyder att allt går som planerat o jag får börja med sprutorna imorgon :) :)

Vad skönt för dig att allt går som planerat! :)

Jag fick också mens efter sprutan och har lämnat blodprov idag så får veta imorgon när jag får börja med gonal-f. :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj