FET/IVF 2015 Maj
Jag blöder fortfarande lite men fick detta igår på ruvar dag 4 så får väl se var detta slutar.
Jag blöder fortfarande lite men fick detta igår på ruvar dag 4 så får väl se var detta slutar.
Hej alla!
Jag håller precis på med min första ivf, är på spraydag 2 idag. Går på långa protokollet på Sahlgrenska i Göteborg. vilka är ni alla? Vad har ni för erfarenheter av ivf?
Jag har också hört att det beror mest på embryot om det blir en graviditet eller inte. Så jag tror att man kan leva som vanligt under ruvningen. och om det inte lyckas är det inte man själv som har gjort nåt fel utan helt enkelt att embryot inte kunde bli till ett barn.
Ja vet inte riktigt vad ja ska känna nu. Slutade med menopur i söndags. Ul i måndags. Blodprov idag. Men när de ringer på em så e värdet för högt. Nytt prov imorgonbitti.
Ngn som vart med om de? Hur påverkar de nu??
Fick äntligen mens i morse så var precis inne för att kolla med ultraljud att allt är grönt för att starta igång med sprutor men läkaren såg två folliklar (som jag antar är rester sen förra ivfen..?) så hon ville kolla i morgon igen och om de inte minskat eller är borta då så kan vi inte starta nu utan måste vänta ytterligare en cykel...och då har det hunnit semesterstänga så då blir det inget förrän i augusti/september :(:(:( Ville börja gråta när jag kom ut. Varför varför varför kan vi inte få försöka i alla fall! När allt annat ändå inte funkar kan väl i alla fall behandlingen få starta men nej.
Känner mig så jävla bitter. Alla andra sprutar ur sig barn och min kropp vill inte ens samarbeta för att göra detta på konstgjord väg :(
Nån annan som haft såna restblåsor eller vad det nu är?
Hur har det gått för dig efter Vulet? Håller tummarna att du också fått lite ljusare besked idag!!
Så här såg det ut imorse. Strecket har bara blivit marginellt starkare. Borde det inte bli starkare för varje dag? Usch, jag är verkligen jättenojjig och tror att jag kanske har fått en dålig leverans av teststickor. Eller kan det ta lång tid innan strecket blir starkare?
Jag håller tummarna för alla ruvare!
Gjorde också ägguttag igår, fick 14 ägg så jag känner mig jätteglad! Själva uttaget gick bra, fick mer morfin om det gjorde ont :) Hade ont i magen igår men idag känns det bättre. Insättning blir imorgon om allt går bra, hoppas verkligen att det blir ett litet embryo i alla fall!
Fick tillbaka ett fint 2-dagars igår och 3 st till frysen. Känner mig glad att det blev något, var orolig hela tiden att dom skulle ringa och säga att inget blivit befruktat! Testdag 15/6.
Håller tummarna för er andra och grattis till alla som plussat!
så skönt, håller såklart tummarna för dig. Härligt med några till frysen med. Blir det nervös vänta nu då.
Samma testdag som mig men ja gjorde återföring den 25e. Så har en evighetsruvning som de känns.
Ruvardag 10 och rosa flytningar.. Mensen är nog igång idag imorgon .. 3e ivfen och det känns så tungt!!!! Vart ska man ta vägen nu, usch!!!!!!!!
Fruktansvärt låmg väntan..
Nä de e vårat 4de försök.
Första ivfen blev vi gravid men med missfall. Andra inget återfört och 3de tog de sig inte.
Så nu hoppas vi de går vägen. Fick 2 tillbaka denna gång.
För er då? 1a?
RD 5 och rosa fläckar på trosskyddet. Skriker inombords. Snälla älskade rara stanna kvar där inne! :, (
Vad har ni haft för symptom efter insättning? Gjorde ju FET igår och nu på morgonen när jag gick upp så fullkomligt rann det ur flytning från mig (ursäkta detaljer) vattnigt genomskinlig flytning inte som ett lutinen. Någon mer med denna erfarenheten?
Jo vi håller tummarna nu. :)
Åh va härligt. Fick ni många ägg?
Håller tummarna stenhårt för er. :)
GRATTIS till fyra så fina embryon!!! Toppen att få tre till frysen också, ett riktigt drömscenario.
Lycka till med ruvningen, håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för er!!!
Ja har ruvat i 7 dagar nu. Alltså 8 dagar sen ja satt tillbaka 2st 3dagars. Men vi har fortfarande inte fått ngt brev på posten om hur de gick för de andra äggen.. Så häe länge har vi inte behövt vänta förut.
Då har dom vart väldigt snabba med att skicka ut svar.
Ska ja behöva ringa eller vänta ett par dagar till?
Hej alla! Gör just min första ivf. Har sprayat suprecur 1X3 sedan 17/5 och ikväll tog jag första sprutan gonal F 150 enheter. Jag blev ordinerad att endast puffa en gång med suprecur ikväll och fortsätta spraya 1x3 fram till det är dags för äggplock. Saken är den att jag var så stressad över sprutan att jag råkade puffa suprecur 2ggr iaf :( undrar om det förstört på något sätt nu? Ångest här nu :( klumpiga jag...
Tacksam för svar!
Jag är ruvare!!!!!! Fick precis tillbaka ett toppenfint embryo :):):):) Så tacksam att ha kommit så här långt :)