• En PantherTant

FET/IVF 2015 Maj

Hej i tråden! Hoppar in här jag också.

Gjorde ett misslyckat FET förra månaden (testade negativt i onsdags, idag kom mensen) men nu kör vi igen och siktar på en februaribebis istället! Dag 1 idag, tagit första Zumenontabletten nu.

Förra gången blev det insatt ett 3 dagars ägg dag 21, denhär gången ska de tina upp 2-3 och långtidsodla.

Hoppas verkligen det lyckas, har bara kvar ägg från 2008 i frysen till ett försök till annars.

• En PantherTant
    Gina43 skrev 2015-05-01 17:00:59 följande:

En PantherTant: aha, ser nu att du till och med är tvillingmamma! Vad roligt! Full rulle där hemma då gissar jag? smile1.gif Tvåäggstvillingar?

Jo, tvillingarna är tvåäggs, pojke och flicka. De är 6 år nu så börjar vara ganska självgående, men sen har vi också en ettåring som ser till att det är full rulle hela tiden
  • En PantherTant
    Gina43 skrev 2015-05-01 16:57:05 följande:

Kingston: Nej, jag tror inte att du behöver vara orolig angående förkylningen annat än för egen del! smile1.gif Trist att vara förkyld förstås!

Hej! Trist med misslyckat FET. Beklagar! Fint att du orkar köra på med nytt försök. Vi skulle ha gjort ett FET i april, men inget av mina embryon i frysen klarade upptiningen (6-dagars, bra kvalitet). Nu gör vi ett färskförsök istället - satte igång direkt efter besvikelsen vi också. Tänker att ibland måste man ha lite "motflyt" innan man får "medflyt".

Långtidsodla tinat embryo! Det visste jag inte ens att man gjorde. Det låter spännande!

Äggen från 2008 - det var ju ett tag sedan. Har ni fått barn emellan eller kämpar ni än? (Har inte kikat på din profil om du skrivit något där)
    Jo, jag tänker också lite så att har man dåligt flyt en gång så borde ju egentligen oddsen för att det går bra sen följande gång vara högre.

Vi får båda hoppas det går vägen för oss denna månad!
  • En PantherTant
    Pommac1 skrev 2015-05-05 08:51:24 följande:

Ni som tagit Suprecur två gånger. Upplevde ni det olika? Förra gången fick jag jätteont i huvudet ofta. Denna gång visar vågen 3 kg plus!!! Jag blev helt skräckslagen igår när jag ställde mig på vågen. Jag dricker mycket vatten men behöver inte kissa så ofta. Så jag antar att jag samlar på mig en del. Jag har även mens som kan bidra och jag har tränat hårt tre dagar i rad. Så jag hoppas att detta bara är vatten i kroppen och att det försvinner snart.

Jag känner inte till läkemedlen du tar, men för mig innebär ivf alltid viktproblem. Direkt jag börjar ta hormonerna tror min kropp jag är gravid, och börjar lagra fett. Det i kombination med att jag så gott som pausar träning under behandlingarna (rädd för skador pga extra hormonerna, och förbud mot hård träning) och kanske äter mera som tidsfördriv så ger flera extra kilon varje månad. Startade på 64 kg, nu efter en misslyckad FET ligger jag på 66 kg.
  • En PantherTant

Ultraljud idag för mig, spännande få besked när FET blir. Vill verkligen ägget ska fästa denna gång!

• En PantherTant
    En PantherTant skrev 2015-05-11 07:59:50 följande:

Ultraljud idag för mig, spännande få besked när FET blir. Vill verkligen ägget ska fästa denna gång!

FET blir nästa vecka på tisdag (19.5). Slemhinnan var 11,5 redan nu, så nu just känns det ganska optimistiskt, kanske det faktiskt lyckas denna gång
  • En PantherTant
    JMD skrev 2015-05-12 15:00:22 följande:

Hurra vi får köra denna omgången trots kort varsel.

Ska äta progynon för att göra slemhinnan redo, fler som får progynon?

Fint!

Progonyn är visst ett östrogenpreparat?

Jag har vid alla mina FET bara tagit östrogen före insättning. Mitt heter dock Zumenon, men antar det är exakt motsvarande Progonyn (på paketet står Estradiol. hemihydr. respond. estradiol. 2 mg) tar 1 tablett 3 gånger om dagen.
  • En PantherTant
    JMD skrev 2015-05-12 15:20:11 följande:
    Har det fungerat bra för dig? Har du fått bra slemhinna? Min största oro är att jag har/kommer få en cysta och jag måste avbryta. Har du fått mycket biverkningar?
    Jo, har fungerat bra för mig. Slemhinnan har varit fin och tjock alla gånger. Aldrig behövt avbryta. På 4 FET så har det blivit 2 graviditeter. Nästa vecka blir det insättning för mig igen, igår på dag 11 var slemhinnan 11,5 mm. Enda biverkningen är viktuppgång, har gått upp i vikt varje FET-försök.
  • En PantherTant

Äntligen börjar FET närma sig Började med proggisarna idag, insättning på tisdag. Dagarna har gått så långsamt denna gång, och ännu långsammare går de ju efter insättning fram till test. Det är det värsta med ivf, all väntan. Fungerar lnte så bra när man är en otålig person där allt borde ske typ i förrgår

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj