• JMD

FET/IVF 2015 Maj

Hej hoppar in här om det är ok. För att göra en lång historia kort så kommer den här ?

Dotter nr 1 född 08 kom till med hormonbehandling gonal F.

Dotter nr 2 född 11 kom till med ivf 1 försök gonal F. Carlanderska, Göteborg.

Nu har vi äntligen bestämt oss för att försöka med en trea innan äggen i frysen går ur tiden (dec 15).

Nu till min fråga, hur snabbt får man starta? Tror min mens är på gång nu och då jag har pco-s så var det ett tag sen jag hade den. Ska jag vänta på nästa omgång blir det ju inte förrän till hösten då de har semesterstängt. Vad tror ni? Hoppas att få starta denna veckan.

Kram till alla Ni som kämpar.

• JMD

Hurra vi får köra denna omgången trots kort varsel.

Ska äta progynon för att göra slemhinnan redo, fler som får progynon?

• JMD
    En PantherTant skrev 2015-05-12 14:11:41 följande:

Fint!

Progonyn är visst ett östrogenpreparat?

Jag har vid alla mina FET bara tagit östrogen före insättning. Mitt heter dock Zumenon, men antar det är exakt motsvarande Progonyn (på paketet står Estradiol. hemihydr. respond. estradiol. 2 mg) tar 1 tablett 3 gånger om dagen.

Har det fungerat bra för dig? Har du fått bra slemhinna? Min största oro är att jag har/kommer få en cysta och jag måste avbryta. Har du fått mycket biverkningar?
  • JMD
    Jennie skrev 2015-05-12 14:39:03 följande:

Jag äter progynon. Var och kollade slemhinnan igår och fick tid för FET nästa tisdag, 19/5. Det blir mitt första försök

Håller tummarna att allt går bra!
  • JMD

Äntligen verkar mensen ha kommit igång från att ha spotting i en vecka, drygt.......

Så idag börjar jag med mina progynon tabletter.

Kram alla kämpare ????

• JMD
    Kingston skrev 2015-05-16 13:24:27 följande:

Jaha då var det kört igen :(

Känner mig helt tom i både kropp och själ!

Vet inte vad vi gör nu...

Vill inte inse att det är över...

Stor, stor kram till er båda.
  • JMD
    Vincents mamma skrev 2015-05-20 22:45:19 följande:

Jag blöder igen nu.. Verkar som den lille inte ville stanna kvar hos oss... Usch fy och blä!

Har du plussat? Jag har blött med båda mina barn i v5-6 men det slutade lyckligt med båda, så det behöver inte betyda missfall. Kram

Själv är jag på dag fem med mina progynolknaprande och jag misstänker att jag fått en cysta...... svullen och ont i magen, känns på mig att detta försök kommer att avbrytas. Blä :(
  • JMD
    MissX skrev 2015-05-24 07:14:55 följande:

BIM idag och massa nervositet. Skulle kunna tjyvtesta men ska hålla mig har jag bestämt! Inte ens något test hemma. 9 dagar kvar tills testdagen... Ja tiden går väldigt sakta.

Ni som är med här i tråden varför IVF? I mitt fall är det min man som helt saknar spermier. I mitt fall ser jag "normal" ut. Intressant och veta.

Lycka till alla!

Jag har pco-s och saknar ägglossning och har menscykel på 120 dagar i snitt. Har 2 tjejer sen tidigare, den äldsta kom till genom hormonbehandling (sprutor) och lillasyster blev till genom ivf. Vi har 2 ägg i frysen som blir för gamla i december och vi har därför bestämt att vi ger det två försök med fet, går det så går det annars är vi mer än nöjda med våra två tjejer.
  • JMD
    Coocoo skrev 2015-05-27 12:44:38 följande:

Vet inte hur det gick till... tempen ligger lågt.. men detta var dagens test på icke morgonurin!

Grattis ?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj