Jennie skrev 2015-06-07 09:14:35 följande:
Jag fick en blödning igår och fick panik. Helt säker på att jag fått missfall. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och kvinnan sa först att det finns inget att göra just nu, utan att jag skulle avvakta till måndag och ringa till gynekologen då istället. Jag började storgråta och förklarade min situation och hur jag kämpat för att komma hit. Då blev kvinnan genast mer hjälpsam, berättade att hennes dotter genomgått flera IVF-behandlingar och ringde till akuten och frågade om jag kunde komma in. Det gick bra, så sagt och gjort åkte vi in och efter några timmar kunde jag gå träffa en gynekolog. Hon gjorde VUL och kunde se att gulhinnesäcken är kvar, men såg inget embryo. Men hon sa att det är för tidigt (jag är i v5+2) att se nåt.
Nu har blödningen slutat och jag vet att gulhinnesäcken är kvar. Kan jag slappna av lite nu? Nån med erfarenhet?
Håller tummarna att pyret stannar kvar. Jag har haft blödningar till och från med båda mina barn så det behöver inte betyda något. Kram
helnil_ skrev 2015-06-07 10:15:20 följande:
Massa symptom. Större ömma bröst. Väldigt konstig i magen, kan inte gå på toa så ofta och igår fick jag världens magsmärtor. Illamående då och då. Molvärk mest hela tiden. Uppsvälld och hård mage. Extra känslig, gråter väldigt sällan men har gråtit flera gånger senaste veckan. Försöker å inte hoppas för mycket men nånting händer i min kropp iaf!
spännande,vilken dag är du på?
maka011 skrev 2015-06-07 10:31:13 följande:
Rd 10 för mig. Molvärk, ömma bröst, illamående, blir lipig för ingenting.. Charmigt. ;)
Ja visst är man charmig som att i ena stunden vara en drake och allt är skitjobbigt till nästa stund så är allt underbart =D