FET/IVF 2015 Maj
Hej alla!
Jag håller precis på med min första ivf, är på spraydag 2 idag. Går på långa protokollet på Sahlgrenska i Göteborg. vilka är ni alla? Vad har ni för erfarenheter av ivf?
Hej alla!
Jag håller precis på med min första ivf, är på spraydag 2 idag. Går på långa protokollet på Sahlgrenska i Göteborg. vilka är ni alla? Vad har ni för erfarenheter av ivf?
Hej alla! Gör just min första ivf. Har sprayat suprecur 1X3 sedan 17/5 och ikväll tog jag första sprutan gonal F 150 enheter. Jag blev ordinerad att endast puffa en gång med suprecur ikväll och fortsätta spraya 1x3 fram till det är dags för äggplock. Saken är den att jag var så stressad över sprutan att jag råkade puffa suprecur 2ggr iaf :( undrar om det förstört på något sätt nu? Ångest här nu :( klumpiga jag...
Tacksam för svar!
Ja det var det verkligen. :) Håller tummarna för dig!Tack! Vågar knappt tro på det. Är det fortfarande plus på tisdag så kanske det sjunker in lite mer. =)Kul att höra att fler har varit med om detta. Att jag inte bara inbillar mig. =)
Ringde kliniken och det var ingen skada skedd :) någon annan som får/fått blåmärken från sprutorna? Mina är alldeles svarta :/
Tack för svar!
Hade äggplock i onsdags och det blev 12 ägg. Idag fick jag åka in akut till Sahlgrenska och det visade sig att jag blivit överstimulerad... Äggstockarna var mycket förstorade och det fanns vätska i buken... Planerat ET är ju imorgon men kommer min överstimulering påverka det? Någon som har erfarenhet av det? Tacksam för svar, känner mig helt förtvivlad just nu... Som jag längtat och väntar på detta :(
Ok, hoppas det inte blir värre tills imorgon då... De sa att jag var måttligt överstimulerad. Känns som jag skall spricka när som helst, ser ut som jag är i 7:e månaden. Tack för svar <3
Ok, hoppas det inte blir värre tills imorgon då... De sa att jag var måttligt överstimulerad. Känns som jag skall spricka när som helst, ser ut som jag är i 7:e månaden. Tack för svar <3
Tack vad ni är goa allesammans! <3
Beklagar till er som börjat blöda :( nya tag efter sommaren! Själv fick jag tillbaka ett tre dagars 8 celligt embryo idag! Det var ett embryo av högsta kvalité sa dem. Av våra 12 ägge så blev det tot 8 befruktade men 5 av dem delades inte som de skulle. Så det blev ett fint till mig och 2 helt ok till frysen. De två till frysen hade lite fragment sa dem. Nu är man då ruvare för första gången! Hur har ni andra gjort under er ruvar tid? Sysselsatt er extra för att föra tankarna på andra håll eller bara levt som vanligt? Vilat extra mycket? Kram på er!