• Semlan1988

FET/IVF 2015 Maj

Idis90 skrev 2015-06-20 19:57:03 följande:

Spännande! Då håller vi tummarna. Är det första ivfn?

Jag försöker ta det lugnt de första dagarna iaf. Inte göra tunga lyft etc. Sen lever jag väl som vanligt förutom att jag har dragit ner på kaffe. Man är så inne i denna bubbla så det är så himla svårt att tänka på nåt annat.

Ja det är första ivf:en. Kaffet har jag med dragit ner på redan innan i förebyggande syfte :) ja hela ivf biten känns som en bubbla... Eller som ett vakuum ibland :/ svårt att tänka på annat! Har stängt av "mamma-känslorna" lite nu... Tror det är överlevnadsstrategi. Känner inte att jag är "gravid" eller att det där inne kanske blir till ett efterlängtat barn. Känner att; ok 8 celler som förhoppningsvis vill fästa i min livmoder slemhinna... Är nog ganska iskall kust nu :/ men tankarna snurrar! Tänk om...
  • Semlan1988
    sanla skrev 2015-06-20 19:57:44 följande:

Jag gick till en kinesisk akupunktör vid förra IVFen. Hon sa att jag skulle leva "som en prinsessa" då när jag startade ruvarperioden.

Ok, nu misslyckades den, men jag tror måttot är bra. Skämma bort sig, hålla sig sysselsatt med vad man gillar, eller vila om man tycker bättre om det...vad som passar än bäst helt enkelt

Jag lever nog alltid som en prinsessa då haha :) är verkligen en livsnjutare och unnar mig ofta både avkoppling och det där lilla extra. Sen så har jag ganska höga krav på mig själv så jag får försöka dra ner på tempot lite skulle jag tro :) jag är väldigt sugen på att prova akupunktur men tycker det där med nålar är rätt läskigt och kan lätt noja upp mig över att de skall ha bakterier eller någon blodsmitta på sig... Kollar alltid så man öppnar en ny nål när jag får lämna blodprover etc. Vet att det inte är helt normalt men det är sån jag är :/ vila har jag inga problem med, har sovit minst 12 timmar/ natten sedan jag började med gonal f.
  • Semlan1988

Detta känns ju inte så lovande, har mensvärk idag... Får alltid det en vecka innan den kommer. Det är inte så jag behöver ta en värktablett men den är där hela tiden och molnar :(

• Semlan1988
    Idis90 skrev 2015-06-22 09:56:43 följande:

Blev inget den här gången heller. Testade negativt igår. Känns skit! Tredje gången man misslyckas:(

Beklagar verkligen! :( styrkekram!!
  • Semlan1988

Här kommer en fråga från en som inte har koll alls... Räknas ET som RD1 eller dagen efter ET?

• Semlan1988
    Idis90 skrev 2015-06-23 09:54:21 följande:

Är i chock! Är gravid ändå! Var helt säker på att jag inte var det. Man ska inte testa före td! Kram

Grattis!! Lycka!
  • Semlan1988
    sanla skrev 2015-06-24 20:58:57 följande:

Då ligger vi ganska nära varandra, du lite före. Håller tummarna!

Det gör jag! <3
  • Semlan1988

[quote=75461855][quote-nick]MadArp skrev 2015-06-25 06:30:12 följande:[/quote-nick]

Hej Alla ni kämpar!

Jag läser allt i denna tråd, men har inte själv skrivit på mkt länge.

Vi har gjort 3ivf försök och alla misslyckatst. 1 försöket inga ägg blir befruktade, 2 försöket 6 ägg ut 3 blir befruktade nu med icsi, får ett, 2 dagar tillbaka och 1 st blastocyst till frysen. Inget fäster. Sista försöket 13 ägg ut, 11 blir befruktade alla odlas vidare mot blastocyster. Endast 1utvecklas tillblastocyst alla andra avstannar i sin celldelning således inga till frysen. Får blastocysten tillbaka, som alla ggr tidigare blödning på ruvardag 9 (14).

Enligt läkarna inga fel på oss allt ser bra ut men ändå så går det ju extremt trögt för oss...

Till min fråga efter detta långa utlägg, har ni andra gjort mer utredningar under er ivf-tid?

Vet all statistik att det kan behövas många försök osv men det känns som om vi trampar i motvind... Nåt fel måste det ju vara när äggen inte ens fäster till och eller inga ägg klarar av att utveckla sig.

Vad mer kan jag säga och begära av kliniken? Hjälp!!

Förslag, tips???

Vad jag har förstått så beror det oftast på ett kromosomfel som de inte kan se i embryot och väldigt sällan är det livmodern som stöter bort embryot. Den infon hjälper väldigt lite känner jag...

• Semlan1988
    Dalkullan skrev 2015-06-25 09:52:39 följande:

Linda8110 och helnil_ - tack för era ord! Jag hoppas också att det ska fungera nästa försök. Tyckte jag hade en ganska realistisk inställning till det hela, men det vart tungt (och samtidigt är det det som ger mig hopp nu) att jag hann Känna att det gått bra - hade en känsla i magen som jag aldrig haft förut och det blev ju ett plus, men timmen senare började blödningen och den har fortsatt sen dess.

helnil_ - Stort lycka till med VUL idag - hoppas att allt ser bra ut! Vilken vecka är du i nu?

sanla och Semlan1988 - spännande med ruvning - hoppas att ni får era plus!!

MadArp - vad jobbigt det låter.. Hoppas verkligen att ni får den hjälp ni behöver och att det blir ett plus tillslut!! Lycka till!

Tack <3 styrkekram till dig!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj