[quote=75461855][quote-nick]MadArp skrev 2015-06-25 06:30:12 följande:[/quote-nick]
Hej Alla ni kämpar!
Jag läser allt i denna tråd, men har inte själv skrivit på mkt länge.
Vi har gjort 3ivf försök och alla misslyckatst. 1 försöket inga ägg blir befruktade, 2 försöket 6 ägg ut 3 blir befruktade nu med icsi, får ett, 2 dagar tillbaka och 1 st blastocyst till frysen. Inget fäster. Sista försöket 13 ägg ut, 11 blir befruktade alla odlas vidare mot blastocyster. Endast 1utvecklas tillblastocyst alla andra avstannar i sin celldelning således inga till frysen. Får blastocysten tillbaka, som alla ggr tidigare blödning på ruvardag 9 (14).
Enligt läkarna inga fel på oss allt ser bra ut men ändå så går det ju extremt trögt för oss...
Till min fråga efter detta långa utlägg, har ni andra gjort mer utredningar under er ivf-tid?
Vet all statistik att det kan behövas många försök osv men det känns som om vi trampar i motvind... Nåt fel måste det ju vara när äggen inte ens fäster till och eller inga ägg klarar av att utveckla sig.
Vad mer kan jag säga och begära av kliniken? Hjälp!!
Förslag, tips???
Vad jag har förstått så beror det oftast på ett kromosomfel som de inte kan se i embryot och väldigt sällan är det livmodern som stöter bort embryot. Den infon hjälper väldigt lite känner jag...