• Linda8110

FET/IVF 2015 Maj

MadArp skrev 2015-06-25 16:14:41 följande:
    Lutealfasen kan vara kort vissa ggr ca 7-14 dagar.

Ang mitt immunförsvar, är det några specifika prover du tänker på. Har kollat blodstatus, sänkan osv men inte något utvidgat test.

Tack för responsen!
    En lutealfas på 10-16 dagar är normal, under 10 är för kort. Min vanliga lutealfas är på 14 dagar men efter IVF'en med hormonpåverkan blev den förkortad. Som tur var hade vi embryon i frysen vilket gjorde att vi ej behövde hormoner. Men det tog flera månader innan lutealfasen var normal igen och över ett halvår innan min ägglossning var återställd till det normala. Otroligt vad hormonerna kan påverka!

Man kan ta särskilda prover för att se om man har ett överaktivt immunförsvar. Har man det finns det en risk att kroppen inte vill ta emot ett embryo utan jobbar aktivt för att göra sig av med det.
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 10:47:24 följande:

Hur går det för er? Ni som plussat, vad händer? Har ni fått tid till tidigt UL? Ni som ruvar, hur får ni dagarna att gå :/ Ni andra, hur ser det ut för er? Vilka skall göra FET/ ny ivf till hösten och vart går ni?

Kram till er alla kämpar!

Går in i v.8 idag. Varit på 2 VUL pga blödningar, kramper och ökad missfallsrisk. Nästa VUL 3 juli. Kan bara hoppas på det bästa!

Hur mår du?
  • Linda8110
    Söndag skrev 2015-06-26 11:50:26 följande:
    Jag var på vul förra veckan vecka 9 smile1.gif allt såg bra ut och vi är nu utskrivna från fertiliteten! Skrämmande men också väldigt spännande
    Grattis! Gud vad underbart! Jag hoppas så på att få samma besked nästa fredag. En vecka går sååå sakta...
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 12:36:51 följande:
    Det låter ju både underbart och skrämmande. Håller verkligen alla tummar och tår för dig! Jag mår som jag mår... Känns som mitt liv står helt på paus just nu och jag sitter i något slags vakuum... TD nästa söndag och BIM imorgon...

Kram!
    Underbart och skrämmande var en bra sammanfattning!

Ja Gud vilken jobbig period ruvningen är... Sen så tror man att det ska bli en fröjd när man väl plussar, men nej! Då börjar nästa terrorperiod och tiden går sååå sakta. Man får slå sig på fingrarna ibland och påminna sig om att försöka njuta lite mitt i allt. Både i ruvning och tidig graviditet. Bara ha målet i sikte! Ser fram emot att höra om ditt gravtest sedan. Kram
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 17:27:44 följande:

Håller på att bli tokig här :( tror att mensen kommer hela tiden så vågar knappt gå på toa... Och så har jag jätte pms... Känner mig sjukt bitter idag, och jag är inte alls den bittra typen i vanliga fall. Jag trodde allt skulle bli frid och fröjd efter ET, att jag inte skulle vara ett dugg hispig utan bara njuta av att vara "kanske-gravid" och jag skulle t.o.m låta bli att testa på TD för att njuta lite till... HA! Jag har verkligen underskattat en ruvning. Ni är tamej sjutton hjältinnor hela högen! En applåd för oss!

En stor applåd till dig också! Kram
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-06-28 08:01:24 följande:

Mycket märkligt. Vaknade upp att jag blött under natten och gör det fortfarande. Hade insättning i onsdag med en 5-6 dagars, alltså mellan ruvardag 3-4, hur är det möjligt? Någon mer som har haft så tidigt? (Det är ju sent för implantationsblödning med..)
    Inga direkta vanliga menskänningar, men måste ju ha lätt binda.
    Idag är den BIM dag om min ägglossning kommit "normalt". Men testade ju med stickor från dag 11 och fram till dag jag fick utslag som var fem dagar sen. Och alla andra gånger då jag haft sen äl har också mensen varit sen, dvs samma lutealfas...
    Får ringa rep medicin imorgon. Någon som varit med om liknande?

Min lutealfas blev väldigt kort efter att jag genomgått IVF, och det tog många månader för kroppen att återställa sig. Men om din ej varit det förut så borde den ju inte vara det nu. Lite tidigt för en nidblödning men vem vet, det kanske är det ändå :) Håller tummen!
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-06-28 09:06:14 följande:

Ja. Den kan ju hänt något med lutealfasen, men plötsligt från 14 till typ 8-9 dagar låter lite otroligt precis som du säger.
    Vet ej om det var 5 eller 6 dagars vi fick men kliniken sa att den skulle fästa inom 1-2 dygn (om den gjorde det). Alltså senast fredags eftermiddag.. Men har ju blött mer än bara lite på pappret så vet ej...

De brukar säga att en nidblödning sker ca.5-7 dagar efter insättning. Jag gick från en normal lutealfas på ca 14 dagar till en på typ 7 dagar... Men det blev bättre månad för månad efter att jag slutat med hormonerna.
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-06-28 10:11:11 följande:
    Gäller inte det för en 2-3 dagars?
    Läkaren sa att det skulle fästa efter 1-2 dygn med blastocysten. Sker nidblödning lite senare än det har fäst?
    Får hoppas på det...men känner nästan mer att blödningen är något negativt..

Ja lutealfasen kan ju hoppat, men jag har inte haft hormoner sen förra IVF i april månad. Cykeln efter hade normal lutealfas..
    Tack för hjälp.
    Ja det stämmer att den fäster snabbare men blodet kommer inte direkt :) Håller tummen!
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-06-28 10:37:08 följande:
    Tack smile1.gif Det låter lite lovande smile1.gif
    Har ju läst om en del som får lite kraftigare nidblödningar. Får hoppas blödningen slutar under dagen...

Hoppas det går bra för dig med!
    Jag hoppas din blödning slutar! :) Se på mig, blödningar behöver inte betyda något negativt. Längtar till nästa VUL så jag får se om hjärtat fortfarande slår. Mina symptom har avtagit en del så jag är lite nervös, men vi får se. Kram
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-28 10:10:27 följande:

RD 8.

phpBO2SZU72618.jpg

Vad betyder det?

Härligt semlan! Grattis :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj