• iaeh

FET/IVF 2015 Maj

Hej!

Jag har en fråga, satte tillbaka ett embryo i tisdags. Idag är jag väldigt uppsvälld vid äggstockarn och det svider/bränns på insidan. Vad kan detta bero på? Kan det vara överstimulering? Det är mitt första återinförande!

• iaeh
    elisabeth1973 skrev 2015-05-14 21:36:57 följande:

Jag tycker du ska ringa och höra med 1177...

Skuggan80 skrev 2015-05-14 21:20:14 följande:

Svårt att säga, men fick du höra av läkarna om det finns risk för....

Tack för svar! Ska avvakta lite och se om det blir bättre. Känner mig allmänpåverkad och blir lätt andfådd. Får kontakta dom under dagen. Dom sa att det fanns risk för överstimulering utifrån blodprov och att det fanns så många ägg och äggblåsor. Hoppas att det inte är det som spökar!
  • iaeh

Hej!

Jag fick tillbaka ett blasto förra tisdagen och idag har jag fått en ljusrosa färg i mina flytningar, tror ni att det är kört? Mensen är beräknad att komma i övermorgon!

• iaeh
    mom2012 skrev 2015-05-20 13:36:07 följande:

Iaeh avvakta några dagar och se om mensen kär igång på riktigt innan du ger upp hoppet, man kan ha genomblödning när mensen är beräknad - även om man är gravid.

En PantherTant skrev 2015-05-20 13:41:45 följande:

Slemhinnorna kan bli sköra och blöda pga hormonerna / vaggisarna också, så behöver inte alls ha något med mens att göra (har själv blött i mina graviditeter)

Tack för era svar! Hoppas att det håller sig kvar. Har dock kommit lite idag igen. Är bra sugen på att testa men vet inte om det är för tidigt att smygtesta lite? Är på ruvardag 9 idag. Har egentligen testdag den 30/5.
  • iaeh
    Jennie skrev 2015-05-23 09:06:35 följande:

Rd 4 och fortfarande inga symptom. Det känns ganska kört, även om jag försöker vara positiv.

Fick dessutom reda på att min svägerska ska få barn. Hon har precis träffat en kille och de blev genast med barn, helt oplanerat. Jag vill vara glad för deras skull, men jag kan inte vara det. Det är så fruktansvärt orättvist att de som inte ens planerar att skaffa barn blir gravida, medan vi som inte önskar något hellre, kämpar i flera år.

Jag förstår vad du menar, min svägerska är gravid med deras andra barn under deras 2-åriga förhållande. Flefa vänner är också gravida med andra barnet. Svårt att vara glad. Man känner mest avundsjuka fast man helst vill glädjas åt dom.
  • iaeh
    MissX skrev 2015-05-24 07:14:55 följande:

BIM idag och massa nervositet. Skulle kunna tjyvtesta men ska hålla mig har jag bestämt! Inte ens något test hemma. 9 dagar kvar tills testdagen... Ja tiden går väldigt sakta.

Ni som är med här i tråden varför IVF? I mitt fall är det min man som helt saknar spermier. I mitt fall ser jag "normal" ut. Intressant och veta.

Lycka till alla!

Jag hade BIM för 2 dagar sen, det kliar i fingrarna för att testa. Dock har jag haft små blödningar i 5 dagar.

Dom har varken hittat något som kan påverka på mig eller min gubbe så vi vet inte varför vi inte blir gravida. Men vid äggplock fick dom ut 25 ägg, ett blev befruktat, inget kunde frysas ned. Så tror min äggkvalite kan vara dålig. Ska prata med mottagningen när jag lämnar resultat.
  • iaeh
    En PantherTant skrev 2015-05-24 08:35:10 följande:

För mig är endometrios orsaken till ivf.

Bara ruvardag 5 ännu. Känns som en evighet till 1.6 då jag har testdag.

jag satte in ett blasto en vecka innan dig men har testdag 30/5 så nästan samtidigt. Vet du vad det är som gör att testdagarna varierar så?
  • iaeh
    Mytime skrev 2015-05-24 10:58:51 följande:

Iaeh och enpantertant

Villa kliniker går ni hos, tänkte eftersom vi alla tre verkar ligga ganska lika men fått så olika testdatum?

Fick ni tillbaka 2-3-5 eller 6-dagars odlingar?

Ja fick 5-dagars den 20/5 o har testdag 7/6

Ingen koll alls denna period när BIM är eftersom ja gick så länge me nedreglerande o även längre tid än vanligt med puregon.

Jag fick tillbaka ett 5-dagars den 12/5 och har testdag 30/5. Så har 18 dagars väntan. Jag går i västerås men äggplock och införande på reproduktionscentrum i Uppsala.
  • iaeh
    Mytime skrev 2015-05-24 18:55:11 följande:

Vi går oxå i Västerås med samarbete me reproduktionscentrum i uppsala.

Så Uppsala har nog som regel 18dgr oavsett om man får tillbaka 2,3 el 5dagars.

Ja det måste vara så! Men eftersom det varierar så mycket i landet blir man ju sugen på att testa redan nu :) Tålamod är en saknad egenskap hos mig :)
  • iaeh

Hej!

Igår kom en stor mensliknande blödning. Nu var det kört. Måste man ta ett test ändå när man lämnar besked till dom? Kan man sluta med Lutinus nu?

Stort lycka till, till er andra. Håller tummarna!

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj