FET/IVF 2015 Maj
Hej!
Jag har en fråga, satte tillbaka ett embryo i tisdags. Idag är jag väldigt uppsvälld vid äggstockarn och det svider/bränns på insidan. Vad kan detta bero på? Kan det vara överstimulering? Det är mitt första återinförande!
Hej!
Jag har en fråga, satte tillbaka ett embryo i tisdags. Idag är jag väldigt uppsvälld vid äggstockarn och det svider/bränns på insidan. Vad kan detta bero på? Kan det vara överstimulering? Det är mitt första återinförande!
Jag tycker du ska ringa och höra med 1177...
Svårt att säga, men fick du höra av läkarna om det finns risk för....
Hej!
Jag fick tillbaka ett blasto förra tisdagen och idag har jag fått en ljusrosa färg i mina flytningar, tror ni att det är kört? Mensen är beräknad att komma i övermorgon!
Iaeh avvakta några dagar och se om mensen kär igång på riktigt innan du ger upp hoppet, man kan ha genomblödning när mensen är beräknad - även om man är gravid.
Slemhinnorna kan bli sköra och blöda pga hormonerna / vaggisarna också, så behöver inte alls ha något med mens att göra (har själv blött i mina graviditeter)
Rd 4 och fortfarande inga symptom. Det känns ganska kört, även om jag försöker vara positiv.
Fick dessutom reda på att min svägerska ska få barn. Hon har precis träffat en kille och de blev genast med barn, helt oplanerat. Jag vill vara glad för deras skull, men jag kan inte vara det. Det är så fruktansvärt orättvist att de som inte ens planerar att skaffa barn blir gravida, medan vi som inte önskar något hellre, kämpar i flera år.
BIM idag och massa nervositet. Skulle kunna tjyvtesta men ska hålla mig har jag bestämt! Inte ens något test hemma. 9 dagar kvar tills testdagen... Ja tiden går väldigt sakta.
Ni som är med här i tråden varför IVF? I mitt fall är det min man som helt saknar spermier. I mitt fall ser jag "normal" ut. Intressant och veta.
Lycka till alla!
För mig är endometrios orsaken till ivf.
Bara ruvardag 5 ännu. Känns som en evighet till 1.6 då jag har testdag.
Iaeh och enpantertant
Villa kliniker går ni hos, tänkte eftersom vi alla tre verkar ligga ganska lika men fått så olika testdatum?
Fick ni tillbaka 2-3-5 eller 6-dagars odlingar?
Ja fick 5-dagars den 20/5 o har testdag 7/6
Ingen koll alls denna period när BIM är eftersom ja gick så länge me nedreglerande o även längre tid än vanligt med puregon.
Vi går oxå i Västerås med samarbete me reproduktionscentrum i uppsala.
Så Uppsala har nog som regel 18dgr oavsett om man får tillbaka 2,3 el 5dagars.
Hej!
Igår kom en stor mensliknande blödning. Nu var det kört. Måste man ta ett test ändå när man lämnar besked till dom? Kan man sluta med Lutinus nu?
Stort lycka till, till er andra. Håller tummarna!