• iaeh

FET/IVF 2015 Maj

sanla skrev 2015-05-26 07:25:13 följande:

Usch vad tråkigt...

När jag började blöda mensliknande ringde jag kliniken. Förklarade då att jag blödde mycket och jag behövde inte sätta in lutinus mer. Men de ville dock att man ändå skulle testa testdagen..

Okej! Tack. Har kontaktat Uppsala nu och dom skulle ringa upp vid 10. Får se vad dom säger.

Huvudet vägrar inse att det inte blev något och jag fortsätter hoppas undermedvetet. Måste jag vänta till lördag med att testa eller tror ni att jag kan testa redan idag eller imorgon?
  • iaeh
    minna456 skrev 2015-05-26 09:49:15 följande:

Jag går i Uppsala och till mig sa dom att även om jag fick mens skulle jag fortsätta med lutinus.

Gweny skrev 2015-05-26 09:47:17 följande:

Uch trist! Jag slutade med lutinus när jag fick så, men tog ändå gravtest på td. Kändes lagom onödigt.

Pratat med Uppsala nu. Lutinus får jag sluta med men måste ta ett test på fredag. Känns onödigt och som ett hån när jag ska få se det negativa testet.
  • iaeh
    Hemlig78 skrev 2015-05-26 12:44:06 följande:

Har du några symptom?

Annars tycker jag som ni att det är onödigt att ta test när menen har kommit.

Nej inga symtom förutom illamående men det vet jag inte om det beror på det. Tar testet redan idag tänkte jag. Kan förstå om det var en liten blödning men blöder ju mycket.

Inte har jag något ägg i frysen heller så nu får man vänta enda till hösten på nästa försök. Av 25 ägg var 14 mogna och bara ett klarade sig. Måste ha kass äggkvalitet.
  • iaeh

Tog ett test nyss som visade negativt, det är 4 dagar innan egentlig testdag och jag har mensliknande blödningar. Det är bara att inse att det är kört... att det ska vara så fruktansvärt svårt att bli gravid. Allt känns så hopplöst.

• iaeh
    Blomster84 skrev 2015-05-26 16:45:18 följande:

Tänker på dig/er. Så tråkigt att höra... Vet hur det känns. Kramar

Tack! Såg att du ska på UL imorgon, hoppas ni hinner med en behandling innan sommaruppehållet!

Såg även att du/ni också har gravida runt om er, samma här. Det är väldigt påfrestande. Skuldkänslan som kommer av avundsjukan är väldigt jobbig!
  • iaeh
    Blomster84 skrev 2015-05-26 17:00:12 följande:

Tror säkert att alla dom som har barn/är gravida och som känner till den sits ett ofrivilligt barnlöst par sitter i, har tänkt "stackars dom, men jag är glad att det inte är vi" många gånger. Så visst kan jag tycka att vi har rätt att vara avundsjuka på de som lyckats. Det är väl helt naturligt och egentligen inget vi borde skämmas över eller känna oss skyldiga över. Vi vill ju bara också vara föräldrar. Kram

Bra sagt, det har du ju helt rätt i. Det är synd bara att vi inte har någon i vår omgivning som har haft svårt att få barn så vi har ingen att ventilera med. Och vi är hemlighetsfulla med att vi har svårt på grund av skam. skönt att hitta kloka människor här som vet vad man pratar om! Kram
  • iaeh

[quote-nick]Gweny skrev 2015-05-26 18:23:25 följande:[/quote-nick]

[quote-nick]EricaSE83 skrev 2015-05-26 19:34:25 följande:[/quote-nick]

Det där med alla tips känner jag igen. Och så frustrerande och irriterande det är.

Jag vill inte ha deras medlidande blickar känner jag och behöva handskas med deras besvikelse. Min familj vet men min sambos familj vet bara hans bror. Som säger att han förstår eftersom det var sååå jobbigt för honom dom 3 månader som dom försökte innan hans tjej blev gravid. Jag blev rasande när han sa så.

Smart sätt att tänka på, det ska jag bära med mig :)

• iaeh
    EricaSE83 skrev 2015-05-27 10:07:25 följande:

Det här kanske låter konstigt men när vi gjorde utredningen så hoppades jag lite på att få en tydlig anledning till varför det inte funkat, och jag tror som du säger att det påverkar hur andra hanterar det också. Vi har ingen förklaring till vår barnlöshet och det verkar folk älska att tolka som att det säkert kommer gå om ni bara slappnar av lite osv. Går ju inte att komma med såna kommentarer och andra tips om man kan peka på en tydlig medicinsk anledning typ blockerade äggledare eller inga rörliga spermier och sådana förklaringar som vanliga människor förstår konsekvensen av utan att vara insatta i ivf.

Jag känner precis som du, hoppades också lite på en anledning för då fanns det en förklaring. Igår sa min syster åt mig att inte tänka på det så mycket och idag sa min mamma åt mig att inte stressa. Det löser sig. Dom menar väl men det blir så fel. Vi gör allt vi kan men vi blir inte gravida. Finns där istället men kom inte med råd känner jag. men jag vågar inte säga åt dom riktigt heller för jag är rädd att såra dom.
  • iaeh
    Jennie skrev 2015-05-27 07:27:47 följande:

Jag har berättat för en kompis och för min mamma, men jag vill inte berätta det för några andra. Som någon annan här sa, så vill jag att allt annat ska vara så normalt som möjligt. Och eftersom många har dålig koll på IVF, så vill jag inte att folk ska börja undra varför vi aldrig får något barn. Vi här vet ju att det kan ta jättelång tid, men jag undrar om "andra människor" vet det. Jag är rädd för att folk ska börja fråga varför det aldrig händer något och det skulle nog göra mig stressad.

Jag tjuvtestade igen imorse på RD 8. Strecket är fortfarande väldigt, väldigt svagt, men jag kan ju se att det är rosa i alla fall. Jag vet inte om jag ska våga hoppas.

Hoppas, hoppas! Jag håller tummarna! :)
  • iaeh
    Gweny skrev 2015-05-27 12:02:07 följande:

Fy vad sån kommentar är störande!! En vän sa så till mig med "förstår hur jobbigt det är, tog 3 mån för oss" öhhhh ok!!! Morr

Ja, när man får sådana kommenterar kokar det riktigt inom en!
  • iaeh
    Coocoo skrev 2015-05-27 14:30:28 följande:

Tack!! :) detta betyder att jag faktiskt KAN bli gravid. Mitt första plus ever!

Vad roligt! Stort grattis :)
  • iaeh
    Coocoo skrev 2015-05-27 14:30:28 följande:

Tack!! :) detta betyder att jag faktiskt KAN bli gravid. Mitt första plus ever!

Jag såg tidigare att du skrivit om babyklister, har googlat lite men säljs det inte i Sverige? Vart köpte du det? :)
  • iaeh
    Coocoo skrev 2015-05-27 17:59:18 följande:

Det stämmer.. har kört det från 1,5 vecka innan insättning och än idag 3 ggr/dag. Beställde från danmark. Nu tror jag ju att det funkar eftersom jag plussat

Vad spännande! Ska beställa hem och testa jag med. Det är ju värt att prova i alla fall =)
  • iaeh

Hej allihopa!

Jag fick som sagt min mens i tisdags exter vårat första ivf försök. Tog då gravtest som även det visade negativt. Hade egentlig testdag igår.

Mensen tog slut i torsdags/fredags men idag kom det en ny blödning. Har aldrig varit med om något liknande. Vet ni vad det kan bero på?

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj