• Gina43

FET/IVF 2015 Maj

Vincents mamma skrev 2015-05-12 18:03:54 följande:

Så spännande att läsa nu när många kommit långt i behandlingen och en del även blivit ruvar! Nu är det bara vänta på alla plus som ska komma!

Hur går det för dig? Blöder du fortfarande?

Såg du frågan från mom2012?

Här är det en dipp idag. Inget till frysen och jag tror inte att detta försök kommer att lyckas, sedan relationsstrul på det.
  • Gina43
    Vincents mamma skrev 2015-05-13 14:04:30 följande:

Jag blöder fortfarande lite men fick detta igår på ruvar dag 4 så får väl se var detta slutar.

Oj oj!! Hoppas hoppas!! Nu håller vi tummarna! RD4 - tidigt!
  • Gina43
    Vincents mamma skrev 2015-05-13 14:04:30 följande:

Jag blöder fortfarande lite men fick detta igår på ruvar dag 4 så får väl se var detta slutar.

Här är det förresten RD3 idag. Men..har känt mig så negativ denna runda. Har svårt att tro på att det blir något. Sämre hela vägen rätt igenom i detta försök. Segare respons från äggstockarna, färre ägg, sämre kvalitet på blastisen och inget till frysen. Ändå har jag hög äggreserv, typ 7+ i AMH (men har inte PCOS). Så jag borde ha fått loss fler ägg...

Men men.. det blev ju ändock en blastis! Alltid något!
  • Gina43
    Skuggan80 skrev 2015-05-13 20:32:13 följande:

Håller tummarna! Får du möjlighet att diskutera med läkaren/läkarna om det kanske skulle vara aktuellt att justera behandlingen ifall det inte lyckas? Men jag håller tummarna för blastisen!

Tack

Ja, jag har bett att få diskutera resultatet och framtida behandling med läkaren. Vi får se hur vi gör om det behövs nytt försök. Vi kanske går till en annan klinik för nästa. Får bestämma det senare.
  • Gina43
    josefinmarianne skrev 2015-05-13 22:08:01 följande:

är på ruvar dag 11, har idag haft små färska blödningar till och från hela dagen.... blir så ledsen Någon som har haft erfarenhet av detta??

Om det är för sent för att vara nidblödning så kan det vara en genombrottsblödning (då du skulle haft mens). Så det måste inte vara kört!
  • Gina43
    EricaSE83 skrev 2015-05-14 08:25:17 följande:

Har en fråga till alla er som gjort flera IVF:er.

Har er äggkvalitet varierat mellan gångerna?

Har som tidigare sagts bara gjort ett försök, fick bara ut fem ägg av risig kvalitet. Fick en chock eftersom jag är relativt ung i sammanhanget (32) och har bra AMH och övriga värden är topp.

Har nu börjat äta Q10 då jag läst att det kan hjälpa, helt slutat med koffein, dragit ner ordentligt på alkohol samt äter så mycket ekologiskt som möjligt. Jag vet att läkarna säger att det inte går att påverka kvaliteten själv men jag vill känna att jag gjort allt som står i min makt i alla fall...

Olika medicinering och val mellan långt/kort protokoll kan ha en inverkan på kvaliteten har jag förstått. Det gäller att hitta det som funkar bäst för dig/er. Hur högt AMH har du?
  • Gina43
    EricaSE83 skrev 2015-05-14 11:17:40 följande:

Jag har 2,6 tror jag. Min läkare menar på att det är bra för min ålder, men det kanske det inte är?

Vi byter från Gonal f till Menopur inför nästa gång och höjer dosen lite. Hade 150 förra gången och nu blir det 225. Kort protokoll både då och inför kommande.

Det låter som om man tar helt nya grepp med Menopur då! Folk reagerar så olika på Gonal F/Puregon och Menopur. Du ska se att man hittar rätt inställning för dig så att det blir bättre resultat. Din läkare kan det med AMH bättre än jag såklart! Jag håller med henne/honom.
  • Gina43
    Skuggan80 skrev 2015-05-14 13:58:38 följande:

Ja, jag måste ju byta klinik eftersom det var sista gången på Huddinge. Så har bokat samtal där 25/5.

Spännande med ny klinik! Har ni hämtat ut journalkopior att ta med er?

Jag har också funderat på ny klinik. Vi får se. Har bokat möte (för det fall att detta försök inte lyckas).
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-14 16:15:32 följande:

Tyvärr inte till frys en enda gång så alla försök är fulla färska ivf.

..och här går jag och beklagar mig över jag inte fick till frysen denna gången (och att mina frysförsök inte blev nåt)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj