faith88 skrev 2015-05-21 23:17:22 följande:
Tack snälla för all omtanke och alla positiva idéer! Det är välbehövligt!
Ja du.. long story. Har varit en riktig berg och dalbana, allt mellan hopp och förtvivlan. Men just när man bestämmer sig för att ge upp så finns det alltid någon som bevisar motsatsen. Idag var jag verkligen ledsen. Grät i mängder. Men sen läste jag ditt inlägg och såg att du lyckats! Du har en son som du fått genom denna resa. Vilket glädjer mig så oerhört mycket!!! Det får även mig att tänka att en dag ... så kommer det ske.
Jag önskar verkligen du blir gravid snarast! Ska ta till mig alla idéer nu till sommaren. Gjorde du något särskilt första gången när du lyckades? Och vilka bakomliggande orsaker ligger bakom er "inferilitet"?
Vilken klinik vände ni er till?
Kramar :)
Om jag kan glädja eller stötta någon så vill jag hemskt gärna göra det! Det finns dessutom fler i tråden som också lyckats, så visst kan det bli barn! En tuff resa fick ett slut vid en lyckad stimulering. Sedan blev det en tuff graviditet och en plötslig förlossning, men allt är värt det. Har en utåtriktad och glad liten son som upptäcker världen.
Vi har manlig faktor (kraftigt nedsatt spermieantal), så vi har gjort ICSI. Vi vände oss till Nordic IVF Center. De är duktiga och vi är i stort nöjda med dem, men det finns fler bra kliniker i Sverige. Tycker att ni bör kolla vilka kliniker som finns i er region och satsa på ett 3-pack.
Inför det försöket hade jag kinesisk akupunkturbehandling. Om det hjälpte vet jag inte, men jag blev definitivt mindre stressad genom behandlingen så jag kanske provar det igen. Sedan tog jag bara multivitamintabletter för folsyra och lite omega 3 och 6 i kapsel.
Ja, vi får hoppas att det blir syskon vid nytt försök i aug/sep. Det är jättedyrt och vi får skrapa ihop pengarna, men blir det barn är alla kostnader värt det. Jag tänker att vi bara gör detta under en begränsad period i våra liv (fertilitetsfönstret) och det är värt att satsa då. Sedan vet man att man gjorde så gott man kunde med de medel som stod till buds.