• Blomster84

FET/IVF 2015 Maj

EricaSE83 skrev 2015-05-16 12:58:05 följande:

Vilka toppenbra förutsättningar!!! Håller tummarna att det går vägen. Kram

Tack så mycket! Nu ska tiden bara gå snabbt :)
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-16 13:11:54 följande:

All denna EVIGA väntan kan göra en tokig alltså.

Själv ska jag in på fredag för progesteronspruta så att nästa försök kan startas och det har känts som en evighet sen första försöket! Men på nåt sätt går tiden ändå så sakteliga.

Ok. Har inte riktigt koll på vad du menarmed progesteronspruta? Jag tog Menopur och Orgalutran, körde korta protokollet. Hur kör ni?
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-16 13:39:04 följande:

Jag ska få en spruta för att sätta igång mensen. Jag har inte helt regelbunden cykel så för att det inte skulle bli en alltför lång cykel får jag sprutan för att kunna planera när nästa omgång börjar.

Körde korta protokollet med GonalF 150 ie förra gången vilket gav fem mogna ägg som inte befruktades. Denna gång ska vi köra Menopur 225 ie och ICSI. Hur mycket Menopur tog du? Var den krånglig att blanda tycker du?

Aha då förstår jag. Vad skönt att få komma igång igen. :)

Nej jag tyckte den var väldigt enkel att använda och blanda. Jag fick lägsta dosen tror jag. 112,5 i 8-9 dagar . Är 31 och har inga problem med mina ägg. Har haft bra resultat båda gångerna och fått ut lagom många ägg. Saknar dock äggledarna pga utomkveds. Det är därför vi gör ivf.
  • Blomster84
    Kingston skrev 2015-05-16 13:24:27 följande:

Jaha då var det kört igen :(

Känner mig helt tom i både kropp och själ!

Vet inte vad vi gör nu...

Vill inte inse att det är över...

Usch! Känner med er... Hoppas ni kan ta en dag i taget och stötta varandra i allt det jobbiga. Ta hand om varandra, kram
  • Blomster84
    Mytime skrev 2015-05-17 08:55:04 följande:

Kanske en märklig fråga men..

Kan man ha sex när man vill/som vanligt när man tar lutinus el va de heter? Tänkte eftersom så många beskriver hur kladdigt de kommer va o känslan av att "åka ut". El bör man avstå sex helt fram tills man slutat me dessa vagiatorer?

Vi har haft sex medan jag tagit Lutinus. Inga problem alls tyckte vi. Hade personligen tyckt att det hade varit olidligt att vänta i flera veckor på att "få ha" sex igen. Men visst, alla är ju olika och kan förstå att vissa kanske känner sig obekväma med sex medan man tar Lutinus
  • Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-17 21:31:31 följande:

Tack! Hoppet är fortfarande kvar. Idag inbillade jag mig (eller inte?) att jag var lite illamående. Började genast känna att "wow, kanske reagerar på lite hormonstegring nu", men kom på att det kan ju också vara Lutinusen, heh. Allt analyseras, även om man vill det eller ej

Hade middagsbjudning igår. Kändes "udda på nytt" att inte dricka alkohol till maten (och vara den enda som inte gjorde det), men kände mig otroligt lättad och fräsch vid sänggåendet och tänkte att "nämen, det här är ju inte så illa"

Haha låter väldigt bekant. Hade årets första grillfest hemma igår. Jag var den enda som inte drack (drack alkoholfritt vin, helt ok faktiskt) och kände att det var hur ok som helst. Skönt att vakna tidigt och känna sig pigg och inte det minsta tung i huvudet. Inte rört en droppe alkohol sedan 2 veckor innan vi började med sprutorna. Rätt skönt faktiskt. Sambon höll sig också ifrån alkohol till det att han "lämnat sitt bidrag" :)

Hur har ni andra gjort ang alkohol o ivf?
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-18 07:34:21 följande:

Vår förra omgång levde jag precis som vanligt. Alkohol någon/några kvällar i veckan, 2 koppar kaffe per dag osv. Det gick ju så dåligt det kunde gå det försöket så senaste månaden inför nästa försök har jag druckit minimalt med alkohol (max ett glas per gång och väldigt få tillfällen) och helt uteslutit koffein (samt äter mestadels ekologiskt och vegetariskt och har börjat med några nya vitaminer). Min läkare sa att jag inte kan göra nåt för att påverka men jag vill gärna se om det funkar i allafall.

Jag låter rätt knäpp när jag skriver allt jag håller på med haha :)

Jag säger som min sambo: om det finns minsta lilla chans att det kan påverka utfallet till det positiva så varför inte testa? :)
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-05-19 11:10:36 följande:

Blomster84 nu när du säger det så ja. Absolut mer kissnödig. Även uppe på natten.

Samma här. Vaknar annars aldrig på natten. Skumt!
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-19 14:34:23 följande:

Jag håller väl egentligen med men jag lever strikt nu framförallt för att se om det kan påverka äggkvalitet och skörd. Äggen är ju inte utvecklade förrän de stimuleras fram utan är bara ägganlag fram till dess och då min första ivf aldrig ledde till ET vill jag försöka göra det jag kan för att äggen ska ha så god möjlighet det bara går. Men jag ser det mest som ett test inför försök nummer 2, blir det samma dåliga resultat då så vet jag att jag inget kan göra liksom. Vill mest för egen del veta att jag provade att ge mig själv så bra förutsättningar som möjligt så att jag slipper undra i efterhand.

Under ruvning håller jag med om att det säkerligen mer än embryots egenskaper än nåt annat som avgör. Men jag kanske blir lika knäpp som nu när/om jag en dag blir ruvare :)

Har gjort precis som du båda gångerna. Känner att det är skönt att veta att man gjort allt man kan (inom rimliga gränser såklart) om det inte skulle lyckas. Så att man, som du sa, slipper undra.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj