• Söndag

FET/IVF 2015 Maj

Jag tycker absolut det ser positivt ur sådär såg mina ut innan testdag

helnil_ skrev 2015-06-10 06:45:03 följande:

Testade imorse. Inte positivt. Det kan vara för tidigt jag vet men hoppet sjunker ändå lite. Det syns dock ett svagt streck i testrutan. Vad tror ni? Enligt testet skulle man då testa igen inom 48 h. Jag har egentligen testdag på lördag, är på ruvardag 12 idag. Ingen mens i sikte.. Någon mer som fått testdag en lördag? Kan ju inte ringa kliniken å tala om svaret., funderar på å testa på fredag igen och ringa då.

• Söndag
    sanla skrev 2015-06-12 00:26:24 följande:
    Jag frågade dem flera gånger om det inte fanns något att göra men de sa bestämt nej...kanske att de kör på hormonstyrt om augusti faller in ungefär samma?
    Går via landsting, vet ej om det är annat privat?
    Lite surt när det blir långhelger med..
    Fast jag vet inte om de heller är toppen bra... Jag körde på hormonstyrd men kroppen valde ändå att producera egna ägg och allt fick avbrytas....

Lycka till!
  • Söndag
    sanla skrev 2015-06-12 08:54:37 följande:
    Ja, det finns nog nackdelar med båda.

Man får hoppas kroppen är lite medgörlig iallafall någon gång inom några månader...
    Ja och så stressande när man går och väntar på den dessutom :(
  • Söndag
    helnil_ skrev 2015-06-13 07:56:39 följande:

Detta är helt ofattbart för mig. Efter 2 år och 3 månaders kämpande på egen hand, med pergotime och gonal-f sprutor för att sen få detta resultat på första ivf försöket. Jag trodde verkligen inte jag kunde bli gravid. Är det någon som vet vad som händer efter att man plussat? Nu blir det långa veckor tills 12-veckors gränsen är passerad.. Jag fortsätter hålla tummarna för alla er andra!

phpv4M1N508439.jpg

Grattis!!
    Jag är i vecka 8, slutade med lutinus två veckor efter plus även om kliniken sa att vi kunde sluta direkt!

Vul blir sedan vecka 8-9 någongång vi ska dit på tisdag
  • Söndag
    Tussebus skrev 2015-06-14 09:12:29 följande:

Stickan imorse var negativ på Rd 12. Tant röd tycks ha kommit o mina bröst gör inte ett dugg ont längre. Varför tror jag då ff att jag e gravid? Jaja td på torsdag. Får se då...

då håller vi tummarna för att de bara är en oskyldig blödning
  • Söndag

Tidigt kort på vår förhoppningsvis blivande familjemedlem! Fet 6 dagars blasto 9/5

• Söndag
    helnil_ skrev 2015-06-17 07:40:02 följande:

Åh vad fantastiskt! Vad innebär det att du är i för vecka nu? Grattis! :)

8+2 är vi
    Ja de känns helt fantastiskt
  • Söndag
    Idis90 skrev 2015-06-22 09:56:43 följande:

Blev inget den här gången heller. Testade negativt igår. Känns skit! Tredje gången man misslyckas:(

:( beklagar!
  • Söndag
    Dalkullan skrev 2015-06-23 15:52:02 följande:

Nicka - hoppas att du får ett stort fint plus på torsdag!!

Linda8110 - vilken lycka!! Och vad skönt att ha fått en möjlig orsak. Fokusera på det nu och njut till att motsatsen bevisats!! Hoppas du ska slippa fler akutbesök framöver.

Jag fick en rejäl blödning nu på em så nu känns det rejält kört. Pratade med Falun och jag ska ta ett till test om en vecka ungefär och se att alla hormoner gått ur, sen bokar vi in tid för FET efter v 30 då de öppnar igen efter semestern! Så nu laddar jag om för det ist. Har 6 st fina blastos i frysen så förhoppningsvis ska det gå hela vägen med nåt av dom - helst första så klart;)

Ni som har gjort FET - hur ser den processen ut till skillnad mot ET?

Säger samma har bara gjort FET men så himla smidigt ägglossningstest tills glad gubbe och då ringa in för att få tid för återföring
  • Söndag
    Dalkullan skrev 2015-06-23 18:49:32 följande:

Söndag, helnil_ och Linda8110 - tack för era svar! En teori är att jag inte har ägglossning så ofta - förstår att det inte behövs för FET, men tänkte om det kan bli svårt att pricka in rätt tid med stickor då..?

Linda8110 - oj, fyra veckor lät väldigt drygt - känner mig nöjd redan..;) Hur långt gången var du då?

Då blir de säkert stimulerat och du får en "fusk" ägglossning
  • Söndag
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 10:47:24 följande:

Hur går det för er? Ni som plussat, vad händer? Har ni fått tid till tidigt UL? Ni som ruvar, hur får ni dagarna att gå :/ Ni andra, hur ser det ut för er? Vilka skall göra FET/ ny ivf till hösten och vart går ni?

Kram till er alla kämpar!

Jag var på vul förra veckan vecka 9 allt såg bra ut och vi är nu utskrivna från fertiliteten! Skrämmande men också väldigt spännande
  • Söndag
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 12:37:49 följande:
    Stort grattis! Helt underbart <3 är det första barnet?

Kram
    Tack!!
    Ja de är första :)
  • Söndag
    Linda8110 skrev 2015-07-03 12:50:10 följande:

Strax påväg till Huddinge för VUL. Killen ska med för första gången också :)

Hoppas allt går bra!
  • Söndag
    Semlan1988 skrev 2015-07-11 09:32:30 följande:
    Här går det långsamt, VUL 28/7. Har en del växtvärk annars inga direkta symtom. Själv? :)
    Tack bra :) segt och tröttheten hänger i...
    12+0 på måndag, så himla skönt att komma förbi första orosveckorna

Håller med flera av er andra veckorna går sakta och man oroar sig alldeles för mycket!!! För engångskull längtar man till julen!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj