• helnil_

FET/IVF 2015 Maj

Testade imorse. Inte positivt. Det kan vara för tidigt jag vet men hoppet sjunker ändå lite. Det syns dock ett svagt streck i testrutan. Vad tror ni? Enligt testet skulle man då testa igen inom 48 h. Jag har egentligen testdag på lördag, är på ruvardag 12 idag. Ingen mens i sikte.. Någon mer som fått testdag en lördag? Kan ju inte ringa kliniken å tala om svaret., funderar på å testa på fredag igen och ringa då.

• helnil_

Ja väntan är inte rolig! Första veckan tyckte jag gick bra eftersom det är så overkligt på nå vid. Sen blir de värre :) jag hoppas det går vägen för dig!

Gweny skrev 2015-06-09 23:06:58 följande:

Nu ruvar jag! 1a embryot dem tinade upp klarade sig. Så har 4 kvar i frysen. Nu börjar en jobbig väntan. Hoppas!!

Erica>> spännande! Kommer vi följas åt nu.

• helnil_

Tack allihopa. Då är inte hoppet helt dött iaf :) gör ett nytt digitalt test på fredag och uppdaterar då :)

• helnil_

Skriv när du vet något mer :) hoppas!

EricaSE83 skrev 2015-06-10 09:12:45 följande:

Å vad bra att det så fint!!! Nu SKA det funka för dig!!!

Vet ganska snart om nåt av de tre små embryona överlevt natten... Hoppas jag får göra dig sällskap i ruvningen :)

• helnil_

Grattis! Nu är det bara att vänta å se ;)

EricaSE83 skrev 2015-06-10 15:05:39 följande:

Jag är ruvare!!!!!! Fick precis tillbaka ett toppenfint embryo :):):):) Så tacksam att ha kommit så här långt :)

• helnil_

Detta är helt ofattbart för mig. Efter 2 år och 3 månaders kämpande på egen hand, med pergotime och gonal-f sprutor för att sen få detta resultat på första ivf försöket. Jag trodde verkligen inte jag kunde bli gravid. Är det någon som vet vad som händer efter att man plussat? Nu blir det långa veckor tills 12-veckors gränsen är passerad.. Jag fortsätter hålla tummarna för alla er andra!

• helnil_

Grattis till dig också :) kliniken är ju stängd idag så kan nog inte prata med dem förrän på måndag. Jag tror jag skulle sluta med lutinus nu.. Ja vi får verkligen hoppas att de stannar hos oss :)

Längta skrev 2015-06-13 08:06:57 följande:

Åh stort grattis. :)

Jag plussade igår morse med 2 små. :)

Ja skulle foetsätta med folsyra halva graviditeten och med lutinus tills på måndag. Då de gått 3 veckor sen återföring. :)

Hoppas lilla knytet stannar och gosar in sig rejält. :)

• helnil_

Håller tummarna för dig nu då :)

Idis90 skrev 2015-06-13 15:36:01 följande:

Grattis till er som fått plus! Ni är så värda det!

Igår gjorde jag mitt andra fet. En blastis som redan hade kläckts. Fick trombyl, kortison och lutinus utskrivet. Nu är det bara att vänta, långt till testdagen och är livrädd för att misslyckas igen!

• helnil_

Ja känslan är overklig och obeskrivlig. Missfall är ju tyvärr en möjlighet och det är klart man oroar sig :( det blir verkligen långa veckor nu men ska försöka njuta av att jag lyckats bli gravid. Det är ju inte jättevanligt med missfall så håller tummarna för oss. Hur mycket elände ska man behöva utstå liksom?! Måste vara våran tur!

lindavik skrev 2015-06-14 11:15:00 följande:

GRATTIIIIS! :) Det är en underbar känsla när man försökt bli med barn så himla länge. Vi har också hållt på i cirka två år och det tar verkligen knäcken på en!

Jag är också gravid efter första ivf med blasto och är idag i vecka 6 (5+2). Jag fick tyvärr ett missfall i december och har därför inte riktigt vågat ta ut lyckan till fullo ännu. Visst känns det länge tills att vecka 12 har passerat - herregud en hel evighet! ;)

• helnil_

Kul?! Ja det är väl det sista det är.. Det är ju dessutom ovanligt att de sätter in två ägg. De som inte gör detta fattar ju tyvärr inte nånting och de flesta har ingen förståelse. Min syster fick antagligen ett tidigt missfall nyss (typ v 5) och blev helt förstörd över det, det var deras första försök? Förstår ju att man blir ledsen men hallå.. Kom in i min verklighet. Beklagar så himla mycket att första försöket ej tog sig. Hade inte väntat mig att mitt skulle göra det. De flesta lyckas iaf inom tre försök! Kram

Mysan10 skrev 2015-06-14 21:53:07 följande:

Grattis alla som blivit gravida och lycka till alla som håller på med behandling!

Fick mens igår på RD13 så vårt första ivf misslyckades. Känner mig less men försöker tänka på att det snart är semester och så får vi ta nya tag i slutet av sommarn.

En kompis till mig sa för ett tag sen "Det skulle ju vara kul att sätta in embryon för då är det stor chans att få flera barn samtidigt" Blev så sur på henne eftersom jag nämt för 1, 5 år sen att vi ville få barn så då borde hon fatta att vi kämpar med det. Det är ju verkligen kul med ivf!!! Eller inte. Känns som det inte är nån som riktigt förstår vad vi går igenom så det är skönt att kunna skriva här.

Önskar er en skön sommar! Kram <3

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj