• helnil_

FET/IVF 2015 Maj

Usch det låter som en riktig mardrömssituation :( jag har tyvärr inga råd att ge dig förutom att inte e upp! Har ni råd så fortsätt kämpa på, jag hade inte velat ge upp min dröm om barn. Jag har hört om ande par som åkt till andra länder men varför vet jag inte :/ får du inga svar av kliniken om varför det blir så här för er? Verkar ju konstigt att dom inte klarar sig och att de inte fäster.. Kram till dig

MadArp skrev 2015-06-25 06:30:12 följande:

Hej Alla ni kämpar!

Jag läser allt i denna tråd, men har inte själv skrivit på mkt länge.

Vi har gjort 3ivf försök och alla misslyckatst. 1 försöket inga ägg blir befruktade, 2 försöket 6 ägg ut 3 blir befruktade nu med icsi, får ett, 2 dagar tillbaka och 1 st blastocyst till frysen. Inget fäster. Sista försöket 13 ägg ut, 11 blir befruktade alla odlas vidare mot blastocyster. Endast 1utvecklas tillblastocyst alla andra avstannar i sin celldelning således inga till frysen. Får blastocysten tillbaka, som alla ggr tidigare blödning på ruvardag 9 (14).

Enligt läkarna inga fel på oss allt ser bra ut men ändå så går det ju extremt trögt för oss...

Till min fråga efter detta långa utlägg, har ni andra gjort mer utredningar under er ivf-tid?

Vet all statistik att det kan behövas många försök osv men det känns som om vi trampar i motvind... Nåt fel måste det ju vara när äggen inte ens fäster till och eller inga ägg klarar av att utveckla sig.

Vad mer kan jag säga och begära av kliniken? Hjälp!!

Förslag, tips???

• helnil_

Just ja, jag är i vecka 7 (6+3) enligt läkaren 6 + 1 men jag har räknat på äggplock + 2 veckor, ingen aning om hur han räknade (han är ju lite förvirrad ibland även om han är forskare..) så tills vidare håller jag mig till min egen uträkning ;)

• helnil_

Stort grattis :) häftigt!

Längta skrev 2015-06-27 17:07:55 följande:

Igår var vi på vul. Och sjukt nervös. Vi skulle se om vi såg ngt hjärtslag på något av de 2 dom satt tillbaka.

Ett litet frö med ett litet hjärta tickade på. Helt sjukt att se de måste ja säga. Men vi e överlyckliga över att den ena tog sig. Och idag gick vi in i v.8

De här e vår 4de ivf. Så ge inte upp allihopa. Många kramar.

• helnil_

Jag har typ inte heller några symptom. Lite lite molvärk då och då och lite svullen mage. Väldigt lite. Har fått typ 3-4 illamåendeattacker sen jag blev gravid bara. Bröstvårtorna är lite ömma. Annars inget. Så man tvekar ju. Men så länge ingen blödning kommer så måste jag tro att det är ok. Många har ju inte mycket symptom. Jag har nästa VUL om 3,5 vecka så får hoppas att allt ser bra ut då :) lycka till på fredag!

Linda8110 skrev 2015-06-29 12:49:23 följande:

Jag är i v.8 (7+3). Jag har haft många symptom men just nu mår jag ganska bra. Är piggare, mår inte lika illa som tidigare. Svullen mage och mår illa av tanken på kyckling :) Jag hoppas att jag fortfarande är gravid! Har VUL nummer 3 på fredag så då visar det sig väl.

• helnil_

Beklagar verkligen :(

Idis90 skrev 2015-06-30 09:08:03 följande:

Har fått missfall. Så ledsen

• helnil_

Jag tycker också att du ska gå hem! Förstår verkligen hur ledsen och uppgiven du känner dig. Kram

Idis90 skrev 2015-06-30 11:59:31 följande:

Tack tjejer <3 går inte så bra att jobba idag. Går iväg o gråter hela tiden. Grät hela natten så ögonlocken är alldeles uppsvällda. Ska in på Gyn imorgon o se om hcgn har sjunkit sen igår.

Semlan, neej:( det behöver inte vara kört för dig. verkar vara vanligt att få småblödningar. när var det du hade bim? Kram

• helnil_

Vad konstigt. Har du pratat med kliniken? Styrkekramar till dig

sanla skrev 2015-06-30 11:59:27 följande:

Har blött massor sen i söndags..nästan mer än vanlig mens (blödde massor klumpar)

Förstår inte vad som hände. 5 dagar tidig mens, missfall 4 dagar efter insättning av 6-dagars? Tror på knappast på så stor implantationsblödning..

Är uppgiven, ledsen, orkar inte mer..

Ledsen för er andra med!

Hoppas det går bra för dig Linda8110 på fredag!

• helnil_

:( det behöver dock inte betyda det, många som har lite blödningar! Hoppas allt är lugnt, håller tummarna!

Semlan1988 skrev 2015-06-30 09:44:44 följande:

Fyyyyyy så jävla orättvist det är!!!!!!!! Massa styrkekramar till dig <3 <3

Det verkar tyvärr som att det håller på att skita sig här med... Mensvärk sedan igår och idag på RD 10 vaknade jag med brun/rosa flytningar :(

• helnil_

Jag tycker också att det ser ut att bli starkare Jag hade också mycket mensvärk men det var molvärk, känns ju lite lika. Jag tycker du ska vänta till söndag och då testa med ett digitalt, kram

Semlan1988 skrev 2015-07-03 22:00:21 följande:

Bilden vände sig, Stickan till vänster är från imårse. Mitten igår och höger är RD 11. Vet inte vad jag skall tro. TD på söndag iaf.

• helnil_

Riktigt starkt nu ju :) jag hade så svårt å fatta att det verkligen var sant när jag tog vanligt test så var tvungen att ta ett digitalt där det står svart på vitt haha. Grattis till dig :) var detta första ivf:en?

Semlan1988 skrev 2015-07-04 07:48:40 följande:

Tog ett nytt test idag RD 14. Imorgon är TD och det känns ju inte jätte troligt att strecket kommer försvinna tills dess. Är nog lite gravid trots allt... Testen är från idag, RD 13, 12 och 11. BIM var för cirka en vecka sedan.

• helnil_

Här går de också långsamt! Lite symptom här och där som kommer och går. VUL 24/7, strax före dig då semlan1988 :) jag kommer då att vara i vecka 11 (10+4). Jag har bestämt mig för att den lever! Det måste den göra :) sen har jag inskrivning hos bm i vecka 13 tror jag.

• helnil_

Nej fy vad drygt det är. Trodde inte heller att man skulle vara såhär orolig. Drygt två veckor sen jag var på VUL. Känns som en evighet sen, och en evighet till nästa VUL om två veckor.. Om allt ser bra ut då så är det ju bara att vänta till RUL. Minst två månader utan koll. Hur ska man fixa det?

Linda8110 skrev 2015-07-11 11:31:57 följande:

Denna graviditet kommer göra mig knäpp. Inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag skulle må sämre i psyket som gravid än under den hemska processen för att nå dit. Är i v.10 nu och övertygad om att det hela är över trots att jag såg vår bebis på VUL för en vecka sedan...

• helnil_

Haha ja det blir kanske lite överdrivet ;) fast förstår dig verkligen! Jag får ta mig en funderare om allt ser bra ut vecka 11 om jag klarar av att vänta till vecka 18-20.. Känns tveksamt samtidigt som jag ju inte haft några tecken på att något skulle vara knas. Det har ju du så att du vill kolla känns lite mer befogat än för min del ;)

Linda8110 skrev 2015-07-12 07:10:26 följande:

Kommer aldrig fixa så lång tid mellan kollerna. Då går jag till min gynekolog och ber dem kolla eller så betalar jag för koll privat. Men hittills har jag kollat varje vecka och det kanske jag måste sluta med haha

• helnil_

Jag ringde dit efter att jag varit på VUL i vecka 6. Fick komma direkt på samtal om kost. Inskrivningen har jag vecka 13 :)

Längta skrev 2015-07-12 14:48:04 följande:

Luten undran. I vilken vecka har ni eller tycker ni de e lämpligt att skriva in sig hos bm. ?

• helnil_

Nej och det är ju verkligen jättebra att du inte har det längre! Men förstår om du är lite extra orolig ändå :) jag har sånt kontrollbehov så tror att det är det som spökar lite grann.. Att inte veta är inte min grej ;)

Linda8110 skrev 2015-07-12 13:38:08 följande:

Näe nu har jag ju egentligen ingen anledning att kolla längre. Men det skulle kännas skönt ändå :)

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj