• mom2012

FET/IVF 2015 Maj

Jag hade tagit ett test till. Är jag blev gravid fick jag en blödning ca 10-12 dgr efter äggplock... Jag hade ringt kliniken och hört mig för.

• mom2012

Helnil jag tog en full dos ovitrelle för ägglossning sen fortsatte min behandling med extra hcg stöd varannan och var tredje dag.

• mom2012

Sanla varför tog de inte hormon styrd cykel denna gång med tanke på semesterstängt. Med progynon kan de styra lite mer och planera Fet.

• mom2012

Här hemma har tankarna snurrat. Läst mycket om immunologiska problem och sekundär barnlöshet. Beslutet landade i en immunförsvarsutredning. Känns bra beslut och oavsett om vi kör egna ägg eller donerade så fäster de ej om jag har immunologiska problem utan åtgärd. Utredningen börjar på måndag i sverige och sen utomlands.

• mom2012

Idis 90 hur hög dos kortison fick du? Det ska hjälpa att dämpa egna immunförsvaret att stöta bort embryot.

Jag har fått 5 mg och 10 mg. Väldigt låg dos. I USA får det 25 mg o uppåt.

• mom2012

Linda jag fick en blödning runt v6 7 också. Jag fick 2 embryon återförda. Ingen vet om det var ett som sköljdes ut eller om jag bara fick en blödning av annan anledning. Jag fick vul på akuten och r såg det fostersäck med tickande hjärta. Så åk in till akuten? Så får du svar.....

Kram.

• mom2012

Semlan drick mycket vätska. Håll koll på vikten (man lägger på vätska väldigt fort ).Får du jobbigt med andningen - åk in akut. Hoppas det lägger sig lycka till!

• mom2012

Linda ska de inget göra åt det blodkärl som läcker ut blod? Kan de göra Ngt?

Skönt att se hjärta ticka och att allt i övrigt såg bra ut. Ditt plus va ju något svagt. Håller tummarna!

• mom2012
    Semlan1988 skrev 2015-06-28 10:10:27 följande:

RD 8.

Vad betyder det?

Ser ut som ett tidigt plus. Testade du minus innan detta (tänkte så ägglossningssprutan gått ur)?
  • mom2012

Va det minus innan så är det ju absolut inte ovitrelle som sitter kvar. Grattis!

• mom2012

Vilken resa semlan. Det va upp o ner men slutade med ett starkare plus RD 14. Kanon! Grattis.

• mom2012

Jag minns när vi gjorde vad som va tänkt som sista ivf. Jag fick en liten 2 dgr blödning o tänkte jaha då gick det inte denna gången Heller. ..dagarna gick och dagen innan testdag kom jag på att mensen liksom kom av sig och brösten va ömma. Blev superhårda och lycklig när jag fick mitt plus :) Hon är 3,5 idag. Njut tjejer. Här försöker vi på ett syskon men det går inte så bra :(

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj