• EricaSE83

FET/IVF 2015 Maj

Blomster84 skrev 2015-06-01 17:03:58 följande:
    Hoppas det går vägen nu för er. Vi ska på VUL på torsdag o sen räknar dom med ägglossning i början på nästa vecka. Efter det blir det FET för oss med en blastocyst :)
    Tack <3

Vad spännande att få sätta tillbaka en blastocyst!

Innan vi börjat med första ivfen så sa vår läkare att man med vår ålder och förutsättningar har 70 % chans om man återför en femdagars. Det borde ju gälla för dig också eftersom vi är ganska jämngamla. Så håller mina tummar hårt för att det ska vara eran tur nu!
  • EricaSE83

Nu har jag varit på Vul nr 2 och det ser fortfarande bra ut tycker jag, jämna blåsor så jag fortsätter på 300 ie Menopur till på fredag då jag ska dit igen och då bestämmer vi dag för äggplock som troligen blir måndag eller tisdag. Blåsorna var på ca 13 mm idag så jag hoppas att de får en skjuts så att plocket blir på måndag.

• EricaSE83
    Mysan10 skrev 2015-06-03 14:49:12 följande:
    Dom tog ut 14 ägg, 9 blev befruktade och 4 av dom var av bra kvalitet. Så fick tillbaka 1 och 3 till frys. Känner mig så tacksam att ivf finns! Detsamma! Håller tummarna för er!
    GRATTIS till fyra så fina embryon!!! Toppen att få tre till frysen också, ett riktigt drömscenario.

Lycka till med ruvningen, håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för er!!!
  • EricaSE83

Har precis varit på sista vulet för denna omgång. Blåsorna har växt på sig fint så äggplock planerades till måndag förmiddag. Så skönt att det äntligen ska bli av! Hoppas på att vi kan få något tillbaka denna gång sååååååååååå mycket!!!!

• EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-05 10:27:51 följande:
    åh så bra att dem växt fint. du ska se att ni får några fina starka nu!

vi har 5 st i frysen själva som väntar. har återföring på tisdag, nervöst.
    TACK! :) Hoppas du har rätt Skrattande

Toppen att ni har så många som väntar i frysen, det borde absolut gå vägen för er med så fina resultat!! Jag hoppas på återföring på onsdag om allt går vägen, då kan vi ruva ihop!

Hon trodde att det skulle gå att plocka 6 ägg och det är med mina nya mer luttrade ögon bra resultat. Så länge nåt av dem går att använda är jag nöjd :)
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-05 10:33:27 följande:

Var på VUL igår. Allt såg bra ut. Började med ägglossningtest imorse. Blir FET i naturlig cykel :) beräknad ägglossning inom ett par dagar. Spännande! Sen hamnar ruvningen under vår semester vilket känns skönt. Lättare att fokusera på annat än ruvning när man är ute och reser tror jag.

Vad spännande!!! Stort lycka till, nu ska det gå vägen!!!! 
  • EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-05 11:31:07 följande:
    Vore jättekul om vi fick ruva ihop och stötta varandra!

Ingen som inte gått igenom detta kan förstå hur det är.
    Nej det är tyvärr verkligen så. Jag vet att jag i början av våra försök läste lite i IVF-trådar och trots att det inte blev nåt av våra vanliga försök kunde jag ändå inte förstå. Dels processen som sådan som ju är rätt invecklad om man inte varit i den men framförallt alla tankar och känslor. Både de positiva men framförallt de negativa såklart.

Minns tex hur jag brukade tänka: Hur kan man vara glad att få börja med IVF?? Och nu är man här själv, och har nästan gråtit av glädje av just ett futtigt startbesked haha...

Så tacksam att det finns onlinevänskap under den här resan! Ingen av mina vanliga vänner skulle nånsin förstå hälften av det här. Lyllos dom som har nära vänner i samma sits, det måste vara en otrolig stöttning.

Hoppas mina ägg därinne vill vara med den här gången så att vi kan ruva ihop! Sätter du in femdagars eller tvådagars?

Blomster84 - om du får ägglossning i helgen blir det väl kanske ungefär samma återföringsdag för dig med? 
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-05 13:37:27 följande:
    Dom räknar med återföring på fredag, lördag el måndag. Har blastisar i frysen så därför väntar dom ca 6 dagar från ägglossningen till återföringen. :) så vi lär bli några ruvare här framöver ser det ut som
    Just det! Men OM jag skulle ha turen med mig denna gång så får jag tillbaka ett tvådagars på onsdag, så då är vi i fas ändå eftersom du är tre dagar före när du väl får ditt :)

HOPPAS alla tre blir ruvare med toppenfina embryon nästa vecka!!! SoligSoligSolig
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-05 16:48:48 följande:
    Ja det stämmer. Kanske kommer skilja någon dag som max. Är du nervös för äggplocket? Hoppas innerligt att det kommer gå vägen för dig/er denna gången.

Gweny: Och lycka till till dig/er också!! Håller tummarna :)
    Tack snälla du :) Jag hoppas också så att det nästan känns fysiskt!

Jag är inte nervös för plocket, tycker inte det är så där jättefarligt. Ingen kul upplevelse såklart men det går ju över fort och man är ju lite så nu "allt för ändamålet". Skulle dom vilja operera ett benbrott utan bedövning med garantin att det gav mig en bebis skulle jag gladeligen hoppa upp på operationsbordet känns det som :D

Jag är dock VÄLDIGT nervös för ett eventuellt samtal på onsdag :S När läkaren ringde och berättade att inga ägg befruktats förra gången så blev jag så otroligt ledsen. Kroppen frös som till is. Så jag är så rädd att telefonen ska ringa prick klockan 10 på onsdag förmiddag.... 
  • EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-05 21:58:41 följande:

EricaSE83>> ja jätteskönt att få skriva av sig med andra Här. Har några få vänner som vet om våran sits, men är ändå inte samma.

Jag tyckte det var lite jobbigt med äggplock, men personalen var väldigt goa och inga problem få mer smärtlindring. Fick även en lugnande tablett innan.

Jag sätter in 2-dagars med.

Jag hade ju inte så många ägg att ta ut så kan vara därför det inte var lika jobbigt för mig också. Tyckte det var jobbigt men var över fort för min del. De tog ut 5 ägg sist och nu gissar hon på 6-7 så blir förhoppningsvis lika snabbt förlopp på måndag. Personalen är a och o, vilket jobb dom gör. På min klinik är dom också så himla gulliga!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj